Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan juurihoito ja ne pitkät neulat

Vierailija
24.01.2014 |

ai kun koskee

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:24"]ai kun koskee

[/quote]Hammas irti suosiolla ni ei tarvii kärsiä.

Vierailija
2/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:27"]2. Pyysin. Kerro neulojen tarkoitus.

[/quote]Ei ne ole neuloja, vaan viiloja, joilla saadaan juurikanavat puhdistettua ja karhennettua täyteainetta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisissa hammaslääkäriasemissa ei käytetä mitään pitkiä neuloja tai viiloja vaan erikseen asiaan tarkoitettua poraa. Kanavien aukaisukaan ei siis kestä lähemmäs tuntia (tai kuinka kauan tuo vanha tapa viekään) vaan homma on yhtä nopeaa kuin normaalissa hampaan paikkauksessa. 

Vierailija
4/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin hiljattain juurihoito hampaaseen. Ainoastaan sattui hieman se eka kerta kun avasivat hampaan ja repivät varmaan jonkun pääpiuhan irti. Tämä tehtiin kunnon puudutuksessa ja pahin meni ohi noin puolessa minuutissa. Sitten oli muutama kerta kanavien avaamista ja mittailua neuloilla. Eka kerta puudutuksessa muut ilman, eikä tuntunut yhtään missään. Ainoastaan ikävää oli puolentoista tunnin sessiot kita auki täynnä tavaraa, mutta ei mitään kauhean järkyttävää niinkuin olin luullut juurihoidosta.

Vierailija
5/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:10"]Nykyaikaisissa hammaslääkäriasemissa ei käytetä mitään pitkiä neuloja tai viiloja vaan erikseen asiaan tarkoitettua poraa. Kanavien aukaisukaan ei siis kestä lähemmäs tuntia (tai kuinka kauan tuo vanha tapa viekään) vaan homma on yhtä nopeaa kuin normaalissa hampaan paikkauksessa. 

[/quote]

kyllä ainakin meidän terveyskeskuksessa ihan sellaisia käsikäyttöisiä "teriä"/neuloja käytettiin. Lisäksi joku saattaa sekoittaa ne lopuksi käytettävät kuivaus"neulat" niihin juurikanavien laajentamiseen.

Vierailija
6/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne minulla ainakaan koskeneet (kaksi hammasta juurihoidettu). Puudutus ei ole onnistunut kunnolla, jos ne neulat koskevat. Pyysitkö lisäämään puudutusainetta?

Vierailija
7/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Pyysin. Kerro neulojen tarkoitus.

Vierailija
8/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan ollut niin tulehtunut se hammas, että ei puutunut kunnolla. Vaan jos ne nyt saivat kanavat ainakin aluilleen ja laittoivat lääkeainetta, niin seuraavalla kerralla pitäisi puutua normaalisti.

Vierailija
9/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne juuret on kunnolla "tapettu" sillä lääkeaineella niin lopuksi ei puudutusta enää tarvita. Jos siellä on vielä "eläviä"/tuntuvia juuria tai paha tulehdus niin sitten tuntuu ja paljon. Itsellä yksi hammas juurihoidettiin about 7 kertaa lopulta ja näistä kivuliaita ja puudutuksellisia taisi olla 2. Ne ovat kyllä ihan järkyttäviä ne juurikanavaneulat.

Vierailija
10/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Oli pahasti tulehtunut. Onko neulojen tarkoitus avata kanava ja sitten poistaa tulehdus?

Vierailija
11/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni niillä neuloilla avataan kanavat, jotta sinne voitaisiin laittaa juuret tappavaa (ja tulehduksen poistavaa) ainetta.

Vierailija
12/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Jeps, mä oon kyllä varautunut myös hampaan poistoon.

Vierailija
13/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidossa lienee kyse siitä, että karies on liki tuhonnut hampaan, mutta hammas jo säilytetään tai vedetään pois

Vierailija
14/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kyllä se siitä. Mä menen nykyisin reippaana ja omatoimisena tyttönä hieman humalassa hammaslääkäriin. Juon pullon tai kaksi juuri ennen lähtöä, hampaidenpesun jälkeen ja sitten purskuttelen suuvedellä. Hoitojen aikana kuuntelen musiikkia niin kovalla että äänet peittyy ja pistän äänet pois aina kun näyttää siltä että lääkäri haluaa jotain mulle sanoa. Toimii mulla erinomaisen hyvin, ja uskon että hoitajat kestää sen mahdollisen alkoholin tuoksun mielummin kuin pitävät taukoja ja kuuntelevat pillittämistäni.

Vierailija
15/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quoterailija" time="24.01.2014 klo 21:43"]Noh kyllä se siitä. Mä menen nykyisin reippaana ja omatoimisena tyttönä hieman humalassa hammaslääkäriin. Juon pullon tai kaksi juuri ennen lähtöä, hampaidenpesun jälkeen ja sitten purskuttelen suuvedellä. Hoitojen aikana kuuntelen musiikkia niin kovalla että äänet peittyy ja pistän äänet pois aina kun näyttää siltä että lääkäri haluaa jotain mulle sanoa. Toimii mulla erinomaisen hyvin, ja uskon että hoitajat kestää sen mahdollisen alkoholin tuoksun mielummin kuin pitävät taukoja ja kuuntelevat pillittämistäni.

[/quote]

Ääh kun tuli sekava viesti. Tällä hetkellä en siis ole humalassa vaikka luulla saattais, puhelimella palstailu on vain kovin vaikeaa :D