Ostimme talon ja 385 ha maata Portugalista. Muutto edessä ensi vuonna. Kirjat siirretään 31.12.2020 Portugaliin.
Tarkoitus tehdä töitä etänä kansainväliselle työnantajalleni Hollannin ja Portugalin lainsäädäntöjen mukaan, mm verot ja työajat yms.
Mies perustaa Portugalin valtion avustusten ja verohelpotusten turvin yrityksen maahan. Sivubisneksenä hoidamme maa- ja metsätilaamme.
Olemme vielä nuoria, alle 50-vuotiaita. Lapset muuttavat tietysti mukana.
Myymme kaiken omaisuutemme Suomessa ja sijoitamme sen Sveitsiin. Vero-orjuus Suomeen loppuu 2022 vuoden lopussa.
Adeus!
Kommentit (99)
Saadaanko me palstalaiset tulla talven kylmyyden keskeltä välillä lomaileen teidän megatiluksille etelän auringosta nauttiin? Kai teillä vierasmajoja siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Saadaanko me palstalaiset tulla talven kylmyyden keskeltä välillä lomaileen teidän megatiluksille etelän auringosta nauttiin? Kai teillä vierasmajoja siellä on?
Paljonko ajattelit maksaa per henkilö per viikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ajattelit maksaa per henkilö per viikko?
10 ekee.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun katsoin myynnissä olevia maita ja tiluksia Portugalista,, niin suurin myynnissä oleva alue taisi olla 55 hehtaarin luokkaa. Sekin lähellä Espanjan rajaa idässä maan koilliskulmassa.
Eli ap: n ilmoittama hehtaarimäärä on harhaa.
Ja jos joku suomalainen ostaisi sieltä tuollaiset 55 hehtaaria, niin saisin tietää siitä kyllä nopeasti.
Hyvä yritys ap:ltä kuitenkin.
Tila ei ollut minkään välitystoimiston listoilla. Tällaiset suuret maakartanot harvemmin ovatkaan missään Euroopassa. Kuten sanoinkin, kauppaa neuvoteltiin lähes 3 vuotta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ette saa. Ap
Mä ostan kokonaisen saaren Karibialta. Palkkaan joukon palvelijoita, jotka hoitavat kaiken. Sitten makoilen vaan terrasilla ja palstailen Vauvalla päivät pitkät 😂
Ei kuulosta kovin käytännölliseltä. Sitten ymmärtäisin, jos olisitte eläkkeellä.
ps. Olen asunut vuosia ulkomailla aika mukavasti, nykyisin viihdyn Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kokonaisen saaren Karibialta. Palkkaan joukon palvelijoita, jotka hoitavat kaiken. Sitten makoilen vaan terrasilla ja palstailen Vauvalla päivät pitkät 😂
Taas joku, joka ei pystynyt käsittelemään ap:n viestiä.
Meillä on vielä varaa asua Suomessa.
Mukavaa elämää teille sinne Portugaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku, joka ei ymmärrä ironiaa.
Voiko teille muuttaa asumaan sinne?!
Portugalissa on myös ilmaisempi terveydenhuolto kuin Suomessa.
Mäkin ostin just yhdeltä nigerialaiselta prinssiltä jumbo jetin 30 000 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ironiaa tuossa oli? Jotakuta vain harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko teille muuttaa asumaan sinne?!
Ehkä huonoin vitsi, mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Portugalissa on myös ilmaisempi terveydenhuolto kuin Suomessa.
Ilmaisempi?
Eihän sellaista voi olla olemassa. Joko on ilmainen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ironiaa tuossa oli? Jotakuta vain harmittaa.
Miksi sinua harmittaa ja mikä?
Joko on portugalin kieli hallussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se vero-orjuus aivan noin vain lopu. Ihan kiva tarina mutta kannattaisi selvittää faktat hiukan paremmin ennen kuin provoilee.
Selvitä itse ne faktat! Siirtymäaika on kolme vuotta mukaanlukien muuttovuosi. Silloinkaan ei verot mene täysimääräisinä vaan valtioiden kahdenvälisten sopimusten mukaan. Ja Portugalin kanssa tilanne on siitä mielenkiintoinen, että sopimusta ei tällä hetkellä ole, koska Portugal ei suostu eläkkeiden kaksinkertaiseen verotukseen. Ap
Mutta jos Suomeen jää mitään siteitä, niin eikös Suomella ole aina verotusoikeus? Ja tuo verotussopimuksen puuttuminen käsittääkseni merkitsee, että Suomi verottaa niin eläkkeitä kuin vuokratuloja, joten ei kai se kovin hyvä asia expatille ole. Korjaa vaan, jos olen väärässä.
-eri
Viimeksi kun katsoin myynnissä olevia maita ja tiluksia Portugalista,, niin suurin myynnissä oleva alue taisi olla 55 hehtaarin luokkaa. Sekin lähellä Espanjan rajaa idässä maan koilliskulmassa.
Eli ap: n ilmoittama hehtaarimäärä on harhaa.
Ja jos joku suomalainen ostaisi sieltä tuollaiset 55 hehtaaria, niin saisin tietää siitä kyllä nopeasti.
Hyvä yritys ap:ltä kuitenkin.