Millä perkeleellä tuo taapero nukahtaisi?!
Taaaas kerran kuunneltu huutoa ja kirkunaa kolmatta tuntia. Tätä jatkunut siitä asti kuin syntynyt (pienempänä nukutin rinnalle kun pääsi helpommalla), välillä tosin nukahtanut paremmin. Eli 1,5-vuotias rääkyy joka ilta 1-3 tuntia ennen kuin nukahtaa. Neuvolasta ei saa apua, on kuulemma normaalia. Kokeiltu on unikouluja ja ties mitä helvetin tassutteluja. Tähän asti olen pysynyt rauhallisena mutta nyt tuntuu että päässä repeää. Mikä neuvoksi??!
Kommentit (74)
58, kuule on täälläkin lapset itkeneet. Olen taisteluni taistellut. Se on itsestä kiinni miten asiaan suhtaudut aikuisena.
Mutta tässä kyse olikin vain tavasta jolla ap asian ilmaisi kiroillen ja lapsesta alentuvasti puhuen, ei ota mitään neuvoja vastaan vaikka niitä täällä pyysi, otti ensimmäiset viestini hyökkäyksenä ja on nyt pahana.
Ei voi mitään. Kirjoitustaidoton, mitääntietävä seiska kuittaa ja katoaa yöhön.. :D
Hyvä Ap! Viestisi nro.60 osoittaa ettet olekkaan täysi pässinpää! Aplodit!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:08"]
58, kuule on täälläkin lapset itkeneet. Olen taisteluni taistellut. Se on itsestä kiinni miten asiaan suhtaudut aikuisena.
Mutta tässä kyse olikin vain tavasta jolla ap asian ilmaisi kiroillen ja lapsesta alentuvasti puhuen, ei ota mitään neuvoja vastaan vaikka niitä täällä pyysi, otti ensimmäiset viestini hyökkäyksenä ja on nyt pahana.
Ei voi mitään. Kirjoitustaidoton, mitääntietävä seiska kuittaa ja katoaa yöhön.. :D
[/quote]
No hyvin olit kyllä sanomasi piilottanut viesteissäsi, jos tuo kerran oli pointtisi! Nimittäin jo ensimmäisessä viestissä oletat lapsen huutavan yksin ja minun luulevan, että lapsi ärsyttää tahallaan. Se ei varsinaisesti kuulostanut miltään ohjeelta, vaan omituisesti haetulta syytökseltä minua kohtaan äitinä. Toki pyrin korjaamaan tuollaiset väittämät.
Mutta itse asiaan! Koska ruusunnuppumme jo nukkuu, tämä mamma ottaa hänestä mallia. Rauhaisaa yötä kaikille!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:12"]
[/quote]
Se on olekaan, ei olekkaan :) kiitos aplodeista, vaikka mielipiteelläsi ei väliä olekaan!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:08"]
[/quote] Vedätkö tota marttyyri-korttia esille usein kotonakin...?
Aika auttaa... Esikoisella alkoi tuo kausi samoihin aikoihin ja kesti puoli vuotta. Kuopuksella 1,5 v parhaillaan meneillään. Otin lapsen viereeni nukkumaan kunnes lapsi taas rauhoituu ja pää kypsyy...
Entä herääminen? Herääkö ensin yksin? Samoin kannattaa kokeilla yövaloa, päivävaloakin ja jos saa pimeät nurkat valaistua tai pois katseen ulottuvilta.
jos on oikeasti noin vaikeaa niin nukuta rattaisiin ja nosta omaan sänkyyn... itse nukutin tuon ikäsien rattaissa koska siihen meni 15min ja muuten siihen olisi mennyt se 1,5h... kukin tavallaan. Nukutin myös usein reppuun eli kävelin pihalla sellaisen 15min ja lapsi nukahti.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:12"]
[/quote]
Se on olekaan, ei olekkaan :) kiitos aplodeista, vaikka mielipiteelläsi ei väliä olekaan!
[/quote]
Höpö höpö :D Oikein kirjakielentaitaja siellä :D
Meillä nukahtamiseen auttavat youtubesta/puhelimelta näytetyt musavideot. Ei siis tietty mitkään strobotykitykset, vaan semmoiset rauhalliset nojailubiisit, joiden videoilla kuitenkin tapahtuu jotain (esim. nojaillaan). Tuolla tyypillä kun on taipumus menettää hermonsa, mikäli ei saa kohtuullisessa ajassa unen päästä kiinni, kun vaan istutaan/makoillaan/nukutetaan siinä vieressä. Musavideon näyttäminen ohjaa ajatukset hetkeksi muualle, itku loppuu ja tyyppi rauhoittuu.
Niin ja ikää on reilu vuosi.
Mä nukutan lapsen viereeni koska pääsen sillä helpommalla. Kannetaan omaan sänkyyn kun on nukahtanut. Olen huomannut että lapsi pitää laittaa nukkumaan ennen kuin riehaantuu. Jos antaa riehaantua on vaikea saada lapsi nukahtamaan. Kyllä ne oppii vielä omassa sängyssä nukkumaan isompanakin. Kyseinen taapero nukahti hlposti pinnasänkyynsä vauvana. Ongelmat alkoi 2-vuotiaana kun siirtyi matalaan sänkyyn. Ilmeisesti rauhoittuu paremmin kun saa olla äidin vieressä turvassa. Kyllä lasten nukkumattomuus koettelee hermoja. Täällä saa pahan olon purkaminen on parempi kuin karjua lapselle. Silloin siitä nukkumisesta ei ainakaan tule mitään.
Yövalo ei millään tavalla "kiinnitä liikaa huomiota" vaan valaisee juuri sen verran, että ei näy mörköjä. Lamppu voi olla sellaisessa paikassa että valaisee juuri sopivasti että lapsen suunnasta katsottuna ei jää epämääräisiä varjoja, mutta näkee kuitenkin tutun huoneen.
Mitä lapsi syö iltaisin? Jos huutoa on vain illalla, syökö jotain sellaista ennen nukkumaanmenoa, joka ei sovi hänelle? Sitäkin kannattaisi kokeilla, että annat iltaisin sitä samaa mitä aamullakin.
Kokeile sitäkin, että laitat nukkumaan aikaisemmin/myöhemmin. Voi olla, että nykyinen nukkumaanmenoaika on liian aikainen -> ei vielä ole uniaika tai liian myöhäinen -> on jo yliväsynyt.
Sinua ei ehkä paljon lohduta, mutta kyllä hän varmaan aamuisin ainakin nukkuu viimeistään teini-iässä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:12"]
[/quote]
[/quote]
Höpö höpö :D Oikein kirjakielentaitaja siellä :D
[/quote]
Lopeta, nolaat vain itsesi :)
Helpottavaa kuulla että muillakin on samaa, vaikka en tietenkään toivo että kukaan kärsii nukuttamisongelmista. Illalla syö melko lailla samoin kuin aamulla, hieman tukevammin tosin. Ei herää yksin, koska yleensä pomppaa ylös kun mies nousee töihin. Ja vaikka heräisi, on aina iloinen eli yksinolo aamulla ei pelota. No, nyt on taas yksi hankala yö vähemmän, eiköhän tämä tästä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:59"]
Kukaan muu ei tarjonnut eroahdistusta tai pelkoa..? Paha paha 7!
Luetun ymmärtämistä voisi taasen Ap harrastaa hiemän enemmän..
[/quote]
Niihin en olekaan puuttunut, vaan nro seiskan aiheettomiin kommentteihin mm. vanhemmuudestani. Tosin nyt kun mietin, se oli ihan turhaa... mitäpä noita huomioimaan! Pääasia että itse tiedän millainen olen ja se on kaukana siitä miten ko hlö minua luonnehti :)