Mitä se kalamerkki autoissa meinaa?
Aika usein niitä näkee autoihin kiinnitettynä. Onko se joku uskon symboli vai mikä?
Kommentit (61)
Haluaisiko joku kertoa mitä varten sellainen pitää liimata autoon? Niinkuin korostamaan kaikille perässätuleville että tässä autossa muuten sitten lauletaan virsiä jos Radio Dei ei kuulu ja uskotaan satuihin?
Kas kun kellään muulla ei ole tarvetta pitää Darwin-merkkiä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:58"]
Miksi sitä pitää autoissa mainostaa? Outoa...
T. Ap
[/quote]
Jos ne on semmoisia tosielämän Ned Flanderseja :D (The Simpsons)
Aika monessa autossa on myös tassun mallinen tarra, koira-ihmisiä?
Mun yksi työkaveri sanoi, että heidän autossa ei saa kuunnella lapsetkaan muuta kuin Radio Dei:tä. Ja sit mä näin tämän naisen kaljalla kerran ukkonsa kanssa. Minusta se on ristiriitaista kun baarissa kuitenkin soi kaikenlaista musiikkia. Lapsilta kieltää sen mutta ite lipsuu...
Olisi mielenkiintoista kuulla, millainen kristitty uskova haluaa kiinnittää autoonsa kalatarran. Mitä sillä kerrotaan? Muille uskoville vai kaikille merkiksi? Onko jonkin tietyn uskonnollisen liikkeen juttu erityisesti?
T. uskova, jolla ei kalatarraa
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 20:58"]
T. Ap
[/quote] Minusta taas on outoa etta autossa on tarra joka mainostaa ulkomailla luistelevia hemmoja jotka tuuppii toisiaan kumikiekon takia.
Minä voisin laittaa sen fisumerkin. Ihan hauskahan se on, eikä mielestäni kummempi kuin ristikoru. CD:n sisällöstä se ei kertoisi mitään. Autossa soi välillä Gunnarit, Metallica, Leevi, REMin Losing My Religion, Hotel Californiat jne. Ehkä viimeaikoina vähän hengellisen suuntaista, kun radiosta on kuulunut Juha Tapiota ja joululaulujakin.
Miten se symboli ketään häiritsisi? Pitäisikö sitten ennemmin laittaa takalasiin tarra, jossa lähetyskäsky? Eihän se teidän autoon tartu.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:56"]
Miten se symboli ketään häiritsisi? Pitäisikö sitten ennemmin laittaa takalasiin tarra, jossa lähetyskäsky? Eihän se teidän autoon tartu.
[/quote]
No kun se huutaa että minä en usko evoluutioteoriaan niin siinä samalla tulee mieleen että uskotko myöskään mihinkään fysiikan lakeihin, termodynamiikkaan tai muihin liikenteessä hyvin oleellisiin yleisesti hyväksyttyihin teorioihin. Ja jos et usko niin mitä helvettiä (pun intended) teet liikenteessä. Ja jos uskot niin miksi et sitten usko siihen evoluutioon ja pidät sitä mainostettavan arvoisena juttuna.
On kummallista miksi kristittyjen symbolit kiusaavat niin kovasti ateisteja mutta silti olette valmiita hyväksymään muslimien uskonnollisten normien tuomisen osaksi yhteiskuntaa.
Itelläni on pentagrammi autossa. Satan Power !!!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:03"]
[/quote]
No kun se huutaa että minä en usko evoluutioteoriaan niin siinä samalla tulee mieleen että uskotko myöskään mihinkään fysiikan lakeihin, termodynamiikkaan tai muihin liikenteessä hyvin oleellisiin yleisesti hyväksyttyihin teorioihin. Ja jos et usko niin mitä helvettiä (pun intended) teet liikenteessä. Ja jos uskot niin miksi et sitten usko siihen evoluutioon ja pidät sitä mainostettavan arvoisena juttuna.
[/quote]
kaikki ei ole niin yksioikoista. Voi olla kristitty ja uskoa nykytieteeseen. Ei tarvitse olla niin musta-valkoinen.
Ei kristinusko ja evoluutioteoria sulje toisiaan pois. Luomiskertomusta pidetään ihan yleisesti myyttinä ja evoluutioteoria puolestaan ei selitä maailman syntyä, vain eläinlajien kehityksen. Monet luonnontieteilijät ovat kristittyjä, ja pitävät fysiikan lakeja, kuten sitä termodynamiikkaa, ihan tosina, minä myös.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:45"]
Olisi mielenkiintoista kuulla, millainen kristitty uskova haluaa kiinnittää autoonsa kalatarran. Mitä sillä kerrotaan? Muille uskoville vai kaikille merkiksi? Onko jonkin tietyn uskonnollisen liikkeen juttu erityisesti?
T. uskova, jolla ei kalatarraa
[/quote]
Minulla on autossa kala viestinä uskoville ja muillekin, jotka tuntevat kalasymbolin merkityksen. Saa nykäistä hihasta jos haluaa. Olen valmis keskustelemaan uskonasioista. Alunperinhän kalasymbolia käyttivät vainotut kristityt, jotka sen avulla viestivät toisilleen olevansa kristittyjä. Ei tuo ole minkään tietyn seurakunnan juttu. Kalatarraa näkee vapaiden suuntien edustajien ja luterilaisten uskovien autoissa. Ihan yhteiskristillinen juttu siis.
Vai onko se kalastajamerkku? Kalakuvia?
No keskustellaan sitten uskonasioista. Loiko Jumala miehen ja naisen vai sanooko kirja että ensin oli apina? Onko kirja bullshittia? Ps, vinkkejä kuinka muutan veden viiniksi?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:03"]
[/quote]
[/quote]
Missä kohtaa siinä fisussa lukee, että olen eri mieltä evoluutiosta tai edes politiikastakaan? Mitä mielestäsi sitten ristiriipus kertoo? Että uskon kuolevani vain ristillä?
Kerropa, mitä tiedät termodynamiikasta tai solubiologiasta. Väitän, että jäät toiseksi, vaikka luulet uskoni olevan merkki tyhmyydestäni. Kuinka tyhmä sinä oletkaan, jos et pärjää näin tyhmälle?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 22:14"]
No keskustellaan sitten uskonasioista. Loiko Jumala miehen ja naisen vai sanooko kirja että ensin oli apina? Onko kirja bullshittia? Ps, vinkkejä kuinka muutan veden viiniksi?
[/quote]
Minä uskon, että Jumala loi miehen ja naisen. Minä en tiedä, onko se tapahtunut kirjaimellisesti niinkuin Raamattu sanoo, vai onko Raamatun luomiskertomus symbolinen. Se ei ole minulle olennainen asia. Uskon myös koko Raamatun olevan totta.
Miksi sinulla olisi tarve muuttaa vesi viiniksi? Suosittelen, että käyt ihan alkossa ostamassa viinin, jos tarve on... mutta ota kohtuudella.
-21
T. Ap