Ostimme talon ja 385 ha maata Portugalista. Muutto edessä ensi vuonna. Kirjat siirretään 31.12.2020 Portugaliin.
Tarkoitus tehdä töitä etänä kansainväliselle työnantajalleni Hollannin ja Portugalin lainsäädäntöjen mukaan, mm verot ja työajat yms.
Mies perustaa Portugalin valtion avustusten ja verohelpotusten turvin yrityksen maahan. Sivubisneksenä hoidamme maa- ja metsätilaamme.
Olemme vielä nuoria, alle 50-vuotiaita. Lapset muuttavat tietysti mukana.
Myymme kaiken omaisuutemme Suomessa ja sijoitamme sen Sveitsiin. Vero-orjuus Suomeen loppuu 2022 vuoden lopussa.
Adeus!
Kommentit (99)
Tämä ei ole totta, mutta on mullakin tuttuja, jotka asuvat Portugalissa, Italiassa ja Espanjassa isohkoissa huviloissaan. Ei se nyt niin harvinaista ole.
Avauksern uskottavuus sortui viimeistään tuossa "Olemme vielä nuoria"-kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vocês falam português? Se não é melhor começar a estudar agora. Boa sorte!
Siellähän on ihmisiä, jotka ovat asuneet maassa kymmenen vuotta, eivätkä vieläkään keskustele portugaliksi paikallisten kanssa. Brittejä, suomalaisia. Olen taksissa (kuskilta) kuullut valitusta näistä tapauksista. Paikalliset arvostavat sitäkin, että vähäisellä portugalin kielellä asioi heidän kanssaan portugaliksi, vaikka olisi vielä tökkivää.
Sama pätee kaikialla, myös Suomessa vuosikausia olleisiin maa muihin.
Minusta on ihanaa, että ihmisillä on kyky unelmoida, mahdollisuus ja rohkeus toteuttaa niitä unelmia. Rahaa ja älyä asioiden toteuttamiseksi ja selvittämiseksi. Olen iloinen puolestanne!
En osaa keksiä, miksi kukaan tällaista avausta tekisi, jos se ei ole totta. Minulla ei ole parempaa tietoa asioista, jotta voisin alkaa väitellä siitä, onko ratkaisut oikeita ja järkeviä. Minulla tai ystävilläni ei ole isompia tiloja paremmilla sijainneilla, en senkään vuoksi voi talloa onnenne päällä. En ymmärrä tällaista 'keskustelupalstahenkeä', että kaikkeen huudetaan että ei ole totta ja jos on, on aloittaja tyhmä tai muuten epäonninen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti opitte kans portugalin kielen siellä.:-)
Tottakai kieli pitää opetella, mieluummin jo ennen muuttoa. Ihan liikaa kuulee sellaista, että englannin kielellä pärjää. Ehkä joten kuten pärjääkin (ainakin isolla paikkakunnalla), mutta yhteiskuntaan ei pääse sisään ennenkuin paikallinen kieli sujuu. Yksinäiseksikin voi jäädä ja sitten katkeroituneena muutetaan takaisin Suomeen kiroten "ulkomaalaiset jotka ei leiki mun kanssa".
Kielitaidottoman kannattaa harkita korkeintaan Fuengirolaa. Fugessakin olisi kyllä suotavaa osata espanjaa, jottei tarvitse kaikessa asianhoidossa turvautua muihin ihmisiin ja palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vocês falam português? Se não é melhor começar a estudar agora. Boa sorte!
Siellähän on ihmisiä, jotka ovat asuneet maassa kymmenen vuotta, eivätkä vieläkään keskustele portugaliksi paikallisten kanssa. Brittejä, suomalaisia. Olen taksissa (kuskilta) kuullut valitusta näistä tapauksista. Paikalliset arvostavat sitäkin, että vähäisellä portugalin kielellä asioi heidän kanssaan portugaliksi, vaikka olisi vielä tökkivää.
Sama pätee kaikialla, myös Suomessa vuosikausia olleisiin maa muihin.
Niinpä ja joka puolella nämä kielipuolet jäävät kakkosluokan kansalaisiksi. Miksi Suomi olisi poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin perustaa hevostallin Brasiliaan, kasketa maata useiden satojen hehtaarien alueelta. Ranch Horseen tulee myös lampaita
Ratsastakaa lampailla, ette tarvitse hevosia.
Minua kiinnostaa tuo omaisuuden sijoittaminen Sveitsiin, kun siitäkin on tullut niin hankalaa? Aikuinen lapseni tarvitsi eilen tilin avaamiseen vanhempien sveitsiläistä verotunnusta, kun hänellä ei ole osoitetta maassa.
T. ulkosuomalainen
Olen muuttanut vuonna 94 Norjan Finnmarkiin ja saanut extrakertyvää eläkekertymää täällä. Lisäksi vähentänyt vuosibrutostani sen Finnmark- vähennyksen (nykyisin nor-Toms Finnmark), laittaakseni "sukanvarteen". Kun eläköidyn, niin kummalla meistä on enemmän valittavissa ns. "halpismaita"? Minulla maapallollinen. Montako sinulla???...
ok
sanaverstas kirjoitti:
Olen muuttanut vuonna 94 Norjan Finnmarkiin ja saanut extrakertyvää eläkekertymää täällä. Lisäksi vähentänyt vuosibrutostani sen Finnmark- vähennyksen (nykyisin nor-Toms Finnmark), laittaakseni "sukanvarteen". Kun eläköidyn, niin kummalla meistä on enemmän valittavissa ns. "halpismaita"? Minulla maapallollinen. Montako sinulla???...
Kansalaisuudesta: Kolmantena verovuonna minulle ehdotettiin, että vaihdetaan jo täällä kansalaisuudeksi Norjalainen. kaksi vuotta sitten ehdotettiin, että merkitään jo se doppeltnasjonalitet eli kaksoiskansalaisuus. että se siitä byrokratiasta.
Menkääpä ihmiset esim kehäkolmosen sillalle tampereväylän päälle ja vetäkää viivat sekä pohjois- että etelänapaakin kohti ja miettikää käsi sydämellä, että kumpaan suuntaan se elintaso nousee ja kumpaan laskee. MIELENKIINTOINEN lopputulos.
ok
Ap:lla on kirjat ollut kohta vuoden Portugalissa. Miten on mennyt?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on kirjat ollut kohta vuoden Portugalissa. Miten on mennyt?
Heh, minäkin muistan tämän aloituksen. Miten on mahtanut sujua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja uusi miehesi on amerikkalainen kenraali
Mieheni on suomalainen liikemies. Ap
ahaa, se selittää kaiken. ja tuomio tulossa?
sanaverstas kirjoitti:
Hauska molemmat, se Portugali, että Finnmark on minun lempipaikkoja. En kyllä osaa sanoa kummassa asuisin mielummin.
Täällä jotkut luulee, että ennen EU:ta ei ollut matkustaa tai muuttaa ulos suomesta 😂
Kannattaisi lukaista, kuinka nykyhallitus laittoi suomalaisille myös maastapoistumisveron, onnea...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Portugalistakin voi palstailla, joten tärkein on kunnossa.
....ja kahvit näppiksellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää matkaa ja onnea tulevaan!
Kiitos! Tavarat pakataan syksyn mittaan ja lähetetään työnantajani kustannuksella Portugaliin kansainvälisenä muuttokuormana. Ap
Millainen on kansainvälinen muuttokuorma?
Mitä sitten jos persut saa tahtonsa läpi ja tulee fixit? Saattaa muuttaa laskelmia melkoisesti. kansalaisuuden saaminen ei ole ihan helppoa ja nopeata sielläkään.