Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten pesu joka päivä??????

Vierailija
28.12.2013 |

Olen taas tässä ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on pestä hiuksensa joka päivä? Ei ole kuntoiltu, ei ole oltu likaisissa olosuhteissa, mutta silti joka päivä on pestävä hiukset. Ja sitten ruikutetaan, kuinka ne on kuivat ja taas tarvii leikata latvasta eikä voi kasvattaa kun niin huonossa kunnossa ovat. No kai ne nyt on kun joka päivä pestään ja väännetään ties millä suoristimilla ja kihartimilla ja läntätään kaikenmaailman mönjiä pullokaupalla päähän. Joka päivä.

Te, jotka pesette hiuksenne joka päivä, kertokaa miksi? Onko teillä jokin hiuspohjan häiriö? Hilsettä? Pesupakkomielle muutenkin esim. käsien kanssa? Tosin se mikä jatkuvasti hiuksiaan peseviä yhdistää, on yleensä lyhyt hiusmalli, joten meneekö se "helppo" kananpee sitten päivässä lättänäksi? Vai mikä ihme on syynä älyttömään pesuvimmaan?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset rasvoittuvat tosi nopeasti, en vain voi sille mitään, että olen tämän hiuslaadun perinyt isältäni. Hiuksia minulla on paljon, mutta ne ovat ohuita ja lasimaisia. Pitkiä hiuksia minulla ei ole ollut koskaan, lapsenakaan niitä ei saatu kasvamaan kuin hädintuskin hartioille. Shampoot ja hiustenhoitoaineet ostan kampaamosta ja ne on taatusti laadukkaita.

Ihan hyvin sinä voisit ihmetellä, miten jotkut miehet päästävät itsensä kaljuiksi. Tokihan se tuuhea tukka joka miehen komistaa, eikö vain?

Vierailija
2/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesen hiukseni illalla, ne ovat seuraavana iltana jo selvästi rasvaiset. Ei ole kananpeetä vaan sellainen olkapäille yltävä malli. Mielelläni pesisin harvemmin, mutta en halua rasvalettinä liikkua ihmisten ilmoilla. Ja joo, kokeiltu on ties mitkä keinot, hoitoaineen jättäminen pois, oliivipalasaippua + etikka hoitoaineena, pidennetyt pesuvälit,... Mikään ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä melkein vyötärölle ulottuvat, paksut ja luonnonkiharat hiukset. Jos pesisin näitä joka päivä, olisi päässä kohta kuiva takkuinen pehko. Itse en käytä markettuotteita hiuksiini, mökillä taannoin käytin kun en muistanut ottaa kampaamotuotteita mukaan ja ajattellin, että sama se nyt on. Ei ollut, sen kesäloman aikana kyllä hiuksista huomasi, että oli kaupan shampoolla pesty. Voi vain kuvitella millaiseen kuntoon menee hiukset, joita pestään joka päivä ja näillä useimpien käyttämillä markettuotteilla. "Kananpee" voi olla ainoa vaihtoehto kun huonokuntoisena hiukset eivät kasva sen pitemmiksi.

Mitä tuohon turhaan pesemiseen tulee, sehän on jo ihoasiantuntijoidenkin taholta todettu, että ihmiset pesee liikaa. Käydään suihkussa illalla ja taas aamulla, pestään hiukset joka päivä, jynssätään itsensä ja kämppänsä aivan liian voimakkailla pesuaineilla ja sitten saadaan ihottumaa, allergiaa ja vastustuskyvyn heikkenemistä. Hassua kyllä, perunoita kaupassa valitaan huolellisesti pussi kädessä, mutta moni käy yleisessä vessassa pesemättä käsiään, vaikka koskee kahvoihin, vetonuppeihin, vessankansiin jne. Että sikäli :D

Vierailija
4/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on lasimainen hius?

Vierailija
5/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuva sellainen, että suihkussa on vaan käytävä työvuoron lopuksi ja ne hiuksetkin pesen tottakai samalla työstä johtuen. En näe itselleni ongelmana päivittäistä suihkua ja hiusten pesua, miksi se on sinulle ongelma, jos joku peseee hiuksensa päivittäin? Ja ei, minulla ei ole ohutta kynittyä tukkaa, vaan pitkät ja paksut kutrit ;)

Vierailija
6/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kananpeetä, vaikka kohtuulyhyt polkka onkin. Kun on luonnostaan hyvin ohuet hiukset, niin ei ole mitään järkeä kasvattaa hiirenhäntää. Ja nämä ohuet hiukset on todellakin pakko laittaa (eli kastella ja föönätä) joka päivä, niin samalla vaivalla pesee hiukset, jotka vielä rasvoittuvat helposti. Tällaiset ohuet hiukset rasvoittuvina ovat oikein kauniit yön tai parin jälkeen... 

Lisäksi kyllä itse liikun paljon ja olen lisäksi työssä, jossa on pakko pitää kypärää eli eivät ne ainakaan vähennä hiustenpesun tarvetta. 

Mitä ihmettä sua vaivaa toisten ihmisten hiustenpesu? Jos ei sun tarvitse/et halua, niin ole pesemättä. Mä en ainakaan ole valittanut sulle koskaan hiustenpesustani. 

Vierailija
7/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa.

Olin tutullani saunomassa, pesi tukkansa illalla. Aamulla kun heräsi piti kuulemma mennä suihkuun ja pestä tukka. Mihin se yöllä likastuu??!

minulla on pitkä tukka, pesen joka toinen päivä, hyvin riittää.

Vierailija
8/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:45"]

Minkälainen on lasimainen hius?

[/quote]

Sellainen liukas ja kova. Esim. kevytvärit ja vastaavat eivät pysy hiuksissa vaan ne lähtevät melekin kokonaan ekassa pesussa pois. Samoin minkäänlaisella kihartimella tehdyt hiusten muotoilut eivät pysy, hiukset oikenevat melko pian.

Että minä olen kade tuolle neloselle, jolla on pitkät, paksut ja luonnonkiharat hiukset. Äh.

Vierailija
9/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä aiheesta puhutaan joka päivä? Jos sinä haluat kulkea rasvapäänä ole hyvä vaan. Pistä hakuun hiusten pesu, siellä on 400 perustelua jo.

Käytä aikaasi paremmin, mene vaikka suihkuun.

Vierailija
10/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet meistä pitävät puhtaista ja hyvälle tuoksuvista hiuksista!!!!!!!!!!

Riittivätkö huutomerkit?

Vierailija
11/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesupakko tulee siitä, kun hiuksia aletaan pestä liikaa ja liian usein, josta sitten seuraa että jatkuvan pesun kuivattama päänahka alkaa tuottaa liikaa rasvaa, josta eroon päästäkseen pestään yhä useammin, josta seuraa että rasvaa tuotetaan enemmän, josta taas seuraa......

Toinen syy ns. likaisuuteen on muotoilutuotteiden liiallinen käyttö; ei niitä tarvita kuin aivan vähän, mutta valtaosa ihmisistä läträä päähänsä kourallisen muotoilutuotetta kerralla. Jo olisikin ihme jos ei tuntuisi tukka likaiselta. Ja jotkut vielä suihkii lakkaa päähän lisää pitkin päivää - hiuslakan kanssa on sama asia kuin meikinkin, jos sitä tarvitsee lisätä pitkin päivää, pohjatyöt on tehty huonosti tai käytössä oleva tuote on huonolaatuinen.

Pesupakosta pääsee, kun antaa tukkansa olla esim. lomalla ainakin viikon ajan pesemättä, vedellä voi huuhdella mutta ei mitään pesuaineita. On myös turha kuvitella omaavansa kuivat hiukset jos niitä on pestävä päivittäin - kuivien hiusten tuotteet tekevät normaaleista tai rasvoittuvista hiuksista samantien rasvaisen tuntuiset, joten väärä tuotevalintakin voi olla syynä hiusten "likaisuuteen".

Vierailija
12/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaisesta tukasta voi päästä eroon.. itse myös pesin ennen jokapäivä hiukset, koska ne olivat rasvaiset.. hiusten rasvaisuuden syy olikin se pesu vimma, päänahka tottui ylenpalttiseen pesuun.. nyt menee jo pari päivää pesemättä ja käytän myös kuiva shampoota.. urheilun jälkeen pesen hiukset vain jos on ollut kunnon hikitreeni. Alkuun se pesemättä jättäminen ällötti, mutta äkkiä siihen sit tottui ja hiukset ei likaannukkaan enää niin helposti :)

Vierailija
13/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mun pitäisi alkaa selittää omia tapojani jollekin ilmeisen tyhmälle yksilölle? Miten ihmeessä sinua voi haitata jonkun hiustenpesu? Nyt on olo että olen kokenut ja lukenut kaiken..

Vierailija
14/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, ymmärtäkää jo, että hiuslaatuja on erilaisia. Joidenkin on vaan pakko pestä ne rasvoittuvat hiuksensa joka helvatan päivä tai käyttää muotoilutuotteita, jotta hiukset olisivat edes jotenkin siedettävän näköiset. Ihmettelen minäkin, miksi ketään häiritsee toisen hiusten pesu. Luulisi enemmän ihmetystä herättävän naiset, jotka kulkevat hiukset rasvaisina hieltä haisten ;)

Vierailija
15/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu ja päänahka ovat kaksi eri asiaa. Eivät kuiva hius ja rasvoittuva päänahka sulje toisiaan pois.

Vierailija
16/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet hiukset ja lähinnä muotoilutuotteiden käytön takia pesen ne joka päivä. Aamulla tukka on vahasta ja lakasta ihan kaakossa, joten ihan yhtä paljon menisi aikaa sen kasteluun ja oikomiseen kuin pesuunkin. Päänahka on hyvässä kunnossa, käytän kampaamotuotteita.

Vierailija
17/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinä haluat kulkea rasvapäänä ole hyvä vaan."

Kaikillahan naama kiiltää ja tukka on rasvainen. Ja kaikki pesevät hiuksensa joka päivä, koska muuten ovat rasvalettejä.

Ehkä kaikilla ei ole rasvainen ihotyyppi? Ehkä kaikki eivät ole niin ihotalikammoisia että pesemisellä aiheuttavat itselleen rasvaisen ihon? En minä ainakaan tarvitse sen enempää päivittäistä hiustenpesua kuin kilon puuterikerrosta naamassani, mutta monella kyllä on rasvainen puikkotukka ja naama kiiltää öljyisenä. Väitän, että syynä on liiallinen peseminen ja pesuaineiden käyttö.

Vierailija
18/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:55"]

rasvaisesta tukasta voi päästä eroon.. itse myös pesin ennen jokapäivä hiukset, koska ne olivat rasvaiset.. hiusten rasvaisuuden syy olikin se pesu vimma, päänahka tottui ylenpalttiseen pesuun.. nyt menee jo pari päivää pesemättä ja käytän myös kuiva shampoota.. urheilun jälkeen pesen hiukset vain jos on ollut kunnon hikitreeni. Alkuun se pesemättä jättäminen ällötti, mutta äkkiä siihen sit tottui ja hiukset ei likaannukkaan enää niin helposti :)

[/quote]

Eipä tepsi kaikille.

Itse odotan innolla, että hiukset harmaantuvat. Harmaita hiuksia on tullut jo jonkin verran ja ne ovat ihan eri tyyppisiä kuin muut hiukset. Ihanaa, muutamassa vuodessa minäkin saan ihanan tuuheat hiukset, jotka ei valu pitkin päätä :)

Vierailija
19/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt noita pidempiä pesutaukoja, mutta ei ole auttanut asiaa. Mulla rasvoittuu myös naama hirveästi, ja uskon että tuo rasvoittumistaipumus on pikemminkin "sisäistä" (hormonit tms) kuin mistään pesutahdista johtuvaa.

3

Vierailija
20/73 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään hiustenhoitotuotteita. Jos en pese päivittäin lyhyitä hiuksiani niin ne ovat armottoman rasvaiset ja saan hilsettä. Minulle päivittäisen pesun vaihtoehdoksi jää hiusten ajaminen pois kokonaan.

Olen elänyt lapsena ja nuorena aikaa, jolloin pesulla käytiin vain saunapäivinä. Pyjamien käytölle oli tuolloin perustetta siksi, että ne suojasivat vuodevaatteita kehosta irtoavalta lialta. Kun yöpäähineitä ei käytetty niin tyynyliinoista todellakin näki minne rasva hiuksista irtoaa. Hienhajuiset kainalot olivat enemmän sääntö kuin poikkeus vaikka dödöä haalattiin litrakaupalla. Intiimihygieniasta en viitsi edes kirjoittaa.

Elikkäs joo, pesen hiukset jatkossakin joka päivä suihkussa käydessäni. Nautin puhtauden tunteesta, jonka tiedän olevan ylellisyyttä.