Eikö suomalainen mies kykene olemaan ryyppäämättä?
Välillä hämmentää suomalainen juomakulttuuri. Monilla asiallinen illanvietto juomineen lipsuu overikänneihin ja sammumispisteessä heilumiseen. Kyllästyttäviä nämä äijät kun viinanhuuruisina jauhavat paskaa!
Kommentit (12)
Joo, kyllä se käyttäytyminen on aika paljon kiinni geeneistä ja kotikasvatuksesta. Jos on kotona nähnyt kohtuukäyttöä, ymmärtää itsekin että ei tarvi vetää kaksinkäsin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:33"]
Välillä hämmentää suomalainen juomakulttuuri. Monilla asiallinen illanvietto juomineen lipsuu overikänneihin ja sammumispisteessä heilumiseen. Kyllästyttäviä nämä äijät kun viinanhuuruisina jauhavat paskaa!
[/quote]
Vaihda ystäväpiiriä. Suomessa on paljon miehiä ja naisia, joilta onnistuu alkoholista ja nousuhumalasta nauttiminen ilman, että menee överiksi.
Huoh taas. Täytyy sitten tunkea illanviettoon jossa on ihmisillä ihan eri intressit? Minä en käy yhteislauluissa tai tanhuissa kun en pidä niistä. Koita sinäkin ap liikkua porukoissa joissa viihdyt.
Vai oletko niin omahyväinen että oikeasti sinusta olisi parempi jos muut muuttuisivat kaltaisiksesi?
Juomaton mies on harvinainen aarre, nykyään ihana perheenisä.
oletko ap muuten kuullut , että etelä- euroopan nuoret ovat alkaneet juoda suomalaiseen tyyliin, että älä syyllistä suomalaisten tulevaisuuden kulttuuria. nyt kun vaan saataisiin jostain oikein vahvat maksat jollakin tekniikalla
Vain jos suomalainen nainen pystyy olemaan valittamatta.
no harvassa ne miehet taitaa olla, onneksi oma mieheni ei viinan kanssa läträä. ja osaa ne naisetkin! hyi että on inhaa katella ku naiset heiluu ympäripäissään
Minä en alkoholia enää ole juonut muutamaan vuoteen yhtään. Se mikä minua miehenä ärsyttää on se, että joudun selittelemään juomattomuuttani jatkuvasti!
Suomi on myös hyvin "kostea" maa edelleen. Projekti-illanistujaiset ja monet muut työhön liittyvät illanvietot vietetään usein alkoholin kanssa. Itse en näissä viihdy tuntia kauempaa.
t. Mies 40v
No, niissä juomingeissa ei yleensä ne ole paikalla jotka eivät halua ryypätä sammumispisteeseen. Eipä ne näy baareissakaan jotka ei juo.
Kyllä se on loppujen lopuksi aika pieni vähemmistö joka juo sitten kaikkien loppujenkin edestä.
Eipä minulla ole koskaan ollut tuollaisia ongelmia. Osaan käyttää alkoholia siten, että aamulla ei krapula vaivaa eikä missään vaiheessa tule örsellettyä. Aloittaja liikkuu väärissä porukoissa, sillä örsellyshaluiset hakeutuvat usein samanhenkisten joukkoon. Sellaisen porukan perusteella on turha yrittää tehdä tehdä yleistyksiä kaikkien juomatavoista. Lähiöräkälän tunnelma kertoo niistä ihmisistä, jotka tykkäävät viettää aikaansa lähiöräkälässä.
Kyllä omien kokemusteni mukaan suomalainen mies kykenee olemaan hyvinkin ryyppäämättä. Omassa suvussani ei ole ainuttakaan miestä, jonka olisin joskus nähnyt humalassa, edes pienessä. Oma mieheni, isäni ja kaikki muutkin suvussani juovat kyllä välillä esim. juhlapäivällisellä lasillisen viiniä tai yhden saunaoluen, mutta eivät yhtään enempää. Ikinä. Minulle on lapsesta asti ollut täysin normaalia, että aikuiset ihmiset viettävät juhlat yms. selvinpäin. Ja emme siis ole millään lailla uskonnollisia tai omaa mitään muutakaan raittiuden "selittävää" vakaumusta. Teininä olen itsekin kännäillyt kaveriporukoissa, mutta en enää aikuisena.
Vaikeaa sanoa. Itse olen mieshenkilö ja olen ihan tarkoituksella välttänyt juomasta alkoholia, koska jään helposti koukkuun jo ihan ruoka-aineisiinkin, riippuvuus alkoholiin olisikin silloin pahempi juttu. Ainoan kerran olen juonut alkoholia konfirmaatiojumalanpalveluksessa siinä 10 vuotta sitten, pahaa oli.
Vastaus on siis kyllä, kunhan pidättäytyy edes kokeilemasta.