Mitä tavallista esinettä et omista?
Onko jotain mikä saa vieraat kysymään yllättyneinä: "Ai sulla ei ole ----?
Kommentit (693)
On käyty häissä ja hautajaisissa, omissakin häissä. Uusi paita oli miehellä häissä, ei tarvinnut silittää kun otti suoraan paketista.
Hautajaisissa noin 15 vuoden kuluttua häistä meni se sama paita. Edelleen: ei näy sieltä takin alta ja se kaulus nyt ei rypisty muutenkaan.
Töissä mies ei tarvitse kauluspaitaa ikinä, eikä hänellä muita kauluspaitoja olekaan kuin tämä yksi häät/hautajaiset -kauluspaita, jolla on selvinnyt jo 16 vuotta, kaksi kertaa ollut päällä.
Ja puvun takki ja housut nyt pysyvät sileinä silittämättä vaikka sata vuotta.
Ja itsellä on sellaisia vaatteita ettei niitä tarvitse silittää.
Unohtui äskeisestä että käytetään toki verhoja ja pöytäliinoja, mutta miksi niitä pitäisi silittää?!
Asuntoa
Kesämökkiä
Autoa
Sänkyä
ym sälää.
auto, kesämökki, ompelukone, hiustenkuivaaja
Vierailija kirjoitti:
Dildoa.
Miten sitten tyydytät itsesi jos et Dildoa omista?
Mikroaaltouunia, kahvinkeitintä, meikkejä ja autoa. Pleikka 4:kin taitaa jo olla tavallinen tavara. Sitäkään meillä ei ole. Teinit haluavat meille nyt sen mikroaaltouunin. Varmaan hankitaan. Kahvi tehdään edelleen mutteripannulla.
Mikroaaltouuni, tv, crocsit.
Kynsileikkuria, televisiota, korkokenkiä, b
Hieromasauvasekoitinta enkä yhtään häpyhuulipunaa.
Sohva. Asun yksiössä eikä tänne mahdu järkevästi sekä sänkyä että sohvaa. Katson että sänky on tärkeämpi, joten ostin mieluummin hyvän sängyn kuin sohvan.
Joskus jotkut vieraat ovat ääneen sohvan puutetta ihmetelleet. Ihmettely on yleensä loppunut, kun olen kysynyt, että mihin he sohvan tässä asunnossa sijoittaisivat. Kukaan ei ole vielä keksinyt hyvää paikkaa sellaiselle. Yksi nainen kyllä sanoi, että hän ottaisi ruokapöydän pois kokonaan ja sijoittaisi sohvan osittain sen paikalle. Mulle taas ruokapöytä on todella tärkeä. Se on asuntoni ainoa pöytä, joten palvelee paitsi ruokapöytänä, myös työpöytänä, kirjoituspöytänä ja lisätyötasona ruuan laiton yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Kynsileikkuria, televisiota, korkokenkiä,
Jatkuu:
vitriiniä, puukkoa, keinutuolia, viikatetta, aamutossuja, crocseja, lämpörullia, kiharrinta, monitoimikonetta
Leivänpaahdin, mikro, tv.
Heino leivänpaahdin meni erossa 15 v. sitten ja jostain syystä en oo vaan saanu aikaiseksi ostaa uutta, tai saanut lahjaksi. Nyt on tosiaan aika pieni keittiö, että ei haittaa. Paistinpannu ajaa saman asian tarvittaessa. Mikroa en ole koskaan halunnu. TV:tä lopetin hankkimasta kun alkoi olemaan kaupat täynnä jotain ihme lyhenteitä ja kalliita juttuja.
Mutta yksi juttu mikä mulla ei oo, joka on kyllä listalla on pesukone. Edellinen ikivanha hajosi hiljattain. Jotenkin tuntuu tyhmältä että äidilläni on 2 kpl (vaki ja kakkosasunnossa), ja kun veljeni muutti yhteen nyksänsä kanssa hänen kämppänsä jäi tyhjäksi pesukoneineen.
Mietin vaan että toisilla on yllin kyllin ja toisilla ei mitään. Oon käyttänyt näitä em pesukoneita. Joutuu kyllä autolla menemään että ihan koska huvittaa ei voi pyykätä, mutta ei haittaa kun asuu yksin. Taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Kyseessä tällainen saatanallinen vuokrakasarmi, niin talon omistama tila/kämppä on täysin heitteille jätetty. Kun toisilla (espoolaisilla eläkeläissijoittajilla) on varaa pitää neliöitä Helsingin ytimessä tyhjänä rapistumassa. Siinä olisi asukkaille sauna ja pesutupa, mutta köyhät kyykkyyn. Köyhä olen siis kun vain yhden kämpän omistan, ja senkin puolet velaksi.
Ja koko ajan on jotain, ettei sitä pesukonetta pysty ostaa vaikka halvimmat eivät monta sataa maksa. Tulot laskeneet koronan takia tänä vuonna, niin jospa ensi vuonna sitten. Aina vaan ilmaantuu jotain menoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuivausrumpu. Telkkaria ei ollut pitkään aikaan, nyt on laaten pleikkaa varten. Sitä voi käyttää myös dvd:n katseluun, ja toki hdmi-kaapelilla voi katsoa tietokoneen kautta ohjelmiakin.
No shit Sherlock! DVD edustaa formaattina uusimman teknologian huippua.
Mikroaaltouuni