Hiusten pesu joka päivä??????
Olen taas tässä ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on pestä hiuksensa joka päivä? Ei ole kuntoiltu, ei ole oltu likaisissa olosuhteissa, mutta silti joka päivä on pestävä hiukset. Ja sitten ruikutetaan, kuinka ne on kuivat ja taas tarvii leikata latvasta eikä voi kasvattaa kun niin huonossa kunnossa ovat. No kai ne nyt on kun joka päivä pestään ja väännetään ties millä suoristimilla ja kihartimilla ja läntätään kaikenmaailman mönjiä pullokaupalla päähän. Joka päivä.
Te, jotka pesette hiuksenne joka päivä, kertokaa miksi? Onko teillä jokin hiuspohjan häiriö? Hilsettä? Pesupakkomielle muutenkin esim. käsien kanssa? Tosin se mikä jatkuvasti hiuksiaan peseviä yhdistää, on yleensä lyhyt hiusmalli, joten meneekö se "helppo" kananpee sitten päivässä lättänäksi? Vai mikä ihme on syynä älyttömään pesuvimmaan?
Kommentit (73)
Inhoan ihmisen hajua. En siis halua haista. Siksi peseydyn päivittäin. Kuuluu mielestäni aikuisen ihmisen perushygieniaan.
No onhan se kieltämättä ärsyttävää ja naurettavaakin kun ollaan esim. reissussa ja joku mukana olijoista on näitä tukanpesu illalla-tukanpesu aamulla-vimmaisia. Kaksi kertaa päivässä yksi mesoaa hiustensa kimpussa kuin ne olisivat jotakin ihmeellistä (useimmiten näisen hiusmaanikoiden hiuksista ei uskoisi, kuinka paljon niihin kuluu aikaa ja vaivaa). Uskomattominta on että kun hiukset on pesty illalla, niihin lähmitään muotoilutuotteita, ne laitetaan, veivataan ja suihkitaan lakalla vain että ne pestään taas aamulla! Siis haloo, onko tyhmempää edes olemassa :DDDDDD
Jos jonkun hiukset alkaa haista jos niitä ei pese joka päivä, kannattaisi käydä ihotautilääkärillä, kyseessä lienee hiiva tai jokin talirauhassairaus. Ei normaalin ihmisen kuontalo ala haista päivässä.
Uskomatonta paskaa joku jaksaa suoltaa? Hanki edes jonkinlainen elämä.
Pesen hiukset miltei joka päivä, sillä minun pitää työssäni näyttää huolitellulta. Toki laitan usein hiukset kiinni, mutta monissa tilaisuuksissa haluan olla parhaimmillani ja tällöin laitan hiukset auki.
Hiukseni ovat luonnostaan kuivat, luonnontaipuisat ja karheat, vähän käsitellyt. Jotta hiukset saa kauniiksi, ne on pestävä ja muotoiltava joka hemmetin kerta uudelleen. Ei mulla mikään sen kummempi pakkomielle ole pesemisen suhteen.
Heräsi vaan kysymys, oletko mahdollisesti kampaaja? Yksi niistä joka fb:n parturi-kampaajat palstalla vuodattavat älyttömyyksiä ja kitisevät kaikesta?
En jaksanut lukea muiden vastauksia mutta itselläni rasvoittuu hiukset tosi nopeasti, seuraavana päivänä jo selvästi likaisen näköiset. Olen kokeillut eri hiustenhoitotuotteita, ilman käsittelyjä ja niiden kanssa mutta ongelma on nimenomaan päänahassa. Olen kokeillut pesuvälin pidentämistä mutta kahden vuorokauden jälkeen päänahka kutisee jo tosi paljon. Ihotautilääkäriltä sain ohjeen että parempi pestä vaikka päivittäin, talia vain tulee niin paljon. Diagnoosi taisi olla seboorroinen päänahka tai jotain.
Eipä ole tullut mieleen että tämä häiritsee muita, itseä kyllä vituttaa varsinkin reissussa kun on pakko pestä hiukset päivittäin, hikoillessa melkein kaksi kertaakin päivässä
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:09"]
No onhan se kieltämättä ärsyttävää ja naurettavaakin kun ollaan esim. reissussa ja joku mukana olijoista on näitä tukanpesu illalla-tukanpesu aamulla-vimmaisia. Kaksi kertaa päivässä yksi mesoaa hiustensa kimpussa kuin ne olisivat jotakin ihmeellistä (useimmiten näisen hiusmaanikoiden hiuksista ei uskoisi, kuinka paljon niihin kuluu aikaa ja vaivaa). Uskomattominta on että kun hiukset on pesty illalla, niihin lähmitään muotoilutuotteita, ne laitetaan, veivataan ja suihkitaan lakalla vain että ne pestään taas aamulla! Siis haloo, onko tyhmempää edes olemassa :DDDDDD
Jos jonkun hiukset alkaa haista jos niitä ei pese joka päivä, kannattaisi käydä ihotautilääkärillä, kyseessä lienee hiiva tai jokin talirauhassairaus. Ei normaalin ihmisen kuontalo ala haista päivässä.
[/quote]
Ihotautilääkäreillä on käynyt useammallakin. Kaikki ovat sanoneet, että jos on pestävä kerran päivässä, niin sitten on. Hiuspohjaajahan siinä pestään, ei hiuksia. Kyllähän ne muutkin karvaiset ihoalueet pestään päivittäin, miksi siis ei hiuspohjaa.
Lähes kaikki ihotautilääkärit ja yleislääkäritkin ovat jopa lohduttaneet minua sillä, että on ihmisiä, joiden on pestävä se hiuspohja kaksikin kertaa päivässä, rasvailla sitä hiuspohjaa jne.
Eli kerran päivässä hiuspohjan pesu ei ole vaiva eikä mikään. Enkä muuten käytä mitään muotoilutuotteita...
Onneksi näillä joka päivä pesevillä perushygieniasta puhuvilla ei ole pitkää saati luonnonkiharaa tukkaa. Siinä kun todellakin on yhdistelmä, joka ei toimi jos omaa pesuvimman. Jo kampaaja ohjeistaa luonnonkiharaista asiakasta pesuun vain korkeintaan 3 kertaa viikossa, saati jos hiukset on pitkät. Itselläni on kunnolla luonnonkiharat (ei siis taipuista tai epämääräiset söheröt vaan kunnollista isoa kiharaa) ja jos pesisin näitä päivittäin, niistä tulisi kuivaa söheröä. Monesti näkee kiharia hiuksia, joita on pesty liikaa, ne tunnistaa kuivuudesta, takkuisuudesta ja kiillottomuudesta. Permanenttihan useimmilla kiharahiuksisilla on ja sitäkään ei saisi pestä päivittäin, mutta niin vain jotkut tekevät ja kiharat, jotka voisivat olla kauniit ja kiiltävät, ovatkin vain epämääräinen ja muodoton kuiva karvapöheikkö.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:11"]
En jaksanut lukea muiden vastauksia mutta itselläni rasvoittuu hiukset tosi nopeasti, seuraavana päivänä jo selvästi likaisen näköiset. Olen kokeillut eri hiustenhoitotuotteita, ilman käsittelyjä ja niiden kanssa mutta ongelma on nimenomaan päänahassa. Olen kokeillut pesuvälin pidentämistä mutta kahden vuorokauden jälkeen päänahka kutisee jo tosi paljon. Ihotautilääkäriltä sain ohjeen että parempi pestä vaikka päivittäin, talia vain tulee niin paljon. Diagnoosi taisi olla seboorroinen päänahka tai jotain.
Eipä ole tullut mieleen että tämä häiritsee muita, itseä kyllä vituttaa varsinkin reissussa kun on pakko pestä hiukset päivittäin, hikoillessa melkein kaksi kertaakin päivässä
[/quote]
Juuri näin. Seborrooisen ekseeman hoito-ohjeisiin kuuluu puhtaana pito ja rasvaus tarvittaessa. Joskus myös erikoisrasvat esim. kortisoni ja antibiootit. Oletko muuten kokeillut pestä Humektanilla? Auttaa jonkin verran myös kutinaan. Itse teen niin, että hiron sen Humektanin kuiviin hiuksiin ja hiuspohjaan. Annan vaikuttaa tunninkin ajan, Sitten pesen pois. Tällä hoidolla ei kutise yöllä, joten voi ainakin yön nukkua ilman kutinaa.
"En siis halua haista. Siksi peseydyn päivittäin."
Niin varmaankin useimmat. Peseytyä kuitenkin voi ilman että kastelee joka kerta hiuksensakin, saati hinkaa niitä shampoolla.
Eiköhän kampaajan muuten kannattaisi puhua pesemisen puolesta - saisi enemmän tuotemyyntiä ja asiakkaita, joilla olisi kamalankuntoinen kuontalo kaikesta pesemisestä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:17"]
Onneksi näillä joka päivä pesevillä perushygieniasta puhuvilla ei ole pitkää saati luonnonkiharaa tukkaa. Siinä kun todellakin on yhdistelmä, joka ei toimi jos omaa pesuvimman. Jo kampaaja ohjeistaa luonnonkiharaista asiakasta pesuun vain korkeintaan 3 kertaa viikossa, saati jos hiukset on pitkät. Itselläni on kunnolla luonnonkiharat (ei siis taipuista tai epämääräiset söheröt vaan kunnollista isoa kiharaa) ja jos pesisin näitä päivittäin, niistä tulisi kuivaa söheröä. Monesti näkee kiharia hiuksia, joita on pesty liikaa, ne tunnistaa kuivuudesta, takkuisuudesta ja kiillottomuudesta. Permanenttihan useimmilla kiharahiuksisilla on ja sitäkään ei saisi pestä päivittäin, mutta niin vain jotkut tekevät ja kiharat, jotka voisivat olla kauniit ja kiiltävät, ovatkin vain epämääräinen ja muodoton kuiva karvapöheikkö.
[/quote]
No, kyllä minulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. Valitettavasti on myös tuo seborrea. Kuten jo joku mainitsikin, niin hiuksia en pese, vaan hiuspohjaa. tietenkin ne hiukset peseytyvät siinä samassa.
Te, jotka pesette hiuspohjaa, miten estätte sen ettei shampoo myös valu hiuksiin? Kyllä te pesette ihan ne hiuksenne päivittäin.
Luonnonkiharat, siis kiharat, ei luonnonsöheröt tai vain latvoista sojottavat taipuisat, eivät siedä päivittäistä pesua. Ei tarvitse olla kampaaja tietääkseen sen. Harvalla suomalaisella on luonnonKIHARAT, yleensä niillä jotka sanovat omaavansa luonnonkiharat, on sellaiset purettua narua muistuttavat kiillottomat koppurat kainalokarvoitusmalliset "kiharat", joista voisi tulla ihan oikeat kiharat jos niitä ei kuivatettaisi juurikin sillä liiallisella pesemisellä.
Tiedän mitä ap tarkoittaa. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin aina odottaa sitä yhtä "oota mä kuivaan mun tukan", "mä tuun kohta mä ensin pesen mun tukan", "en mä ehdi kun mun on laitettava mun tukka"-vimmaista. Tällainen lomaseurana niin oujee.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:35"]
Tiedän mitä ap tarkoittaa. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin aina odottaa sitä yhtä "oota mä kuivaan mun tukan", "mä tuun kohta mä ensin pesen mun tukan", "en mä ehdi kun mun on laitettava mun tukka"-vimmaista. Tällainen lomaseurana niin oujee.
[/quote]
Jos se sun lomaseuralainen ei pese päivittäin hiuksiaan, sinä valitat tänne, että kylläpä sai hävetä kaveria, joka kulki tukka rasvaisena.
Eihän sitä tarvitse kuin lukea jotain suomalaisia naisia mollaavaa ketjua, niin jo aloituksessa haukutaan naisten rasvaiset hiukset. Ehkäpä he vain yrittävät pesuväliä pidentämällä saada rasvoittumisen kuriin, sitä kun tässäkin ketjussa ehdotellaan?
Millaisia hiuksia teillä oikein on jos ne on heti lähmärasvaiset jos ei niitä pese joka päivä tai aamuin illoin?
Ei pesuvälin pidentäminen auta mitään. Olen lapsesta asti kärsinyt rasvoittuvasta päänahasta ja seborreasta, ja olen kokeillut monta kertaa pesuvälin pidentämistäkin vain sillä seurauksella, että päänahka kutisi ja hilseili entistä enemmän. Ihan pakko on pestä hiukset joka päivä. En usko, että koskaan pääsen hiusten (ja naaman) rasvoittumisesta eroon.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:47"]
Millaisia hiuksia teillä oikein on jos ne on heti lähmärasvaiset jos ei niitä pese joka päivä tai aamuin illoin?
[/quote]
Millaisia hiuksia? No rasvoittuvia? Tai tarkalleen ottaenhan se on se päänahka joka rasvoittuu. Etkö sä oikeasti ymmärrä, että ihmiset ovat hyvin erilaisia? Vaikka sun pääsi ei rasvoitu vuorokaudessa niin ei se tarkoita, että jollakulla muulla ei voisi niin olla.
Pesen hiukset joka päivä. Hiukset rasvoittuvat 1,5 päivässä, myös kasvojeni ihoni on todella rasvoittuva jne. Hiukset eivätkä päänahka ole kuivia ollenkaan, ei kutita tai mitään. Voisin ehkä totuttaa hiuksiani joka toinen päivä pestäviksi, mutta se vaatisi ns. rasvaisilla hiuksilla oloa, enkä haluaisi lähteä niin ihmisten ilmoille.
Heh, kyllä sen vaan näkee kaikista, että peseekö hiuksensa päivittäin vai ei. Turha luulla olevanne puhdashiuksisia, kun ette ole.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:50"]
Ihmettelen samaa.
Olin tutullani saunomassa, pesi tukkansa illalla. Aamulla kun heräsi piti kuulemma mennä suihkuun ja pestä tukka. Mihin se yöllä likastuu??!
minulla on pitkä tukka, pesen joka toinen päivä, hyvin riittää.
[/quote]
Hikoilu on syynä siihen miksi aamulla pitää käydä suihkussa. Eikä kuumuus ole siihen syynä. Minusta on oksettavaa nähdä ihmisiä joilla on rasvaiset hiukset. Tai jotka haisee. Ihan oikeasti ihminen haisee jos hän on yli vuorokauden pesemättä itseään. Itse siihen tietenkin tottuu, mutta toiset ei. Puhdas ihminen ei haise oikeastaan millekkään.
Vähintään jalat, kainalot ja intiimit osat pitää pestä joka ikinen päivä. Vai luuleeko joku oikeasti että perseen pyyhkiminen paperilla riittää pitämään perseen puhtaana? Vesikään ei riitä siihen.
Ai niin ja lisätään vielä, että mä käytän muotoilutuotteitakin äärimmäisen harvoin, eli turha yrittää syyllistää siitäkään.
3