Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä tulee surkein joulu ikinä

Vierailija
22.12.2013 |

Jaa miksikö?

-Minulla takana stressaava syksy töissä ja näen painajaisia,miten selviän alkukeväästä ja pomosta, joka ilkeilee ja vaatii ihan kohtuuttomia, varastaa kreditit hyvin tehdystä työstäni ja jos joku menee pieleen, sysää vastuun minulle.

-Lapsesta on tullut isin poika. Muuten kiva, mutta hän ei voi sietää minua teinpä mitä tahansa. Juuri tänään kysyin, että "tykkäätkö äidistä" ja vastaus  oli "ei kun isästä".

-Parisuhde - mikä se on? Ollaan lapsen syntymän jälkeen alettu pikku hiljaa olemaan kuin kämppikset. Nyt sitten pää hajoaa kun ajatteleekin asiaa. Tiuskitaan vain toisillemme, emme edes puhu normaalilla äänellä.

-Tulossa "rento" joulu ajellen kolmen mummolan/ukkilan väli. Ukkilassa on joka naisella aivan ihanaa, kun ukko, eli mieheni isä jaksaa aina huomauttaa, ettei kannata syödä liikaa. Päätäkään ei voi vetää täyteen koska mieheni molemmat vanhemmat ovat ex-alkoholisteja.

-Oma isäni huitelee tapansa mukaan joulut maailmalla ties missä Amazonasilla, joten hänelle ei saa edes joulutervehdystä.

-Äitini puolestaan sairastaa syöpää ja väkisin tulee mieleen, että kuinkahan monta joulua enää on jäljellä yhdessä.

-Pitäisi olla kodinhengetär. Vaan kun usea lahja on vielä ostamatta, jouluruoat hankkimatta, lahjat pakkaamatta, pyykit pesemättä, laukut pakkaamatta. Koko viikonloppu on mennyt siihen, että juoksen miehen ja lapsen perässä siivoillen heidän jälkiään,jotta kämppä ei olisi taas samassa arjen kaaoksessa.

-Lapselle nousi juuri korkea kuume, joten huominen menee kai  lääkärissä ja kipusiskona toimiessa. Johan tässä on lokakuusta lähtien sairastettu koko perhe putkeen:parit flunssat, vatsataudit, kolmet silmätulehdukset ja nyt tämä mikä lie. Ja jos kuume jatkuu, niin emme pääse mummoloihin, eikä oma äitini tartuntariskin vuoksi tänne. Istutaan sitten hampaita kiristelemässä ja riitelemässä, että kumman vuoro on nousta sairaan lapsen kanssa.  No, onneksi pakkasessa on yksi joululaatikko, että sillä sitten juhlitaan.

Itseä itkettää ja ahdistaa. Että terkut vaan sinne jonnekin, jossa kaikki on hallittua ja ihmisillä hyvä joulumieli.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos pomo on paska ja kohtelee sinua epäreilusti, valita luottamusmiehelle tai ylemmälle esimiehelle.

- Tämä on lapsella ohimenevä vaihe. Jos sinulle tapahtuisi jotain, lapsesi ei koskaan lakkaisi kaipaamasta sinua. Älä kysy ihmisiltä, pieniltä tai isoilta, tykkäävätkö he sinusta. Jos he kuuluvat olennaisesti elämääsi, voit rauhassa olettaa olevasi heille tärkeä.

- Puhu miehellesi normaalilla äänellä, niin saat normaalin vastauksen. Pyydä joululahjaksi hyvää seksiä.

- Älä lähde jouluksi muualle. Miksi turhaan suhata koko joulu autolla sinne tänne ja vielä hankkia jouluruuat kotiinkin? Olkaa kotona omassa rauhassa. Jos mies haluaa mennä sukulaisiinsa, menköön yksin.

- Isäsi on valinnut joulunvieton ulkomailla, koska hän haluaa päästä pois suomalaisesta joulusta. Hän ei odota saavansa joulutervehdystä.

- Kaikki me olemme kuolevaisia. Läheisen kuolema on aina suru. Pyydä äitisi teille kotiin joulua viettämään tai soita hänelle pitkä ja lämmin puhelu jouluaattona tai joulupäivänä.

- Lopeta siivoaminen. Jos perhe ei arvosta uurastustasi, anna heidän viettää joulu läävässä. Siivoa itsellesi oma ihana sopukka, johon kukaan muu ei saa mennä.

- Jos lapsesi on sairas, sitä suuremmalla syyllä jää kotiin. Laita mies lapsen kanssa lääkäriin ja mene itse huomenna kauppaan. Ehdit vielä hyvin.

Joulumieli tulee sydämestä, ei ulkoisista puitteista. Glögi ja kynttilä riittävät.

Vierailija
22/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältäkin! Ihan varmasti joulu voi teilläkin olla mukava! Tuosta parisuhteesta: yks hyvässä hengessä käyty rauhallinen keskustelu saattaa avata kaikki lukot, niin kävi meillekin. Usein arjessa ei vain ole aikaa istua alas ja kertoa mitä toivoo yhteiselämältä. Ei kai sun mikään kodinhengetär tarvi olla! Menet ihan siitä mistä aita on matalin, niin mäkin teen =) Toivon paranemista äidillesi ja teidän lapselle ja hyvää joulua koko perheelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vastauksia!! Onko tänne palstallekkin tullu joulumieli :)

Vierailija
24/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaihda työ jos niin vaikeaa on, miksi kiusaat itteäs."

Joo, mites vaihdat, kun joka päivä tulee julki uusia YT-neuvotteluja. En ole hoitsu, joille duunia riittää suhdanteessa kun suhdanteessa, vaan yritysmaailmassa ammatissa, jossa on todella kova  kilpailu. Yritin syksyllä hakea uutta työtä - itse asiassa nykyistä vähemmän vaativaa ja pienemmällä palkalla. En päässyt edes haastatteluun. Muutama vuosi sitten pääsin jokaisen hakemuksen jälkeen ja sain jopa joskus valita työni.Mutta nyt neljääkymppiä lähestyvänä pienen lapsen äitinä en yli  vuosikymmenen hyvällä työkokemuksella enää olekaan haluttu. Joten eipä se niin helppoa ole. Irtisanoutua en voi, koska silloin en saisi edes työttömyyskorvausta. Ja luottamusmiehelle valittaminen ei taida auttaa, kun esimies on firman ylintä johtoa. Tämä on sivusta nähty.

Miehen kanssa olen yrittänyt puhua ja sanoa, että nyt on  tosi kyseessä. Kirjoitin kirjeen hänelle, jossa kerroin mitä itse olen valmis tekemään. Mies lupasi kirjoittaa omansa, mutta viikot kuluvat. Aluksi muistuttelin, enää en jaksa.

Muuten kiitos tsempistä, kyllä kai tämä tästä.Paskat yhdestä joulusta.

-Ap

Vierailija
25/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seiskalle napakasta listasta!

Vielä yksi vinkki perheestä, jossa ollaan vuorotellen kotona lapsen kanssa/töissä. Ja lapsi tietenkin riemuissaan odottaa, että hänen kanssaan ehtisi olla, kun nähdään. Eli kotityöt on AINA rempallaan. Ja mies valittaa siitä AINA. Asiaan: menkää sellaiselle parisuhdeterapeutille, joka tuntuu kummastakin siedettävältä tyypiltä (eli voi joutua etsimään, jos ei heti löydy molemmille kelpaavaa). Ei kaiken stressin keskellä ole järkeä "keksiä pyörää uudelleen", kun ammattilainen näkee puolessa tunnissa, mitkä tuhansien muidenkin parien ongelmat teitä vaivaavat ja hänellä on myös hyväksi havaittuja tapoja parantaa tilannetta, esim. antaa sen kirjeen kirjoittamisen tehtäväksi seuraavaa kertaa varten ja kun kerran terapiaan uhrataan aikaa ja rahaa, niin kyllähän mies sen tehtävän sitten tekee...

Vierailija
26/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet päättänyt käyttää joulusi ajelemiseen ja joutavanpäiväisiin jouluvalmisteluihin. Minkä ihmeen takia käytät rajallisia ja jo äärimmilleen venytettyjä resurssejasi johonkin nin naurettavaan kuin koristelut ja paskat perinneruoat? Kyllä sitä joulua voi viettää vähäeleisestikin. 

Parisuhteen olette tuhansien muiden tavoin ajaneet karille hankkimalla lapsen, mutta sille ei nyt voi mitään. Pariterapiasta voi olla apua.

Olen pahoillani äitisi tilanteesta. Voimia!

Vierailija
27/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet päättänyt käyttää joulusi ajelemiseen ja joutavanpäiväisiin jouluvalmisteluihin. Minkä ihmeen takia käytät rajallisia ja jo äärimmilleen venytettyjä resurssejasi johonkin nin naurettavaan kuin koristelut ja paskat perinneruoat? Kyllä sitä joulua voi viettää vähäeleisestikin. 

Parisuhteen olette tuhansien muiden tavoin ajaneet karille hankkimalla lapsen, mutta sille ei nyt voi mitään. Pariterapiasta voi olla apua.

Olen pahoillani äitisi tilanteesta. Voimia!

Vierailija
28/29 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1939 saattoi olla joillakin surkeampi joulu kuin sinulla. Ehkä.

Vierailija
29/29 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okkkkknkkekekeueiru

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi