Voiko koivuallergikolle ostaa viemisiksi koivuntuoksuisen pussukan löylyveteen?
Allerginen koivulle, saunomisesta tykkää, varsinkin mökillä rantasaunassa. Ollaan menossa viikonlopuksi kyläilemaan ja ajattelin koota saunatuomisia, ruokai ja juomia tietysti vien mukana myös.
Mutta, osaatteko vastata kysymykseeni?
Kommentit (13)
No jos se on vain joku koivuesanssi niin ei varmastikaan allergian kannalta ole estettä. Tuo "koivuntuoksuinen pussukka" voi olla mitä vaan, joten on aika vaikea vastata. Sitä en sitten tiedä, voiko joku ottaa sen vittuiluna tai ajattelemattomuutena jos tuodaan "koivua" allergikolle, etenkin jos on niin paha allergia että henkilö on alkanut inhota kaikkea koivuun liittyvää. Ihan siis spekuloin vaan.
En suosittele. Riippuu toki pussukan tarkasta sisällöstä, aiheuttaako se varsinaisia allergiaoireita (eli siitä, onko pussukan aineet oikeasti peräisin koivusta vai ovatko ne vain jotain oikeantuoksuisia muita aineita). Mutta jos on allerginen jollekin, niin usein jo allergisoivan aineen tuoksu vaikuttaa epämiellyttävältä. Sitä tavallaan on oppinut mielessään yhdistämään tuoksun siihen, että kohta rupeaa nenä valumaan ja silmät kutisemaan.
Terv. allergikko
Itse olen koivulle allerginen, mutta kyllä itse voin löylyvedessä haistella koivua. Jopa vastalla kylven kesäisin.
Tarkoitin niitä kuivattuja koivunlehtipussukoita. Mutta, enpä taida sitten viedä. ap
Olen koivuallerginen ja voin kyllä käyttää löylyvedessä kuivattua koivunehteä - juuri tuommoisessa pussukassa olen käyttänyt ja etenkin nyt talvella, kun muuta ärsytystä ei ole, mutta kesällä en voi esim. käyttää vastaa. Eli anna lahjaksi ja pyydä kokeilemaan!
Mulle ei tuollaisista tule oireita, vaikka aika pahasti olen koivulle allerginen.
Kiitos paljon vastauksista! ap
Lisää vinkkejä saa laitta!
Mulla taas on koivuallergia,etten voi edes vihtaa käyttää. Mutta koivun tuoksua kylläkin. Kävin juuri tarkistamassa löylytuoksusta,ettei suositella koivuallergikoille. Kai se on ihan tapauskohtaista. Jos uskaltaa testata. Mutta en itsekkään toivoisi vihtaa lahjaksi,koska tiedän omat rajani.
Meidän poika voi olla samassa tilassa. Sehän on se siitepöly, eikä tuoksu.
koivuallegia johtuu koivun siitepölystä, ei niistä lehdistä ja siksi se iskee just keväisin kun siitepölyä on ilmassa. AP jos pussissa ei ole koivun siitepölyä niin sitten ei mitään ongelmaa.
t. koivuallergikko
Itse en ainakaan reagoi koivulle allergisena tuolle koivunlehtipussukalle. Jopa vastalla kylven, ei aiheuta mitään.
No ei todellakaan. Miten sun päähäsi noin tyhmä ajatus edes tuli? Tosi kiva jos vaikka pujoallergiselle veis pujoja kukkavaasiin laitettavaksi. Jes!
Ei voi.