Paljon ostitte alkoholia jouluksi
Meille 4 pulloa punaviiniä, 4 pulloa valkkaria, 1 konjakki, 28 pulloa tummaa olutta, 12 pulloa siideriä. Lahjaksi saamme varmaan jokusen pullon. Ai niin ja kuohuviiniä myös.
Kun vieraat tulevat, tarjoamme kuohuviinit.
Ruoalla viiniä.
Saunajuomaksi olutta ja siideriä
Illalla lahjojen kanssa lahjajuomia.
Humalassa ei ole kukaan, koska osaamme sivistyneesti nauttia hyvistä juomista.
Absojen ei sitten kannata tulla moralisoimaan traumoineen. Jos ette osaa lasillista ottaa, ilman että putki tulee päälle, ei kannata tulla urputtamaan meille, jotka osaamme sivistyneesti maistella juhlajuomaa ja joille joulu on myös aikuisten juhla, eikä pelkästään lastenjuhla
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:21"]
jos se viini ja olut on niin hyvän makuista, niin miksi ette osta alkoholitonta sellaista?
[/quote]maku ei ole sama.
[/quote]
eli toisinsanoen ei kihahda päähän
[/quote]
Ei, vaan alkoholiton viini on pahaa. Tai eihän se edes maistu viiniltä. Slkoholiton siideri maistuu limsalta. Se alkoholi maistuu, ei sen tarvitse kihahtaa minnekään.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:23"]
jos se viini ja olut on niin hyvän makuista, niin miksi ette osta alkoholitonta sellaista?
[/quote]
[/quote]
Juurikin näin. Rentouttaa mukavasti. ;) Suosittelen sullekin.
[/quote]
Mä olen ihan rento. Jotku väittää, että se rentouttaa, mutta ei se pidä paikkaansa. Se väsyttää. Ehkä se voi rentouttaakkin, mutta mitä hyötyä siitä on, kun ei voi "rentoutuneena" ajaa autoa ja monta muuta asiaa on. Paljon pahaa aiheuttava aine. Muuttaa ihmisen toiseksi, ei aidoksi. Paheksuttava aine kaikenkaikkiaan.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:28"]
Anna lapselle raitis joulu.
[/quote]
Anna lapselle raitis joulu tarkoittaa mielestäni sitä, että kukaan ei ole humalassa ja lapset ei kärsi. Esim. meilläkin lapset on menneet jo nukkumaan jos itse juon ne kaks-kolme siideriä. Ruuan kanssa voin lasin ottaa lastenkin nähden.
Yleensä asiasta meuhkaa ne, jotka ei jostain syystä itse osaa juoda sivistyneesti, ovat joutuneet siitä lapsena kärsimään/kasvaneet alkoholistiperheissä tai muuten vaan pelkäävät juomisen ryöstäytyvän käsistä.
p.s. en muuten harrasta juomista tai muutenkaan käy juhlimassa, kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Kotona satunnaisesti saunasidu.
3 pänikkää viiniä ja 2 pulloa viiniä, lisäksi n. 30 pulloa/tölkkiä olutta. Vieraita tulee parikymmentä joulun pyhinä ja voi olla et noi menee tai voi olla että jää uuteenvuoteen.
Miksi pitäis juoda vain lasillinen? Minä juon sen verran kuin mieli tekee.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:28"]
Anna lapselle raitis joulu.
[/quote]
Anna lapselle raitis joulu tarkoittaa mielestäni sitä, että kukaan ei ole humalassa ja lapset ei kärsi. Esim. meilläkin lapset on menneet jo nukkumaan jos itse juon ne kaks-kolme siideriä. Ruuan kanssa voin lasin ottaa lastenkin nähden.
Yleensä asiasta meuhkaa ne, jotka ei jostain syystä itse osaa juoda sivistyneesti, ovat joutuneet siitä lapsena kärsimään/kasvaneet alkoholistiperheissä tai muuten vaan pelkäävät juomisen ryöstäytyvän käsistä.
p.s. en muuten harrasta juomista tai muutenkaan käy juhlimassa, kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Kotona satunnaisesti saunasidu.
[/quote]
Raitis joulu lapselle on, että talosta ei löydy alkoholia, eikä kukaan perheenjäsenistä käy sitä muuallakaan maistamassa. Raitis=ei alkoholia.
No en yhtään tietenkään, muutenhan saattais olla vaikka kivaa! Jouluna kuuluu siis ehdottomasti pönöttää stressaantuneena joulupöydässä, motkottaa lapsille ja haukkua mies. Koska ei, missään nimessä ei saa kaataa lasillista viiniä, (jos toistakin). Tää joulu on kuulkaas kestävyyslaji.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]
Juurikin näin. Rentouttaa mukavasti. ;) Suosittelen sullekin.
[/quote]
Mä olen ihan rento. Jotku väittää, että se rentouttaa, mutta ei se pidä paikkaansa. Se väsyttää. Ehkä se voi rentouttaakkin, mutta mitä hyötyä siitä on, kun ei voi "rentoutuneena" ajaa autoa ja monta muuta asiaa on. Paljon pahaa aiheuttava aine. Muuttaa ihmisen toiseksi, ei aidoksi. Paheksuttava aine kaikenkaikkiaan.
[/quote]
Kyllä. Jo vähäisessäkin määrin on rikkonut perheitä. Jo lasillinenkin on johtanut perheen hajoamiseen. Pikkujoulut on näitä perheenrikkomis tilaisuuksia. Viinilasillinen voi tehdä sen, että jo ennestään heikon ihmisen estot häviää ja järki siirretään sivuun.
Toivottavasti kukaan aaveemammoista ei löydy turvakodista tapaninpäivänä. Uskon, että monellakin vcain lasi viiniä-kiihkoilijoista on armoton kankkunen joulupäivänä ja harmittaa, kun tuli tapeltua miehen kanssa
Meillä joululaulut soi, lapset nauttii ja myös aikuiset nauttii. Shamppanjalasit kilisee myös. Kaikilla on kivaa. Hauskaa joulua! :)
Lasten on hyvä oppia terveellinen suhtautuminen aikuisten alkoholin käyttöön. Sivistyneesti juominen ei aina tarkoita vain lasia viiniä ruoan kanssa. Se, että pystyy hallitsemaan juomisensa, on tärkeä signaali myös lapsille. Ihminen itse on alkoholin herra, ei toistepäin. Toiset voivat sivistyneellä tavalla juoda pullon viinaa ja toisille raja on pienempi.
Otti tai ei, niin ei kannata olla tekopyhä moralisoija. Lapset ei kärsi alkoholista, vaan ihmisistä, jotka eivät hallitse alkoholin käyttöään.
pari laatikkoa olutta. Niillä pärjää tapaniin, eikä tarvii kännejä vetää. Kahdelleen isännän kans ollaan
Kuusi pulloa shamppanjaa, 4 pulloa punaviiniä, 4 pulloa valkoviiniä, 20 pulloa olutta. Meitä on kuusi aikuista ja kaksi lasta. Nautiskellaan rauhassa ja kaikkea ei tarvitse juoda.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:51"]
Kotikalja 10 litraa ja piimää 2 litraa
[/quote]
Tömäkkää piimää. Onko pitkäänkin käytettyä?
8 pulloa samppanjaa, 8 pulloa viiniä, 20 pulloa olutta. Meitä on kuusi aikuista ja kaksi lasta. Nautiskellaan rauhassa, kaikkea ei tarvitse juoda. Mätiä on kilo.
Mies osti itselleen yhden saunaoluen aatoksi, mutta itse juon alkoholitonta (olen raskaana). Tavallisesti olisi itsellenikin se yksi-kaksi kelvannut.
Vartavasten jouluna juotavaksi en ostanut yhtään, mutta ostin yhden pullon valkkaria ruoanlaittotarkoitukseen tapaninpäiväksi. Kellarissa on jotain kolmisensataa pulloa viiniä, joten sieltä löytyy jo valmiiksi sopivia ruokajuomia, jos tulee tarvetta.
No kerros nyt samantien kuinka monta ihmistä on 'nauttimassa' teidän juomianne?
Mä en jouluna koskaan juo, vaikka muuten juhlin, esim. uutena vuonna. jouluna se vaan tuntuu niin sopimattomalta...