Mitä tavallista esinettä et omista?
Onko jotain mikä saa vieraat kysymään yllättyneinä: "Ai sulla ei ole ----?
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Tiskirättiä.
Mitä tiskirätillä yleensä tehdään?
N51, joka tiskaa joko tiskikoneella tai tiskiharjalla. Ikinä en ole rätillä tiskannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskirättiä.
Mitä tiskirätillä yleensä tehdään?
N51, joka tiskaa joko tiskikoneella tai tiskiharjalla. Ikinä en ole rätillä tiskannut.
Sillä pyyhitään se tiskipöytä.
Navigaattori. Kartta on joko päässä tai paperilla.
Passi
Hiustenkuivaaja
Ruoanlaittovälineet, mm.kunnon kattila
Älypuhelin (kirjaston 30min riittää!)
Talvikengät-ja takki
Internet-yhteys muuten kuin kirjastossa
Asunto. Näin korona-aikana varsinkin oikein Korostuu se, miltä tuntuu kun ei kukaan ymmärrä että ei ole, ei todellakaan ole paikkaa minne voi mennä.
Kirjasto menee kohta kiinni, katotaan pääseekö kirkolle tms. yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mm. leivänpaahdinta, kuivausrumpua, voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta, omaa tietokonetta, eikä älypuhelinta. Minulla ei ole koskaan ollutkaan älypuhelinta. Käytän Prismasta ostamaa Nokia-merkkistä näppäinpuhelinta.
_--------------------------------------------
Hmm, miten näät nämä viestit, jos ei älykännykkää?
Vierailija kirjoitti:
Kuivausrumpu on kai tavallinen nykyään, mutta mulla sitä ei ole eikä tule. En yksinkertaisesti näe mitään tarvetta sille.
Näin minäkin ajattelin joskus, mutta sitten meille tuli kuivausrumpu ja en kyllä enää luopuis. Ei tarvitse miettiä enää mihin mahtuu pyykit kuivumaan ja minkä verran voi pestä kerralla ja montako koneellista milloinkin. Täydellistä. 😍🙂
Pepputappi. Mieheni ihmetteli kun ei ole. En tiennyt että on NIIN tavallinen (?)
Aviomiestä. En ole koskaan ollut naimisissa. N54
Vierailija kirjoitti:
Hiustenkuivaaja. Ei ole hyväksi hiuksille, ja hiukset kuivuvat joka tapauksessa tunnissa.
-----------------------
Totta, ei ole hyväksi hiuksille.. mutta meillä joilla on pitkät, paksut hiukset, on pakko olla hiustenkuivaaja. Hiukset ei kuivu todellakaan nopeasti muuten..
Vierailija kirjoitti:
Aviomiestä. En ole koskaan ollut naimisissa. N54
Johtuiskohan siitä että esineellistät miehiä?
Joskus joku on kysellyt eikö minulla ole televisiota tai mikroa, mutta ei niitä ole sen kummemmin ihmetelty.
Ei minulla ole myöskään leivänpaahdinta, tablettia tai autoakaan.
En oikein tiedä mitä mun ikäisillä ihmisillä yleensä on (että onko esim. kuivausrumpua), niin en osaa oikein ajatella mitä ihmisillä yleensä on?
Vanhempieni ikäisiin en tietenkään vertaa, kun heillä eri elämäntilanne.
N28
Silitysrautaa en ole koskaan omistanut.
Asunto. En ole koskaan omistanut asuntoa (ikää 60+).
Älypuhelin. Karvalakkipuhelin on paras! Kerrottakoon nyt kuitenkin, että käytössä on pöytäkone, läppäri (eri käyttiksillä) sekä vanha tabletti.
Älykello, vrt. ed.
Astianpesukone. Ei ole käynyt mielessäkään moisen hankinta.
Uudet huonekalut. En ole ostanut eläessäni muita upouusia huonekaluja kuin yhden kerran sängyn (lahjaksi itselleni täyttäessäni 50 v.).
Korkokengät. En ole näitäkään ikinä omistanut enkä käyttänyt.
Monitoimikone tai vastaava. Olen itse keittiömme monitoimikone eikä vielä ole sen takia jäänyt mitään tekemättä. ;)
Varmaan on hurjan paljon muutakin tavallista, ei nyt vaan tule mieleen. Kun omasta mielestä ei oikein mitään puutu! XD
Melkein mitään meikkejä mulla ei ole. En juuri koskaan meikkaa. Hiustenkuivaajaa en omista. Hiukset saa kuivua omia aikojaan.
Kampaa. Heitin sen pois 1985. Minulla on dread locksit, ei sellaiset feikit kampaamossa tehdyt, vaan oikeat. The real thing.
Minä käytän taloyhtiön pesutiloja, joissa on kaksi pesukonetta ja kuivausrumpu, joten minulla ei ole mitään tarvetta hankkia niitä kotiin. Voin käyttää kahta eri pesuohjelmaa samanaikaisesti ja kun laitan pestyt vaatteet kuivausrumpuun, minulla on pestyt ja kuivatut vaatteet alle 2 tunnissa.
Astiat tiskaan aina käsin yleensä heti aterian syömisen jälkeen eikä minulla ole tiskikonetta.'
Älypuhelinta en omista, vaan käytän 2 G kännykkää ja kahta tietokonetta (pöytäkone ja kannettava).
Autoa ei ole vaan kaksi hyvin hoidettua polkupyörää.