Minne ette matkusta toista kertaa?
Kun aina kysytään suosituksia, niin otetaanpa toisin päin.Mikä matkakohde kaduttaa, minne ette halua ikinä enää mennä? Yksi työkaveri ainakin haukkui paljon kehutun Thaimaan lyttyyn. Hän matkustelee paljon ja tuo oli kuulemma ikävin kokemus.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:02"]
Moni t-kirjaimella alkava paikka esim. Turkki, Tunisia ja Thaimaa. Ei mihinkään niistä koskaan enää, vaikka 3 kertaa vuodessa käymmekin ulkomailla. Onneksi vaihtoehtoja löytyy, joissa voi vierailla useitakin kertoja...
[/quote]
Meillä on ollut tosi hienoja Thaimaan matkoja mutta hotellit ovat olleet 5 tähteä ja kaikki aika ylellistä...
Thaimaassa ei kannata ottaa huonoa hotellia.
En menisi minnekään uudestaan. Maailmassa on niiiiin monta kivaa paikkaa mihin haluan matkustaa, joten minusta on ajan ja rahan tuhlausta käydä samassa paikassa useammin kuin kerran.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 11:05"]
Poriin. Ihme mulkkuja täynnä koko kaupunki.
[/quote]
Mä kävin Porissa ekaa kertaa 2 vuotta sitten ja olen siitä asti haaveillut pääseväni vielä uudestaan. Ihan huippumesta, hassusti puhuvia ihmisiä ja erikoinen tunnelma.
[/quote]
Luultavasti saat ensi kerralla turpaasi.
Dominokaaninen tasavalta oli sellainen kokemus, että kerta riitti ja paikka oli nähty. Siellä näki tosi paljon köyhyyttä. Lehmät ja hepat olivat koiranremmin pituisissa naruissa kiinni vuorenrinteissä auringonpaisteessa Ilman mitään vettä tai ruokaa. Liikkuminen oli hankalaa, koska tiet olivat tosi huonokuntoisia ja seutu mäkistä. Hotellikeskittymiä ja kauppakeskittymiä lukuunottamatta paikka pelkkää sakeaa viidakkoa. Sit oli aika paljon sitä huijausmeininkiä, rahat pois. Esim, tuliasrommit, jotka ostettiin ihan kunnon kaupasta, jouduttiin kaatamaan kaikki pois, koska pulloissa ei ollut todellakaan rommia.
new york
likainen, ankea ja kallis, ikäviä ihmisiä ja masentava tunnelma
jenkeissä viihdyn muuten mut ton paikan jätän vastaisuudessa väliin
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 11:05"]
[/quote]
Mä kävin Porissa ekaa kertaa 2 vuotta sitten ja olen siitä asti haaveillut pääseväni vielä uudestaan. Ihan huippumesta, hassusti puhuvia ihmisiä ja erikoinen tunnelma.
[/quote]Missä maassa on Pori?
Naantaliin en mene enää koskaan. Kamalin kesäreissu ikinä. Satuttiin ilmeisesti näkemään kaikki ko. pikkukaupungin tylyimmät ihmiset sen aikana tai sitten paikka on täynnä m*lkkuja.
Muista koti- tai ulkomaisista kohteista minulla ei ole näin voimakkaita mielipiteitä, kaikkialle voisin mennä uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:32"]
[/quote]
[/quote]Missä maassa on Pori?
[/quote]
Katsopa vaikka kartasta. Ei tässä spesifisti maata kysytty.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:40"]
Kreikan Lefkas. Liian pieni eikä mitään tekemistä jos ei vuokraa autoa. Tylsä ja huono ranta.
[/quote]Oltiin tuolla saarella ja säälisin matkailijoita jotka tlleet vain yhteen kohteeseen, ei mitään järkeä. Siellä on upeita loistohotelleja upeilla rannoilla ja siihenen kun yhdistää autonvuokrauksen koko lomaksi ja ajelee saarta ympäri käyden maailman upeimmilla rannoilla (katsiki, myös kathisma kiva ja helpommin käytävissä). Yksi maailman hienoimpia saaria mutta ei toki jos menee yhteen kohteeseen eikä liiku sieltä mihinkään..
Aika harvaan paikkaan menisin toistamiseen ihan jo siitä syystä, että elämä on lyhyt, enkä muutenkaan kerkeä käydä joka paikassa missä haluaisin. Jotkut paikat tulee myös nähtyä riittävän hyvin yhdellä käynnillä. Esim. Tunisia ja Turkki on sellaisia, etten koe tarvetta mennä uudelleen. Jotkut paikat taas ovat kiintoisia, mutta joltain kantilta ahdistavia, kuten Egypti todella agressiivisine kauppiaineen ja vatsatauteineen. Ja sitten on niitä, joihin voisi mennä uudelleen ilomielin sen takia, ettei kaikkea haluamaansa ole ehtinyt nähdä (Lontoo, Pariisi) ja niitä joissa on vain niin paljon hyviä puolia, että haluaisi toistekin mennä (Thaimaa).
Monessa paikassa käynyt, ja täällä haukuttu Turkki paras (Marmaris). Enkä ole etelän miesten perään.
Egyptin Hurghada on vastenmielisin kaupunki, jota olen nähnyt. Se on ruma, likainen, pölyinen, synkkä, sokkeloinen, kaikki talot on tarkoituksella keskeneräisiä, surkeita pikku putiikkeja, ahdistelevia kauppiaita. Ihan paska paikka. Egyptin matkalla oli muuten paljon hyviä kokemuksia, mm. museo, pyramidit, haudat, sukellusretket ym.
[/quote]
Kerro lisää! Kuulostaa sinkkunaisen unelmakohteelta.
Ateeina pettymys ja Bulgaria. Turkista esim. Istanbul mahtava. Seuraavaksi Rooma.
Pariisi ykkösenä ja Venetsia kakkosena. Venetsia on tosin must-to-see -paikka. Pariisin sijaan vaikka Pori, siellä ei noita gallian kukkoja ole jokapaikka täynnä ja merituulella hajukin on miellyttävä
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 13:54"]
Egyptin Hurghada on vastenmielisin kaupunki, jota olen nähnyt. Se on ruma, likainen, pölyinen, synkkä, sokkeloinen, kaikki talot on tarkoituksella keskeneräisiä, surkeita pikku putiikkeja, ahdistelevia kauppiaita. Ihan paska paikka. Egyptin matkalla oli muuten paljon hyviä kokemuksia, mm. museo, pyramidit, haudat, sukellusretket ym.
[/quote]
Hurghada on tosiaan hyvä jos sieltä lähtee johonkin, pyramideille tai sukeltamaan päiviksi merelle esim. Itse kaupunki on minusta maanpäällinen helvetti ja kaupan päälle tulee hyvin todennäköisesti mahatauti.
Koh Samui, Thaimaa. Koko saari oli yksi iso rakennustyömaa ja täynnä ryssiä. Oltiin pari yötä ja poistuttiin rauhallisempaan kohteeseen.
Tunisia! Oksettavat miehet, mutta ruoka oli kyllä hyvää. Never again.