Yllätys joulupukki kävi...
Eli, meidän perheessä ollut lähes aina ollut tapana, että lahjat löytyvät mystisesti takaoven takaa tms. Eilen olimme perinteemme mukaisesti jo jakaneet lahjat kun ovikello soi. Oven takana seisoi joulupukki, hyvin aidon näköinen vielä ja ojensi kassillisen lahjoja ( jokaiselle neljälle lapselle yksi) ja sanoi että pukilla niin kiirus että on mentävä seuraavaan perheeseen. Tilanne oli lyhyt, onneksi lapset näkivät pukin myös. Mitä ihmettä, onko pukki sittenkin olemassa vai voiko olla olemassa " pukkilähettejä"?
Kommentit (8)
Mun isä kävi naapurissa pukkeilemassa, ja mä olin Muorina. Seuraavana vuonna oli jo viisi paikkaa, missä käytiin, naapurustossa. Ihan ilmaiseksi. Kiirettä piti, kuun isä oli ekaksi kunniavartiossa sankarihautausmaalla, sotaveteraani kun oli.
Oi miten ihanaa! Mä juuri eilen illalla ajattelin, että miten hauskaa, jos noin joskus kävisi. :)
Kun olin parikymppinen tuli meille kerran joulupukki ihan pyytämättä illalla. Asuimme kerrostalossa ja summeri soi. Äidilläni oli tapapana kurkkia rapusta, kuka on tulossa sinne alakertaan päin. Niin hän tuli sopottaen suuresti selittämään, siellä on joulupukki, eihän meille ole tulossa joulupukkia! Se on varmasti menossa jollekin toiselle. Mutta niinvain tämä pukki tuli meille ihan sisään asti. Ihana muisto! Haikailen...
Juu, olin kyllä onnellinen lasten puolesta. Itse myös katson kuka tulee enkä uskonut mitä näin. Vaikeaa oli miehen kanssa olla pokkana jälkikäteen ja olla luettematta läheisiä joka näin hienon eleen on tehnyt. Miten vain, lapsenuskoni nosti päätään ja mikään ei ole hienompaa.
Joten Kiitos kenelle se kuuluukin.
Joku kummi tai sukulainen se oli ei ole oikeaa joulupukkia olemassakaan.