Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei maksa kotimme tavaroita

Vierailija
07.10.2020 |

Muutettiin vastikään yhteen. Miehellä oli omassa kodissaan paljon sekalaista tavaraa, ei mitään varta vasten hankittua, vaan ennemminkin hankkinut aina "jonkun" pakollisen lampun ym. Minä olen viimeisen 10v aikana säästänyt ja ostanut kalliita tavaroita kotiin, on Artekia ym. Meille tuli nyt riita, kun Lokki-valaisin meni rikki. Mies oli sen kiinnittänyt huonosti. Mies sanoo ettei osallistu uuden hankintaan, koska ei maksa niin paljon lampusta. Tämä on koskenut aika montaa muutakin asiaa, esim. 15e Iittalan lautanen meni rikki, mies ei suostu ostamaan uutta. Minä olen ostanut uuden ja joudun nytkin ostamaan uuden lampun kuvun omilla rahoillani. Ei onnistu, että sanoisin että käyttää omiaan, jos ei osallistu yhteisiin, koska erohan sellaisesta lopulta tulee. Haluan yrittää tulla toimeen ja ymmärtää. Olisiko teistä tilanne ok,pitäisikö minun ostaa Ikean lamppu vai miehen tulla vastaan ja osallistua kustannuksiin? Tavallaanhan tarjoan kaiken hänelle, kun käyttää 90% minun ostamia, muttei suostu ostamaan uusia.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket ukon käyttää kertakäyttöastioita ja poltella omia kynttilöitä.

Vierailija
2/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisesta pitää tulla tänne märisemään, niin kannattaa lopettaa koko suhde saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on yksinkertaisia ihmisiä.

Vierailija
4/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän valaisimellasi lokkia !

Zinc

Vierailija
5/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mies kova rikkomaan tavaroita.

Vierailija
6/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
7/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä jatkossa itse omat lamppusi ja kata miehelle aina muovilautanen.

Vierailija
8/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tuolta miehen kodista ei kelvannut sinulle vaan kaikki piti ostaa uutena? Ja kaikki sisustuksen klisee merkin? :D

Vierailija
9/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäs valitsema se mies on? Sinun vai meidän?

Vierailija
10/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua panostaa laatuun tavaroissa mutta et sinäkään näköjään ole panostanut laatuun miehen valinnassa.

Vierailija
11/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies ostanut teille esim. kalliin telkkarin tai stereot? Pistäpä jotakin hänen hankkimaansa "vahingossa" p askaksi ja kieltäydy osallistumasta uuden ostamiseen, kun on liian kallista.

Vierailija
12/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia meillä on erikseen arkikaikki ja pyhä-kaikki. Ei tarvitse panikoida miehen kömpelyyden takia.

Lamput ym. kiinnitän itse.

Nurmikon laidassa olevat istutukset on suojattu ISOILLA kivetyksillä 😄

Vierailija
13/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää löytää jotenkin kultainen keskitie. En minäkään suostuisi laittamaan rahaa Artekiin. 

Vierailija
14/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinä olet ostamassa teille valaisinta, samaa jonka olet itsellesi ostanut. Valaisin on TEIDÄN.

Mitäs jos menisitte yhdessä katselemaan sitä valaisinta. Jos mies osallistuu, häntä voisi kiinnostaa asia enemmän.

Vierailija
15/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juuri sinunlaisesi kaveri. Asu yksin jos haluat asua sinun ehdoillasi. Miehesi näkökulma on että tapasi on rahantuhlausta eikä hänellä ole mitään pakkoa ostaa kallista tilalle vaan puoliksi joku halpa tai ei mitään. Itsehän en mitään koskaan ostaisi tai käyttäisi koska jos vahinko sattuu olisi se aina sinun logiikallasi minun vikani.

Vierailija
16/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset asunnot on paras ratkaisu teidän tapauksessanne. Kun ei olla valmiita kompromisseihin, ei olla valmiita asumaan yhdessä. 

Vierailija
17/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän pitää löytää jotenkin kultainen keskitie. En minäkään suostuisi laittamaan rahaa Artekiin. 

Sama juttu. Ruoka ei maistu yhtään paremmalta jostakin apteekin kiposta kuin vaikka Ikean kipostakaan, eli minäkään en laittaisi johonkin lautaseen yhtään enempää rahaa kuin Ikean lautaseen. Mies on siis järkevä.

Ja oikeasti, jos joku lautanen menee rikki, niin se on voi voi.

Vierailija
18/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin design-tuotteen niin minä sen myös maksaisin, riippumatta siitä kumpi rikkoi aiemman (olettaen että kyseessä oli vahinko). Tiesin jo yhteen muuttaessa, ettei puolisoni ole kiinnostunut maksamaan tuotteiden ulkonäöstä vaan käytännöllisyyttä ja hyväksyin sen.

Vierailija
19/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vaatisi, että teillä pitäis olla jotain hiton kallista, joka miellyttää hänen silmäänsä mutta on sinusta turhake, osallistuisitko kuluihin?

Vierailija
20/99 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua panostaa laatuun tavaroissa mutta et sinäkään näköjään ole panostanut laatuun miehen valinnassa.

Onko laadukas mies sellainen, joka tykkää laittaa satasia rahaa johonkin turhaan, vaikka sitten rumaan luokkiin? Sanoisin että sellainen on tyhmä mies. Ap:n pitäisi etsiä itselleen nyt joku Håkan pikkurilli, ei hän miestä mihinkään tarvitse.