Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa kuuluu korvata kaverin leikissä rikkoutuneet vaatteet?

Vierailija
22.07.2006 |

Päiväkodissa oli käynyt seuraavaa:

Poikani (4v) oli kiivennyt luvatta kaverinsa kanssa puuhun siten, että kaverin haalariin tuli pieni palkeenkieli. Kaverin äiti suivaantui ja syyttää meidän poikaa rikkoutuneesta haalarista. Vaatii 100 euroa, jotta hän saa pojalle uuden haalarin. Mielestäni tuo vaatimus on kohtuuton, vaikka haalari onkin tämän vuoden ostos.

Tämä äiti on nyt vauhkonnut koko viikon asiasta niin, että kävin ostamassa pojalle uuden puvun, tismalleen samanlaisen kuin edellinen. Ei olisi mielestäni pitänyt, mutta ajattelin, että hiljeneepä mamma, mutta mitä vielä. Ei kuulemma käy! Haalari on kuulemma jo melkein pieni, joten hän olisi ostanut syksyksi isomman. Mesominen siis jatkuu. Tällä viikolla on haukkunut asiasta päiväkodin työntekijät, kun eivät saa kaameaa poikaani ja meidän perhettä korvaamaan " rikkomaansa" . Meidän poika kun oli kuulemma yllyttänyt siihen puuhun kiipeämiseen.

Rasittaa ja ärsyttää. Miten kannattaisi toimia, kun tuntuu, ettei mikään ole hyvä? Pitäisikö vain olla hiljaa ja olla ottamatta kantaa enää koko juttuun?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväksi lämpeni sen verran että lapset olivat pk:ssa college housut ja paita päällä ilman takkeja yms.

Vierailija
42/57 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku on tilanteesta vastuussa, niin päiväkoti. Ethän itse edes ollut paikalla. Päivähoitohenkilökunta vastaa hoidokkiensa edesottamuksista päivähoitoaikana. Eri asia, jos olet itse ollut päiväkodin pihalla läsnä samaan aikaan. Eli tämä toinen äiti on täysin väärällä asialla. Voit sanoa hänelle että ensinnäkään sinulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta ostaa hänen lapselleen yhtään mitään ja koska teit sen vain ja ainoastaan hyvää hyvyyttäsi, hän käyttäytyy kuin sivistymätön moukka jos ei tajua olla kiitollinen siitä mitä teit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä. Jos pojat kiipeävät puuhun ja toisen haalari rikkoutuu niin eihän se ole toisen syy, ellei toinen ole repinyt, saksinut tai muuten kaltoinkohdellut toisen pojan haalaria.

Harmittaa varmasti mutta en mä ainakaan lähtis sitä toista poikaa syyttämään. Ihan ihme äiti tää toinen. Toivottavasti ap saa asiat selviksi ja ostamansa haalarinkin takaisin!

Vierailija
44/57 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap linjoilla? miten korvaus jutussa kävi?

Vierailija
45/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme lomailemassa, joten jäi kertomatta, miten hommassa kävi...

Tuolla viikolla sunnuntainailtana soi meidän ovikello ja ovella oli vanhemmanpuoleinen mies sen ostamani haalarin kanssa. Mies oli haalarinsa rikkoneen isoisä eli tämän sekoboltsiäidin isä. Hän sitten kertoili pitkät tarinat tyttärensä ongelmista ja tarjosi rahaa korvaukseksi ostamastani haalarista ja vaikka mitä vaivanpalkkoja päälle. Kävi tosi sääliksi tätä isää, kun aikuisen tyttärensä asioilla juoksi.

Tässä siis lyhykäisyydessään tämän jutun päätös. Päiväkodissakin on asia puitu. Johtaja tuli jopa lomaltaan keskustelemaan asiasta.

Mutta olipahan oppitunti minullekin erinäisistä asioista :).

ap

Vierailija
46/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö tämä äiti anteeksi ollenkaan? Minkä verran se isä sitten korvasi kulujasi?

Vierailija
47/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut mitään rahaa vastaan, koska haalari käy varmasti meidän pojalle ensi keväänä. Minulla ei ollut aikomusta ruveta rahastamaan tapauksella :).

ap

Vierailija
48/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens.

Vierailija
49/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä idioottia on tää palstan meininki kun ennenkin.

Vierailija
50/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi siinä mitään pointtia.

Tämä juttuhan oli ihan arkielämää.

Vierailija
51/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama, mitä uskotaan tai ollaan uskomatta. Mä nyt ajattelin vaan kertoa, miten tässä kävi, jos jotain sattu kiinnostamaan.

Mutta kiitos nyt kuitenkin niille, jotka aiemmin antoivat asiallisia ohjeita ja vinkkejä.

Mukavaa syksyn odotusta kaikille ja pysytäänhän sovussa täällä :)!

Vierailija
52/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mamma itse osaa pyytää anteeksi käytöstään tavatessanne.

Vierailija
53/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimessä ap sinä et ole korvaus velvollinen. Kyllä sen on sen perheen aivan oma vika, kun lapsi on sun lapsen perässä puuhun kiivennyt. Ei 4v. osaa vielä sillä tavalla houkutella ja provosoida toista kiipeämään puuhun + jokainen itse tekee päätöksen siitä kiipeääkö puuhun vain ei. Oli sitten 4 tai 40v.

Vierailija
54/57 |
31.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lässynlässyn lää. Vittu mitähän sä et ite ymmärrä, kun uskot kaiken mitä täällä kirjotetaan?

Yhtä idioottia on tää palstan meininki kun ennenkin

Katso peiliin ja sulje kone, niin teet meidän muiden päivästä paljon mukavamman.

Vierailija
55/57 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua minkälaiset ihmiset tehtailee näitä juttuja tänne joka halvatun päivä!!! Huvinsa kullakin, ja toiset pöljöt uskoo kaiken :/

Vierailija
56/57 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, kai sitä voi keksiä tavanomaisiakin juttuja, mutta en kyllä ymmärrä miksi. Kyllähän tuollaisia kahjupäitä nyt sikiää joka nurkalla.

Vierailija
57/57 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostavat haalarit tai kengät lapselleen, pitävön sesongin (vaikka syksyn) ja tulevat keväällä esittämään että on huonolaatuinen haalari kun on polvet puhki tai kengissä kantapäät kuluneet ja nauhat poikki... Vaativat kovaan ääneen kauppiasta tai myymälävastaaaa paikalle ja mekastavat niin että hävettää

Huutavat, haukkuvat ja toimivat juuri niin miten reklamaatiotilanteissa EI pitäisi toimia. Maltti pitää säilyttää. Ja sitten vaativat tilalle isompia kenkiä että mahtuu vieläs seuraavan kesän tai isompaa haalaria.

Meitä on moneen junaan, asemalle jääneitä ja sitten vielä näitä kyydistä tipahtaneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi