Jos mies rakentaa taloa, onko hän vapautettu kaikista
muista kotitöistä. Siis kaikista (kaupassa käynti, ruuan laitto, pyykkihommat, siivous, keittiön järjestelyt, jne. jne.)
Meillä mies ei muutenkaan juuri tee kotitöitä, mutta tilanne on kulminoitunut nyt siihen taloprojektin aikana, että ei edes tyhjennä sitä yhtä astianpesukoneellista kerran kuukaudessa.
Itse hoidan lapset, kodin, työni ja liikenevällä ajalla autan myös talohommissa. Sanomattakin on selvää, että omaa aikaa eikä aikaa levolle ole lainkaan.
Kommentit (27)
Uskon, että on varmasti rankkaa. suosittelen että yrität saada lapset myös siivoamaan jälkiään ja lapset mukaan kauppaan ja ruuanlaittoon. Ja jos on sotkua niin anna olla. Ei meilläkään aina ole tiptop. Todellakaan... koita jaksaa
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:46"]Tässäkin ketjussa taas 80 % vastaajista miehiä...
[/quote]
Tai rakennusajan kokeneita vaimoja kuten minä yksi vastaajista.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:48"]Ja on pakko tehdä kolme lasta ja omakotitalo samaan aikaan itse. Kotityöt väsyttää nyt jo mutta lisää hommaa vaan sitten tulevassa talossa?
T. Kolme lasta ja työssä käyvät vanhemmat tyytyväisenä kerrostalokodissa
[/quote]
Huoooh. Tilan tarve yleensä tulee lasten myötä ja suurin osa rakentaa kun lapset ovat pieniä. Kun kaikki eivät tykkää asua kerrostalossa. Elämän ei Lai tarvitse joka hetki olla vain helppoa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:46"]Tässäkin ketjussa taas 80 % vastaajista miehiä...
[/quote]
So? Onko tämä jotenkin kielletty miehiltä vai?
Nainen
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:49"]
[/quote]
Tai rakennusajan kokeneita vaimoja kuten minä yksi vastaajista.
[/quote]
Jep. Meillä 2 taloa rakennettu, että naisnäkökulmaa löytyy kyllä.
T. 9
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:19"]
Hei, kiitos kannustavista viesteistä. Ehkä tämä tästä. Luulen, että minua rassaa vaan se ajatus jo etukäteen, että tämä mies ei tule tekemään kotitöitä myöskään jatkossa. Koska omakotitalossa on niitä "miestenkin hommia" riittävästi. Eli hamaan hautaan saakka minä tulen hoitamaan kodin yksin :(
Onneksi lapset kasvavat koko ajan ja siinä mielessä elämä helpottuu.
Muuten mies on siis ihan ok, hyvä isä ja silleen...
[/quote]
siis anteeksi miks helvetissä sit te rakennatte OMAkotiTALOA???
mun mies kun ei edes kesällä pese autoa mun vanhempieni luonna käsin vaikka veden saa letkusta, eikä talvella meinaa edes kerran parkkiruutua putsata lumesta, niin totesin että me asutaan aina kerrostalossa jonka ikkunan alta menee aura aamulla klo.:7!!
Ja on pakko tehdä kolme lasta ja omakotitalo samaan aikaan itse. Kotityöt väsyttää nyt jo mutta lisää hommaa vaan sitten tulevassa talossa?
T. Kolme lasta ja työssä käyvät vanhemmat tyytyväisenä kerrostalokodissa