Jos tänä päivänä mies ei ole tasa-arvon kannattaja, niin sellaista miestä ei kannata deittailla!
Tasa-arvoa kannattava miehen on pakko olla, ei poikkeuksia.
Kommentit (77)
Ketjun vastaukset osoittavat hyvin sen, mitä tasa-arvo naisille tarkoittaa. Omien etujen ajamista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ovat tasa-arvon kannattajia, kunnes suhde vakiintuu. Sitten ne ongelmat alkavat.
Vaikeaa on etukäteen ennustaa kuka mies on aidosti tasa-arvon kannalla arkielämässä, kuka taas puhuu pehmosia päästäkseen pukille. Sitten on niitäkin, jotka muka kannattavat tasa-arvoa, mutta eivät ole kertaakaan eläessään ajatelleet mitä se tarkoittaa käytännössä ja mitä se vaatii häneltä itseltään.
Olen vuosia ollut sinkkua. Ja kun olen tätä keskustelupalstaa jonkin verran lukenut, niin lähes joka kerta äällä kohaa kirjoituksen, jossa ylneesä nainen avautuu siiä, kuinka hänen kumppaninsa (yleensä mies) on taantunut parivuotiaan vaippapöksyn tasolle yks-kaks yllättäen pian sen jälkeen kun yhteiselo on siirtynyt samankaton alle; tai viimeistään siinä vaiheessa, jos tai kun on saatu lapsi(a).
Muutosta taantumista edeltäneelle tilaneeseen -tasa-arvoiseen, vasavuoroiseen ja keskinäiseen kunnioittavaan- parisuhteeseen ei ole vuosien saatossa tullu vaikka nainen tekee kaiken ja vielä enemmän.
Tämä on saanut ajattelemaan, että miten minä ikisinkku tohdin ikinä yrittämäänkään parisuhdetta?
Enkö oikeasti tiedosta, mistä haaveilen ja unelmoin? - On pelottavaa ajatella, että ilm. minä itse olen vaaralle altis ja myös tippumaan ja taantumaan salman iskusta taantua myös parivuotiaan tasolle.
Lieneekö parempi jatkaakin sinkkuna. Vai mistä ihmeestä vaaran merkit saattaisin etukäeen nähdä ja huomata?
Koska ei kai ole seliteävissä, että ni-in moni nainen tahallaan ja omasta tahdostaan haluaa vapaaehosiesi suhteeseen miehen kanssa, joka monin tavoin vastuuton ja siten usein täysin kykenemätön tekemään tavanomaisimmista koiaskareisa mitään. - Ja joskus jotain tekee, niin se tapahuu niin, että nainen on ensin ohjelmoinut ja kädestä itäen näytäny miten ja kuinka askare tulisi tehdä.
Täyteen tasa-arvoon ei koskaan päästä biologian takia. Naisen on synnytettävä ja sidottava itsensä lapseen alkuun eri tavalla kuin miehen. Tällä on vaikutuksensa.
Suomalaiselle miehelle tasa-arvo on lähinnä sitä, että naista voi tosiaan kohdella kuin kaveria. Mitään ei haluta antaa saati naistaan hemmotella. Sitten ihmetellään, ettei parisuhteet kukoista.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus, ap.
Pidän kriteerinä miehelle, että hän on feministi. Ja tietenkin, että hän ottaa vastuun kotitöistä, siivouksesta, ruuanlaitosta, kuten minäkin. Että jaamme muutkin työt, eikä sukupuoli vaikuta arvoasemaan. En vaadi itseltäni sen vähempää.
Niin kauan kunnes tällainen mies löytyy, olen mielelläni sinkku. Olen aika ihmeissäni kun katson sukulaisten ja ystävieni parisuhteita. Ei mitään järkeä lähteä passaamaan ja alistumaan. Kun en vaadi passaamista ja alistumista mieheltä, miksi antaisin vaatia sitä itseltäni?
Mulla on vielä se etu, että en aio tehdä lapsia, joten olen oikeasti aika riippumaton miehenpuolesta.
n25
Heh.
Todennäköisesti kohtaat jossain vaiheessa ihastuksen ja ihminen ei ajattele selvästi kun on ihastunut, toinen kelpaa puutteineen. Siksi ihmettelet tuota asiaa nyt, mutta jos ihastut johonkuhun, katsot häntä ihan eri tavalla.
Pätee niin miehiin kuin naisiin. Tunteet ei ole rationaalisia, et voi päättää kehen ihastut. Kasvat kyllä tuosta vielä.
Vierailija kirjoitti:
On kirjaimellisesti lähes mahdotonta löytää miestä joka EI kannata tasa-arvoa.
Lähes jokainen mies kun haluaisi että naisetkin joutuisi menemään armeijaan.
Se on sitä tasa-arvoa.
Ai, nytkö ette enää haluakaan tasa-arvoa?
Positiivista tässä olisi, että mammat saisivat virikkeen kuntoiluun ja kilojen karistamiseen.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Täyteen tasa-arvoon ei koskaan päästä biologian takia. Naisen on synnytettävä ja sidottava itsensä lapseen alkuun eri tavalla kuin miehen. Tällä on vaikutuksensa.
Suomalaiselle miehelle tasa-arvo on lähinnä sitä, että naista voi tosiaan kohdella kuin kaveria. Mitään ei haluta antaa saati naistaan hemmotella. Sitten ihmetellään, ettei parisuhteet kukoista.N40+
Vastaavasti, voisi kysyä, etä miten ja kuinka nainen hemmottelee ja antaa miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mitä tarkoitat tasa-arvolla?
No onko nyt oikeesti epäselvää mitä tasa-arvo tarkoittaa?
Nykymaailmassa on. Itse en kattois mitään vässykkäfeministejä sen enempää ku sovinistimiehiäkään. Sellanen kaikin puolin reilu meininki on hyvä, ei intersektionaalista mitään... hyi oksu.
Ohis
Juu, tällaisia ne tasa-arvon kannattajat, suosittelen niille jotka tällaisista pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus, ap.
Pidän kriteerinä miehelle, että hän on feministi. Ja tietenkin, että hän ottaa vastuun kotitöistä, siivouksesta, ruuanlaitosta, kuten minäkin. Että jaamme muutkin työt, eikä sukupuoli vaikuta arvoasemaan. En vaadi itseltäni sen vähempää.
Niin kauan kunnes tällainen mies löytyy, olen mielelläni sinkku. Olen aika ihmeissäni kun katson sukulaisten ja ystävieni parisuhteita. Ei mitään järkeä lähteä passaamaan ja alistumaan. Kun en vaadi passaamista ja alistumista mieheltä, miksi antaisin vaatia sitä itseltäni?
Mulla on vielä se etu, että en aio tehdä lapsia, joten olen oikeasti aika riippumaton miehenpuolesta.
n25
Todennäköisesti olet sokea omille pinttyneille epätasa-arvoa ilmentäville tavoille. Vaikea niitä tässä yhteydessä kaivaa tuntemattomasta, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä olet rusinat pullasta -tyyppinen nainen. Feministit ovat. Me oikeasti tasa-arvoa kannattavat emme tunnista aatteeksemme sukupuoleen viittaavaa ismiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle tasa-arvo on lähinnä sitä, että naista voi tosiaan kohdella kuin kaveria. Mitään ei haluta antaa saati naistaan hemmotella. Sitten ihmetellään, ettei parisuhteet kukoista.N40+
Onko onnistumisprosentti parempi ulkomaalaisten miesten kanssa? No joo ei ole vaan vielä huonompi
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan tasa-arvoa, vastustan feminismiä.
M/40
Tasa-arvo ja feminismi on yksi ja sama asia.
Mistä lähtien? Eikö sit voi puhua vaan tasa-arvosta eikä feminismistä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet ovat tasa-arvon kannattajia, kunnes suhde vakiintuu. Sitten ne ongelmat alkavat.
Vaikeaa on etukäteen ennustaa kuka mies on aidosti tasa-arvon kannalla arkielämässä, kuka taas puhuu pehmosia päästäkseen pukille. Sitten on niitäkin, jotka muka kannattavat tasa-arvoa, mutta eivät ole kertaakaan eläessään ajatelleet mitä se tarkoittaa käytännössä ja mitä se vaatii häneltä itseltään.
Tasa-arvo nähdään sellaisena, jossa vain miehellä on muutoksen paikka ja nainen uhrina vaatii muutosta.
On monia sellaisia epäkohtia, joissa naiset eivät ole valmiita luopumaan saavutetusta asemastaan ja edelleen jyllää hyvin vanhakantaisia käsityksiä, olettamuksia ja odotuksia - miehen vahingoksi ja naisen eduksi. Todella harva nainen on kiinnostunut muuttamaan näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus, ap.
n25
Todennäköisesti olet sokea omille pinttyneille epätasa-arvoa ilmentäville tavoille. Vaikea niitä tässä yhteydessä kaivaa tuntemattomasta, mutta hyvin suurella todennäköisyydellä olet rusinat pullasta -tyyppinen nainen. Feministit ovat. Me oikeasti tasa-arvoa kannattavat emme tunnista aatteeksemme sukupuoleen viittaavaa ismiä.
En iedä tuosta rusinat pulla feminismistä, vaan jatkaisin omakohtaisemmin, että feminsitiksi en itse halua tunnustautua, koska minulla on yhä useammin vaikeuksia ymmärtää, mitä se tarkoittaa. Se kun voi tarkoittaa vain pari esimerkkiä antaakseni yhtä hyvin kannatettavaa pyrkimysa tasa-arvoo eri sukupuolten välillä. Mutta se voi myös tarkoitaa naisten oikeuksien ajamisa keinoja kaihtamatta, jossa jokainen mies (tai yleisemmi muun sukupuolien kuin nainen) on naiselle potentiallinen uhka
Olin itsekin nuorena feministi. Ärhäkkä nuori nainen. Kunnes tajusin, että feministinen "tasa-arvo" perustuu siihen, ettei naiset joudu luopumaan mistään. Tasa-arvon käsite määritellään vinksahtaneesta ideologiasta käsin, eikä sillä ole tekemistä tosiasiallisen tasa-arvon kanssa. Feminismi ei lisää naisten velvollisuuksia, vaikka ne olisivat tasa-arvon kannalta oleellisia. Oikeudentajuni ei voi sulattaa tätä aatetta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
Voi kun asia olisikin näin yksinkeainen! - Halusimme tai emme, niin olen vakuutunut, että en ole ainoa, joka ei pidä feminismiä ja tasa-arvoa yhtenä ja samana asiana. - Sanoisinko klassiseen feminismiin sisältyy näkökulma, että naisia kohdellaan epäreilusi, erityisesi miesten mutta myös yheiskunnan toimesta. Tämän näkökulman jakava ova sitä meltä, etä miehiä voi toisinaan kohdella huonosti ja jättää antamatta jotain oikeuksia, vain siksi koska ovat miehiä. Tai naiselle tulisi antaa etuja oikeuksia vain siksi, että on nainen (, eikä esimerkiksi mies).
Tämä ei pois sulje sitä, että moni feministin pidety on ajanut ja vaatinut monia sellaisia oikeuskia, joiden voidaan perustellusti sanoa olevan sukupuolten tasa-arvon kannalta erinomaisen perusteltuja asioita ja päämääriä, josta ovat sittemmin hyöytyneet sekä naiset että miehet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
Eivät tosiaankaan ole, paitsi joidenkin sinitukkaisten mt-kuntoutujien mielestä.
Ajattelin ennen näin, mutta mieli on kovasti muuttunut. Ihmiset ymmärtävät tasa-arvon niin kovin monella tavalla. Aika monelle miehelle se tuntuu tarkoittavan ikuista teini-ikää ja että koskaan ei tarvitse huolehtia ja välittää toisesta, siis naisesta. Ja lasten suhteen leikitään äitiä. On hyvä, että tämmöinen joustavuus on olemassa, mutta tasa-arvoisiä pidän jotenkin epäseksikkäinä, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko onnistumisprosentti parempi ulkomaalaisten miesten kanssa? No joo ei ole vaan vielä huonompi
mies52v
Ei ole kokemusta ulkomaalaisista ja tuskin tuleekaan. Tällä hetkellä tilanne on se, että olen täysin kyllästynyt parisuhteisiin miesten kanssa. Toivoisin olevani bi. Vaan ehkä nautin sitten loppuelämäni ns kevytsuhteista, niihin miehet ovat halukkaita.
Vierailija kirjoitti:
On kirjaimellisesti lähes mahdotonta löytää miestä joka EI kannata tasa-arvoa.
Lähes jokainen mies kun haluaisi että naisetkin joutuisi menemään armeijaan.
Se on sitä tasa-arvoa.
Ai, nytkö ette enää haluakaan tasa-arvoa?
Suollat täyttä paskaa niinkuin kaikki muutkin perseenreikäpersut.
Tutkitusti lähes kaikki miehet haluavat asevelvollisuuden koskevan vain miehiä.
Tutkitusti lähes kaikki naiset haluavat tasa-arvoisen asevelvollisuuden.
Miehet vastustavat tasa-arvoa. Miehet haluavat vain nyppiä rusinat pullasta.
Naiset kannattavat tasa-arvoa.
Traumoja näytti kuitenkin jäävän ajasta, jokkoin tyttäresi viskoi puuroa naamaasi. Annoitko ihan selkään tehdäksesi selväksi, että isille ei kiukutella?