Miten noiden kakaroiden kanssa pääsee joulutunnelmaan??
13v ja 11v ovat pelkkää kiukkua ja valittamista ja kritisoimista täynnä ja nyt piti kirjaimellisesti pakottaa ne ulos jotta sais hieman siivoiltua koska jos pyörivät sisällä silloinkin niin se yhtä keskinäistä kiusaamista ja riehumista. Siivousapunakaan olo ei heitä kiinnosta. Hirveän natinan ja valituksen saattelemina menivät pihalle ja 13v uhkasi että on siellä kork 1h ja siten alkaa ovella paukuttaminen ja hänet tuntien se pitääkin paikkansa.
Ei huvita yhtään, lisäksi tuo 13v on jo valitellut miten joulu on ihan tyhmää ja toiv ei tule mitään lahjoja ja krääsää kun ei saa sitä toivomaansa henk.koht tietokonetta. Voivoi, elämä on ja tuokin asia puiti sataan kertaan jo syksyllä että sitä ei saa vielä tässä vaiheessa, taloudessa kuitenkin on tietokone, iPad, hällä älypuhelin jne.
Ahdistaa eikä tuo synkkä lumeton ja vetinen maisemakaan auta.
Kommentit (11)
Aaton jälkeen pitäis helpottaa. Eiköhän se ole aika monessa lapsiperheessä kamalaa, se joulunalusaika. Lapset jännää joulua. Muistan itsekin sen jännityksen vatsanpohjassa aattona.
Meillä on kolme alakouluikäistä lasta ja kyllä se joulutunnelma on kaukana vielä, kun kokoajan urpoilevat tai tappelevat.
Samanlainen aamu täälläkin. Yritetään siivoilla kun on vieraita tulossa, lapset ihan hysteerisiä ja kinaavat ihan joka asiasta. Patistin ne ulos ja nyt tappelevat siellä jostain kepeistä, anna mun kaikki kestää. Ei ole rauhaisasta joulutunnelmasta tietoakaan. En kyllä ole jouluihmisiä muutenkaan. Kauhea häsellys, sitten kaikki pysähtyy pariksi päiväksi. Olisi tarvetta lepäämiselle ja rentoutumiselle tiukan syksyn jälkeen, mutta kun jouluna pitää kaikkien kokoontua yhteen eli ei tietoakaan mistään levosta:(. Uusi vuosi alkaa yhtä väsynein fiiliksin.
13v. olisi piitänyt saada oma tietokone. Maanantaina kauppaan ja ostatte osamaksulla, jos muuten ei ole varaa. Mulla pojat 9v. ja 12v. ja heillä omat koneet huoneessaan. Eivät kiukuttele. Mitä se lapsesi tekisi, kun ei ole enää leikki-iässä.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:44"]13v. olisi piitänyt saada oma tietokone. Maanantaina kauppaan ja ostatte osamaksulla, jos muuten ei ole varaa. Mulla pojat 9v. ja 12v. ja heillä omat koneet huoneessaan. Eivät kiukuttele. Mitä se lapsesi tekisi, kun ei ole enää leikki-iässä.
[/quote]
Haloo! Ketään kotona?
Mä en varman antaisikaan mitään lahoja jos ei kelpaa. Paljon minä siedän mutta en kiittämättömyyttä. Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja joulustasi tulee oikein ihana
Ja sitten vielä joku ihmettelee, kun toiset eivät halua lapsia. :D
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 10:53"]
kuulokkeet korville ja kuuntelet joululauluja siinä siivoilujen lomassa. älä kiinnitä muksujen kinasteluun mitään huomiota, anna selvitellä asiansa keskenään.
[/quote]
Miksi ylipäätään hankkia lapsia, jos kasvattaminen kiinnostaa noin vähän?
5 jatkaa.... Kaikilla lasteni kavereilla on oma pöytäkone omassa huoneessaan. Tunnen kuitenkin noita poikia useita kymmeniä. Voin kertoa ettei meillä pojat kiukuttele jouluna, eikä paljon muutenkaan. Olen teinisi puolella. Maksaahan se oma kone paljon, mutta kun ostaa tehokkaan koneen niin seuraavaa konetta sun ei tarvitsisi ostaa. Minun pojat saa toivelahjansa. No onhan noita pihtari vanhempia ja itselle kyllä pitää saada kaikkea.
Ei lasten kanssa pääse joulutunnelmaan mitenkään, ainakin jos pitää rauhata ja hiljaisuudesta. Eiköhän aikuinen selviä, vaikka muutamana jouluna tunnelma jää latteaksi. Pian ne häipyvät kotoa tai ovat niin isoja, että nyhjäävät huoneissaan omiaan ja sitten voi taas pitää mieleisiään jouluja.
No huhhuh!! että siksikö ostaisimme pojalle oman koneen jotta hänellä olisi 24/7 tekemistä?? miten ulalla sinä olet lasten kasvatuksesta ym?
ap
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:44"]
13v. olisi piitänyt saada oma tietokone. Maanantaina kauppaan ja ostatte osamaksulla, jos muuten ei ole varaa. Mulla pojat 9v. ja 12v. ja heillä omat koneet huoneessaan. Eivät kiukuttele. Mitä se lapsesi tekisi, kun ei ole enää leikki-iässä.
[/quote]
kuulokkeet korville ja kuuntelet joululauluja siinä siivoilujen lomassa. älä kiinnitä muksujen kinasteluun mitään huomiota, anna selvitellä asiansa keskenään.