Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäopiskelu yliopistossa; mahdollista vai ei?

Vierailija
24.12.2013 |

Asun Kuopiossa ja lähin itseä kiinnostavia aineita tarjoava yliopisto olisi Joensuussa; kielet siis kiinnostaa ja näin alkajaisiksi avoimen puolella. Olen aina pitänyt toivottomana hommana luettuani kurssivaatimuksia läsnäoloista. Yksi puolituttu kertoo kuitenkin käyvänsä oikeustiedettä tällä tavalla mutta sillä alalla etäopetus on ilmeisesti paremmin järjestetty? Onko kellään kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos muutat paikan päälle?

Vierailija
2/4 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliaineita on aik mahdotonta opiskella etänä juuri siksi, että monill kursseista on läsnäolopakko. Sen sijaan monia muita aineita on mahdollista suorittaa tenttimällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopiskelen itse toisessa yliopistossa (2h ajomatka) ja olen tehnyt niin, että suoritan avoimessa yo:ssa niin paljon kuin voin. Silti osassa opintoja on pakko mennä paikan päälle, niitä on melkein aina.

Joo-opiskeluun oikeutta kannattaa myös hakea, mutta esim mun alma mater ei anna kuin 20op joo-oikeutta.

Vierailija
4/4 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kommentoi: Meillä ne kieliopinnot hyväksiluetaan helposti.

Se pitää täsmentää, että ihan itse olen siis noista avoimen opinnoista maksanut. Ja kun niitä suorittaa, helpointa on heti tehdä kokonaisuus, niin ei tarvitse vertailla yksityiskohtia.

Monissa yliopistoissa pystyy etätenttimään.