Mitä teette labratuloksilla? Luetteko vain omakannasta vai vaaditteko lääkäriä tulkitsemaan?
Kommentit (23)
Leila Koo kirjoitti:
Mulle on aina lääkäri tai terveydenhoitaja tulkinnut tulokset.
Kuinka nopeaa? Oletko käynyt vastaanotolla uusiks vai soittiko?
Katson itse, mutta olen sh, joten ymmärrän ne.
Samaa miettinyt. Miksi niissä käydään kun kukaan ei kommentoi suuntaan eikä toiseen.
Ei ole tarvinnut vaatia, menee aina lääkärin katsottavaksi. Katson Kannasta myös itse vastaukset ja mahdolliset lääkärin kommentit
Katson omakannasta ja Googlailen raja-arvoja sun muuta. Lääkäri sitten kirjoittelee yleensä muutaman viikon päästä omakantaan omat näkemyksensä.
Vierailija kirjoitti:
Katson itse, mutta olen sh, joten ymmärrän ne.
Sama täällä, sukulaiset ja ystävät kysyvät myös neuvoa
Yleensä lääkäri kommentoi vain, jos on ollut jotain huolestuttavaa/poikkeavaa. Olen kroonikko autoimmuunisairas, joten nykyään tiedän itsekin suunnilleen, mitkä kokeet mittaavat mitäkin ja miten tulokset liittyvät sairauteni tilaan/aktiivisuuteen. Joskus jopa paremmin kuin satunnainen lääkäri, etenkin kun joka kerta luurin päässä tai vastaanotolla tuntuu olevan aina uusi lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut vaatia, menee aina lääkärin katsottavaksi. Katson Kannasta myös itse vastaukset ja mahdolliset lääkärin kommentit
Tuleeko sinne muka jotain kommenttia? Ei täällä päin vaan tule yhtään kommenttia
Riippuu otetuista kokeista. Silloin kun tilannettani tutkittiin ja otettiin useita kokeita, oli aina lääkärin soittoaika, vaikka osan nyt osasin tulkita itsekin. Nyt kun labrat on vain säännöllisiä kontrolleja, lääkärin tulkintaa ei tarvita jos arvot on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä lääkäri kommentoi vain, jos on ollut jotain huolestuttavaa/poikkeavaa. Olen kroonikko autoimmuunisairas, joten nykyään tiedän itsekin suunnilleen, mitkä kokeet mittaavat mitäkin ja miten tulokset liittyvät sairauteni tilaan/aktiivisuuteen. Joskus jopa paremmin kuin satunnainen lääkäri, etenkin kun joka kerta luurin päässä tai vastaanotolla tuntuu olevan aina uusi lääkäri.
Miten tuo kommentointi hoituu, soittaako se siis extempore sulle ja kommentoi huolestaan?
Ei niitä kuulukaan itse tulkita. Lääkärin tai hoitajan on niistä kerrottava sinulle. Jos ei ole mitään sovittuna niin sitten varaa vaikka puhelinajan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt. Miksi niissä käydään kun kukaan ei kommentoi suuntaan eikä toiseen.
Niinpä! Vai oletetaanko, että potilas googlaa tuloksien pohjalta itse?
Soittoaika on usein tai sitten käydään vastaanotolla työterveydessä. Toisaalta kilpirauhasarvot vain mitataan, lääkäri katsoo ne ja uusii reseptin. Ei niitä niin tiuhaan enää mitatakaan kuin alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sinne muka jotain kommenttia? Ei täällä päin vaan tule yhtään kommenttia
Tulee kommenttia, jos immunosupressiviseen lääkitykseen tulee muutoksia tai joku arvo halutaan tarkistaa uudelleen. Ei kommentoida, jos kaikki ok
Mulla on työterveyslääkäri ilmoittanut jos kokeissa on jotain poikkeavaa, normaalin puitteissa olevia arvoja ei kommentoi.
Ihaillaan niitä työkavereiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ihaillaan niitä työkavereiden kanssa
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo kommentointi hoituu, soittaako se siis extempore sulle ja kommentoi huolestaan?
Yleensä on sovittu soittoaika, eli lääkäri soittaa mulle päivänä x jos tuloksissa on jotain poikkeavaa. Eli jos ei soita, se tarkoittaa esim. että kaikkien kokeiden tulokset ovat olleet viitearvoissa.
Mulle on aina lääkäri tai terveydenhoitaja tulkinnut tulokset.