Tylsimmat jenkkien jutut joita Suomessa matkitaan
-Cup cake, kuka aikuinen oikeasti jaksaa niita mussuttaa suuhunsa, nehan ovat lasten juttuja joita yleensa lastenkutsuilla tarjotaan ja muutenkin liian makeita
-pulled pork, lihaa johon on sekoitettu jotain epamaaraista tahmeaa ja sokerista ainetta
-halloween, naamiais- ja muut pelleilyt, ei tuo aikuista jaksa kiinnostaa
-Walk in closet, jenkeissa ei oikeasti ole mitaan muita systeemeja kuin ehka jotain surkeita lipastoja, mutta tuollainen vaatekomerojuttu on oikeasti epakaytannollinen ja ruma, itse valitsisin mieluummin jotain eurooppalaisempaa ja johon oikeasti mahtuukin tavaraa
-merkkilaukut, mummot ryntailevat kieli pitkalla jonkun nahkalapyskan perassa vaikka samalla hinnalla voisi jo saada autonkin
-jalat tayteen tatuointeja, amerikassa wt-kamaa, suomessa bloggaajat hurahtaneet siihen taysin
-joulukalkkuna, jattikana jossa ei ole makua alkuunkaan.
Tassa viela muutamia ideoita jotka eivat ole viela suomeen rantautuneet:
-talvellakin kuljetaan sortseissa
-kesarenkaita ei tarvitse vaihtaa talvirenkaiseen kun kesa tulee kuitenkin
-jouluvaloroikat jatetaan raystaisiin roikkumaan koko kesaksi, joulu tulee kuitenkin.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 08:53"]
-Walk in closet, jenkeissa ei oikeasti ole mitaan muita systeemeja kuin ehka jotain surkeita lipastoja, mutta tuollainen vaatekomerojuttu on oikeasti epakaytannollinen ja ruma[/quote]
Koska minulla on pölyallergia niin suosin pukeutumishuonetta jossa vaatteita säilötään ja käsitellään niin samalla se tulee imuroituakin useammin, mutta en ymmärrä tuota jenkkityylistä versiota koska se on yleensä kylppärin ja makuuhuoneen yhteydessä, ja niissä on vielä kokolattiamatot, niin minusta kylppärin kosteus ja kokolattiamatto on ajatuksenakin sellainen että alkaa aivastuttamaan kun vain ajatteleekin sellaista =D
[/quote]
Eikä ole kokolattiamattoa, ei ainakaan meillä. Ei sovi makkarin yhteyteen, wtf? Siinähän on ovi välissä. Samalla lailla kuin missä hyvänsä kun mennään huoneesta toiseen.
Walk in closet on erittäin käytännöllinen ja tehokas.
[/quote]
nyt tarkoitettiin varmaan näitä jenkkityylisiä joissa märiltä kylppärilaatoilta astutaan suoraan vaatehuoneen kokolattiamatoille, itse olen näitä myös jenkeissä ihmetellyt ja myös sitä että millä ärhäköillä kemikaaleilla pitävät nuo kaikki kokolattiamattonsa niin puhtaana
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/38/b6/aa/38b6aa8e6e77a8b10d6a692952c603e9.jpg
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:24"]
Tässä se juttu olikin siinä että tuo alkuperäinen on ollut enemmän ystävänpäivän kaltainen eikä mikään materialistinen pinkkien höttöjen ja lahjojen juttu. Eli jenkit pilanneet monta eurooppalaista juttua KAUPALLISTAMALLA ne niin että alkuperäinen ajatus unohtuu ja katoaa :(
[/quote]
Vietätkö itse vanhoja suomalaisia juhlia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_pakanallinen_juhlaperinne
Veikkaan, ettet ole koskaan kuullutkaan Helasta tai Vakkajuhlista. Mistäköhän se johtuisi? Voisiko vaikka olla, että koska niitä ole kaupallistettu yhtään, niin perinnekään ei pysy enää yllä.
KAIKKI juhlat ja perinteet vaativat jonkin verran kaupallistamista, jos niiden halutaan pysyvätn voimissaan nykyaikana.
Mieti sitä, kun seuraavan kerran käyt pikaruokapaikassa hampurilaisella.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:28"]
nyt tarkoitettiin varmaan näitä jenkkityylisiä joissa märiltä kylppärilaatoilta astutaan suoraan vaatehuoneen kokolattiamatoille, itse olen näitä myös jenkeissä ihmetellyt ja myös sitä että millä ärhäköillä kemikaaleilla pitävät nuo kaikki kokolattiamattonsa niin puhtaana
[/quote]
Ehkä osaavat kuivata itsensä ensin - päinvastoin kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:14"]
Valentine's Day on sekin eurooppalainen juhla, ja sen yhteys romantiikkaan tulee jo 1300-luvun Isosta-Britanniasta.
[/quote]
Tässä se juttu olikin siinä että tuo alkuperäinen on ollut enemmän ystävänpäivän kaltainen eikä mikään materialistinen pinkkien höttöjen ja lahjojen juttu. Eli jenkit pilanneet monta eurooppalaista juttua KAUPALLISTAMALLA ne niin että alkuperäinen ajatus unohtuu ja katoaa :(
[/quote]
Jenkit pilanneet? Kuka suomalaisen pakottaa juhlimaan päivää noin? Eiköhän suomalainen ole pilannut itse juhlansa, jos menee mukaan tuohon tohottamiseen. Mutta ainahan tällaisten ryssien on helpompi syytellä muita.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:14"]
Halloween on alun perin eurooppalainen juhla, kelttiläinen itse asiassa.
Valentine's Day on sekin eurooppalainen juhla, ja sen yhteys romantiikkaan tulee jo 1300-luvun Isosta-Britanniasta.
Huvittavaa, kun kouluttamattomat wt-mammat haukkuvat amerikkalaisia hyvin hatarin tiedoin siitä, mikä on amerikkalaista ja mikä ei.
[/quote]
Ei noita asioita koulussa opeteta, joten koulutustaustasta on turha irviä.
Ehkä joissakin piireissä on kulutuksen suhteen rauhoituttu, mutta kun kuuntelee useitakin yhdysvaltalaisia ystäviäni nyt joulun alla, niin eipä tuo rauhoittuminen tunnu kaikkia kattavan. Törsäys on aivan eriluokkaa kuin omassa lähipiirissäni Suomessa, esimerkiksi joululahjoihin (aikuisten) pistetään palamaan satoja dollareita per lahjan saaja.
Ja Black Friday:t ym. tuntuvat olevan yhä yhtä kaaosta, Hullu päivät kalpenevat sikäläisen kulutusjuhlan rinnalla.
Cup caket ovat tosi hyviä! Miten pieni makeinen voi herättää vihan kokonaista kansakuntaa kohtaan? Minä ainakin rakastan cup cakeja.
T. Mies 47v
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:14"]
Huvittavaa, kun kouluttamattomat wt-mammat haukkuvat amerikkalaisia hyvin hatarin tiedoin siitä, mikä on amerikkalaista ja mikä ei.
[/quote]
Ei noita asioita koulussa opeteta, joten koulutustaustasta on turha irviä.
[/quote]
Okei, anteeksi, se oli epäreilua. Ehkäpä koulutettu ihminen kokemukseni mukaan etsii tietoa asioista ennen kuin haukkuu ne pataluhaksi. Mutta hyvää joulua kuitenkin!
Auto. Auto ,auto...siitä on tullut iso ja tärkeä asia monelle suomalaiselle. Markettiin mennään koko perheen voimin aikaa kuluttamaan, huoh
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:32"]
Veikkaan, ettet ole koskaan kuullutkaan Helasta tai Vakkajuhlista. Mistäköhän se johtuisi? Voisiko vaikka olla, että koska niitä ole kaupallistettu yhtään, niin perinnekään ei pysy enää yllä.
[/quote]
Riippuu paikkakunnasta. Joillakin paikkakunnilla ja alueilla vietetään Nuutin päivääkin. Osalla paikkakunnista käy pääsiäisenä virpojat, osassa pääsiäistrullit.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 09:14"]
[/quote]
Oikeasti koulutettu ihminen ei kutsuisi ketään wt:ksi, edes netissä.
Vai oletko se sama patemisen-tarpeessa.org -tyyppi joka vetää kouluttamattomuus ja wt-korttia täällä harva se päivä?
Asutaan 70 luvulla rakennetussa kerrostalossa ja meillä on kaksikin vaatehuonetta, amerikkalaiset sanoisivat varmaan juuri walk in closet. Toinen on makuuhuoneen yhteydessä ja toinen eteisen. Kätevämpi kuin vaatekaapit.
Onko nää nyt sit matkittu ameriikasta jo 40 vuotta sitten?