Miten vietätte uuttavuotta ja miten sitä käytännössä vietätte?
Minä haluaisin viettää sitä juhlien ja ihmisten seurassa. Ravintolaruokailukin olisi ihana. Totuus on kuitenkin se, että mies on entinen alkoholisti eli hän lopettanut juomisen koska se sai hänet sekoamaan täysin, ja pilasi edellisen avioliittonsakkin sen takia (ei ole siis minun aikanani juonut, mutta arvaan että hänelle ei viina sovi) ja hän on sitten kehittänyt inhon paikkoja ja tilanteita kohtaan joissa on humalaisia/viinaa. Eli olemme vain kotona ja hän yleensä nukkuu koko illan ja minä nökötän yksin tv.n ääressä :(
Kommentit (34)
Ollaan nyt monena vuonna oltu ystäväperheen luona istumassa iltaa, syöty ja juotu, ammuttu raketteja. Nyt ollaan ihan kotona, kun mies lähtee aamuvuoroon töihin, syödään ja teini pyysi ostamaan muutamia pieniä pommeja. Ostan muutamia ilokseen.
Menemme kahdentoista ruokalajin illalliselle, seuraamme ilotulitusta ja pidämme jatkot meidän luonamme. Tummat puvut ja cocktail-mekot. Se juhla vuodessa, kun saa luvan kanssa nauttia luksuksesta.
Me menemme kylään, sinne tulee ainakin pari muutakin lapsiperhettä.
Osa juo, osa ei, onneksi kukaan ei mistään ahdistu.
Syödään hyvää ruokaa, lapset pelailevat yms ja sitten yöllä mennään ulos paukuttelemaan muutamat raketit.
Haluaisin viettää uuden vuoden jonkun kainalossa niin, että minun olisi hyvä olla. Olemme miehen kanssa eroamassa vihdoin ja veikkaan, että uutena vuotena tappelemme kumpi saa kissat ja yhdessä ostetut pyykkikorit.
Meillä on luvassa railakkaat bileet. Ja mikäli viimevuotiset perinteet vielä elävät, juhlat loppuvat ilotulituksen jälkeen siihen, kun lauma lapsia on sammuneena olohuoneen sohville elokuvan vielä pyöriessä ja aikuiset istuvat ruokapöyvän ääressä juttelemassa mukavia. Hauskaa tiedossa.
Kutsukaa vieraita!! Niin mekin teemme, syömme hyvin ammumme raketteja, laulamme karaokea. Itse en alkoholista välitä, mutta kyllä toiset saattaa juoda lasin kuohuvaa..
Meille tulee viisi ystäväpariskuntaa kylään. Syödään hyvin, nautitaan laatujuomia, saunotaan, paljuillaan, ennustetaan tinoista, ammutaan raketteja...
Hauskaa luvassa!
Tänä vuonna poikkeuksellisesti lapset uuden vuoden mummolassa.
Minä vietän taas uuden vuoden yksin kotona. Harmittaa kun nuori vielä olen ja kaveripiirissäni on lapsettomia suurin osa ja heidän uuteen vuoteen kuuluu vahvasti juhliminen. Minäkin haluaisin :/ mutta lapset kotona, enkä saa hoitoon uudeksi vuodeksi mihinkään. Toisaalta, vältän krapulan :)
Voikun olisikin ystäväperheitä keiden kanssa viettää.Mä olen aina lapsen kanssa kahdestaan, teinillä jo omat menot. Juhlapäivinä huomaa kuinka helvetin yksinäinen on..
Haluaisin mennä kavereiden kanssa jonnekin tai pitää kotibileet, olla rakastunut ja katsella ilotulitusta jonkun ihanan komistuksen kainalossa. Kotona kuitenkin olen lapsen kanssa kahdestaan. Tai no, meillä on taloyhtiön bileet. Siellä tulee varmasti käytyä, kun lapsi haluaa sinne mennä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:15"]
Kutsukaa vieraita!! Niin mekin teemme, syömme hyvin ammumme raketteja, laulamme karaokea. Itse en alkoholista välitä, mutta kyllä toiset saattaa juoda lasin kuohuvaa..
[/quote]
Karaokemikit ova sitten puolen yön jälkeen laittomia. Älä ihmettele kun poliisi tulee sakottamaan ja vie mikit mennessään.
on perheuusivuosi AINA. Lapset 6-14v.
Päivä on ihan normaali päivä, oikeastaan. Illalla hyvissä ajoin sauna, sitten herkutellaan, laitetaan valoja ja telkkareita pienemmälle kun ulkona jotkut aloittelevat ilotulitustaan, katsellaan niitä ikkunasta, lähdetään ulos joskus 22-23 aikaan, käydään kävelyllä lähialueilla katselemassa ilotulituksia. Sitten omaan taloyhtiön pihaan, johon on naapureiden kanssa sovittu tapaaminen yhteiseen ilotulitusammuntaan. Ammutaan raketit, jutellaan. Tullaan sisään, halukkaat (eli kaikki) saavat vielä yösaunan ja lapsilla on lupa ja tapa käydä saunasta pyörähtämässä lumessa, sitten pienet hammaspesulle ja pikkuhiljaa nukkumaan, isommat saavat jatkaa valvomistaan. Mies tod.näk. siinä vaiheessa siirtyy koneelleen pelaamaan ja minä rauhoitun punaviinilasillisen ääreen telkkarille tai youtubiin.
Pitkälle aamuyöhön menee, mutta seuraava päivä on aikaa nukkua..=))
Ap. Harmi että kukaan ei halua tulla nököttämään uudenvuoden aattona iltaa, ilman niitä drinksuja, shamppanjaa.... Miehen pinna ei valitettavasti kestä katsoa jos joku alkaa sössöttämään :( Minä en oikein ymmärrä noita alkoholistien ajatuksia, mut näin....
Lapset lähtevät isänsä luo maanantaina, minä pakkaan repun ja koiran matkaani ja pakenen erämökkiin keskelle korpea. Mies jää kotiin juomaan viinaa ja paukuttelemaan raketteja. Kotiin palailen seuraavan viikonlopun aikana.
En ole enää moneen vuoteen ollut missään juhlimassa vuoden vaihtumista. Olen huomannut, että vaihtuu se ilmankin. Useimmiten olen jo unten mailla puoliyön aikaan, ellen sitten herää lähellä ammuttavien ilotulitteiden paukahduksiin.
Nuorena tuli huviteltua riittävästi. Kun oltiin liian nuoria ravintolaan, mentiin seurojentlolle tanssimaan. Hauskaa sekin oli. Yleensä soittamassa oli joku hyvä orkesteri, peräti pääkaupungista asti. Ja yöllä värjöteltiin pihalla katsomassa ilotulitusta, joka oli kyllä varsin vaatimaton nykyisiin verrattuna.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:20"]
Voikun olisikin ystäväperheitä keiden kanssa viettää.Mä olen aina lapsen kanssa kahdestaan, teinillä jo omat menot. Juhlapäivinä huomaa kuinka helvetin yksinäinen on..
[/quote]
hö, mitä siinä menettää jos kutsuu jonkun tutun? sit uusia kavereita puistoista, harrastuksista, töistä, koulusta ym.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:05"]
Menemme kahdentoista ruokalajin illalliselle, seuraamme ilotulitusta ja pidämme jatkot meidän luonamme. Tummat puvut ja cocktail-mekot. Se juhla vuodessa, kun saa luvan kanssa nauttia luksuksesta.
[/quote]
Coctail-kutsut meilläkin luvassa. Todellakin ilman lapsia.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:58"]
Minä haluaisin viettää sitä juhlien ja ihmisten seurassa. Ravintolaruokailukin olisi ihana. Totuus on kuitenkin se, että mies on entinen alkoholisti eli hän lopettanut juomisen koska se sai hänet sekoamaan täysin, ja pilasi edellisen avioliittonsakkin sen takia (ei ole siis minun aikanani juonut, mutta arvaan että hänelle ei viina sovi) ja hän on sitten kehittänyt inhon paikkoja ja tilanteita kohtaan joissa on humalaisia/viinaa. Eli olemme vain kotona ja hän yleensä nukkuu koko illan ja minä nökötän yksin tv.n ääressä :(
[/quote]
Arvaat ettei alko miehellesi sovi? Mikä suhde tuo tuollainen on jossa tehdään oletuksia eikä voida kivaa iltaa keksiä! Jos vaikka miehesi haluaisikin viettää illan noin, mutta se että sinä sanot että ilta menisi noin.. Muutama vuosi tuohon lisää niin olet melko katkeraa tavaraa.
Nyt kone kiini ja puhumaan sen miehen kanssa. Ehkä liittokin piristyisi jos mies huomaa että olet hänestä kiinnostunut.
Mies on yleensä yön töissä kun on vilkas yö, asiakkaita piisaa. Minä saatan lasten kanssa katsoa ilotulituksia tai sitten en. Siinä se päivä menee kuin muutkin päivät. Ainoa uusivuosi kun ollaan miehen kanssa "juhlittu" kun mentiin aikoinaan kihloihin, käytiin syömässä ja yhdet drinkit juomassa, ja sitten ei meinattu saada taksia, ja mä meinasin jäätyä ihan totaalisesti, oli pakkasta jotain 30.
Mua ei sais tonne kaupungille edes kilon palasina uutena vuotena. Ollaan kotona ja syödään jotain hyvää, mä juon jotain hyvää (mies ei juo), katellaan telkkaria ja ammutaan pari rakettia muksun iloksi.