Emme koskaan enää palaa sellaiseen elämään kuin syksyllä 2019
Aika mennyt ei koskaan enää palaaajoten on alettava ajatella asioista uudella tavalla.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c17f02d2-7db3-46c1-a6c2-acc79356…
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei.
Etäopiskelu ja -työ ovat ottaneet isoja harppauksia ja osoittautuneet todella toimivaksi. Aivan järjetöntä olisi palata samanlaiseen jäykkään pakkomassaluentosysteemiin mikä vielä vuosi sitten vallitsi.
Jep, tähän minäkin uskon.
Ei ole mitään järkeä kulkea päivittäin saastuttavassa liikennevälineessä kun saman asian voi hoitaa kotoa käsin.
Vain tentit yms hoidetaan kampuksilla.
Sekä työ. Sählöpostin käyttämiseen menee valtaosa työpäivästä, sen voi tehdä kotona.
Vain se oikeasti suorittava työ tarvitsee tekijänsä. Hammaslääkäri, varasto, poliisi, luistimen teroittaja, elintarvikekauppa, maanviljelijä, ... ...
Jo se että työpaikalla suhattu uutta normaalia keväästä asti eli maski päässä jos ei tauolla on yhtä helvettiä. Toisaalta parempi jos kuolee pois kun vapaa-aikakin alkaa mennä melko rajoitetuksi uudelleen.
Emme koskaan palaa sellaiseen elämään, kuin syksyllä 1857. Paitsi jos aikamatkustus keksitään.
Eläköön etätyöt ja etäopetus! Kiusaaminen toivottavsti vähenee sen myötä. Ihmiset osaavat olla aika julmia toisilleen. Kilpailu ja epävarmuus tulevasta ovat lisänneet "kiusaamista" työpaikoilla.
Emmekä palaa talveen 1980, jolloin edessä olivat Lake Placidin olympialaiset, ja Jari Kurri oli vielä nuori mies, joka oli tekemässä läpimurtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaista p*skaa jaksa kukaan jos tilanne ei normalisoidu.
Ei kysellä jaksamisia. Jaksamattomuus jokaisen oma asia.
Itse veikkaan että kaikki lentomatkailu loppuu tai vähenee 95%, paitsi rahtiliikenne. Matkailuala kuihtuu kokonaan, ellei sitten junaliikennettä aleta kehittää. Sähköllä kulkeva lentokone on utopiaa.
Olen jo kauan ihmetellyt miksi junalla matkustaminen, varsinkin Interrail, on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Onnea riskiryhmät, tämä vain teidän takianne. Toivottavasti viimeiset vuodet siellä vanhainkodin sängyn pohjalla ovat ilon ja onnen täyttämät, teitte sen nuorten kustannuksella!
Luulen, että nämä vanhukset eivät varmasti ole pyytäneet tätä. Mistähän kapeanäköisyytesi ja ilkeytesi mahtaa johtua?
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain eri mieltä iltapulun ylilääkärin kanssa. Korona häviää ennen pitkää ja palaamme siltä osin entiseen, mutta kansalaiset ovat oppineet pysyttelemään lähipiirissä ja ennen kaikkea ulkoilemaan sekä välttämään matkustamista. Tuo kaikki jää ainakin jossain määrin voimaan kun ihmiset huomaavat yksinkertaisen elämän edut ja vähentävät ulkomaan matkoja, shoppailua sekä biletystä.
Ei ihmiset yksinkertaista elämäänsä. Jatkossakin matkustellaan ja biletrtään.
Turha myöskään enää itkeä masennuksia ym itse keksittyjä ”sairauksia”.
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan että kaikki lentomatkailu loppuu tai vähenee 95%, paitsi rahtiliikenne. Matkailuala kuihtuu kokonaan, ellei sitten junaliikennettä aleta kehittää. Sähköllä kulkeva lentokone on utopiaa.
Olen jo kauan ihmetellyt miksi junalla matkustaminen, varsinkin Interrail, on kallista.
Junaliikennettä pitäisi enemmän kehittää, tosin jos Suomesta haluaa eurooppaan pitäisi koukata Ruotsin tai Venäjän kautta balttiaan jotta pääsee eurooppaan. Lentäminen ainoastaan tilanteisiin jossa juna ei onnistu esim merien ylitykset tai todella pitkät matkata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palataan. Korona kun selätetään ja annetaan hetken ajan kulua ja uusiutumisen pelon karista, ihmiset palavat toistensa luo. Mikään etäyhteys ei korvaa toisen ihmisen kosketusta ja läsnäoloa IKINÄ.
Jep, olemme laumaolentoja ja kaipuu toisten ihmisten luokse on rakennettu meidän geeneihin. Biologiaa vastaan on turha taistella, mikään sosiaalinen etäisyys ei tule toimimaan pitkään jatkuneena ja sitä on jopa epäinhimillistä ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläköön etätyöt ja etäopetus! Kiusaaminen toivottavsti vähenee sen myötä. Ihmiset osaavat olla aika julmia toisilleen. Kilpailu ja epävarmuus tulevasta ovat lisänneet "kiusaamista" työpaikoilla.
Ikävä kyllä nuoret ovat jo oppineet etäkiusaamisen somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen osittain eri mieltä iltapulun ylilääkärin kanssa. Korona häviää ennen pitkää ja palaamme siltä osin entiseen, mutta kansalaiset ovat oppineet pysyttelemään lähipiirissä ja ennen kaikkea ulkoilemaan sekä välttämään matkustamista. Tuo kaikki jää ainakin jossain määrin voimaan kun ihmiset huomaavat yksinkertaisen elämän edut ja vähentävät ulkomaan matkoja, shoppailua sekä biletystä.
Osa kyllä ja osa jopa ottaa vahingon takaisin kaksin verroin, mutta eivät kaikki ja jotkut valitsevat välimuodon eli biletys, shoppailu ja matkustelu vähenee. Näin minä uskon.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei lentomatkustus lopu.
Koska katsomme kumpi osui oikeaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kyllä ja osa jopa ottaa vahingon takaisin kaksin verroin, mutta eivät kaikki ja jotkut valitsevat välimuodon eli biletys, shoppailu ja matkustelu vähenee. Näin minä uskon.
Uskot, että jo pitkään ollut asia toteutuu. Aina on ollut niitä välimuotoihmisiä ja tulee aina olemaan.
Nää rajoitukset on ihan hanukasta. Mä haluan jouluksi alpeille laskemaan. Sähköposti on tulvillaan ale tarjouksia majoituksista ja välinevuokrista - 50 -80%, mutta kun sinne ei jumalauta pääse. Pitäskö repästä ja lähteä ajamaan autolla Pietarin kautta via balticaa pitkin, kun Italiassa asuva isotäti haudataan.
Kättelemisen voisi kyllä lopettaa kokonaan. Minusta on outoa tarttua toisen käteen tervehtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea riskiryhmät, tämä vain teidän takianne. Toivottavasti viimeiset vuodet siellä vanhainkodin sängyn pohjalla ovat ilon ja onnen täyttämät, teitte sen nuorten kustannuksella!
Luulen, että nämä vanhukset eivät varmasti ole pyytäneet tätä. Mistähän kapeanäköisyytesi ja ilkeytesi mahtaa johtua?
Itse eivät ole valmiita tinkimään mistään, mutta muilta vaaditaan kyllä kaikennäköistä. Siitä se kumpuaa. Koko kevään vaeltelivat iloisesti kaupoilla uhmaten ”minähän en virusta pelkää” lasten joutuessa etäkouluihin, mutta nämä maailman navat vain itkivät kuinka kamalaa on. Nyt ne vanhusten harrastekerhot säppiin ja vierailukiellot vaan voimaan, jos kerran muiltakin vaativat elämän tauotusta. Tasapuoliseksi vain rajoitukset koskemaan myös niitä joita tässä pitäisi suojella. Jos näin ei tapahdu, en rajoita minäkään tekemisiäni.
Miksi kukkaruukkuun sontivan vihanneksen elämä vanhainkodissa on arvokkaampaa kuin nuorten?