18 h paastoa JA HIRVEÄ NÄLKÄ!!!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme ahmatteja täällä. 18 tuntia paastoa ja jo on nälkä?! Kokeile vaikka 4 päivää ensin, sitten olo normalisoituu eikä edes tee mieli ruokaa.
T. syömishäiriöinenSe on ihan normaalia tuntea nälkää ja saa syödä iman, että olisi sitten jotenkin saastainen. Paasto ei ole mikään itsensä kiduttamisen muoto vaan tavoite saada hyvää oloa. Kaikkia ansaitsevat sitä ja ruokaa, myös sinä. Muista syödä ja hakea apua, jos oma suhtautuminen ruokaan on vääristynyt. Eikä minunkaan paastoni tavoite ole laihduttaa itsrään sairaalloisesti.
Syömisen näen melko turhana tässä tilanteessa. Apua saan jo mutta vaikeampi ottaa sitä vastaan.
Pilalla. En tajua miten purilaisen tekemisessä voi kukaan epäonnistua vaikka ekaa kertaa elämässään tekisi ja hän silti epäonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Se täytyy vaan kestää jos paastota haluaa. 2. ja 3. päivä on usein vielä pahempia. Yleensä kestää muutaman päivän että ketoosi alkaa ja nälkä menee pois.
Minulla riittää yksi päivä, en tunne nälkää. Valittavasti en tunne myös nestehukkaa, pitää pakottaa itsensä juomaan tarpeeksi. Olen paastonnut monta päivää ilman ongelmia. (paitsi ummetus)
Olen nyt ollut yli 30 tuntia paastolla. Eilinen oli paha päivä kun paastoaminen ei ollut likikään yhtä helppoa kuin IBS/SIBO-ripulin yhteydessä. En keksi tuolle muuta selitystä kuin että vesiripuli toimiin eräänkinlaisena suolihuuhteluna. Päätin ryhtyä paastolle siinä toivossa että se vähentäisi (itsediagnosoitua) SIBOa eli ohutsuolen bakteeriston liikakasvua. Päättelin tuon siitä että syötyäni neljänneksen omenaa ripulipaaston jälkeen maha alkoi miltei välittömästi mouruta erittäin äänekkäästi!
Aika mainion lisämotivaation sain paaston jatkamiselle, kun aamulla huomasin että jo vuosia suuta avatessa lonksunut leukanivel toimi normaalisti jopa maksimaalisessa suun avaamisessa! Osasin toki odottaa jotain tuonkaltaista katseltuani tuubivideota jossa paastopapitar Mindy Pelz kertoi että hänen akillesjännevaurionsa, johon mikään hoito ei ollut tehonnut, parantui paaston neljännen vuorokauden lopulla, tai silleen. Kertoi että jänteessä tuntui jonkinlain 'buzz' ja senjälkeen se oli ihan kondiksessa!
Yksi päätavoitteistani tuon perusteella on fiksata polvi, joka ei muuten kovin paljon vaivaa, mutta en kykene tekemään "joogalentoa" (daardurii = sammakkomainen pomppiminen, mieluiten lootusasennossa, jolloin miehet parhaiten välttävät mahdollisen nivustyrän?) edes sukhaasanassa eli helpossa risti-istunnassa. Niinpä ajattelin vielä jatkaa ainakin tämän päivän ja sitten tsekata josko polvi on yhtään parempi.
Nuo "ihmeparantumiset" luultavasti perustuvat lähinnä autofagiaan eli "itsesyöntiin": kun kehon ulkopuolelta ei tule ravintoa, keho alkaa hyödyntää siihen kerääntyneitä, vaivoja aiheuttavia rikkoutuneita(?) protskun paloja ravintona? Intian aajur-veedassa noita heikon ruo'ansulatuksen jätteitä kutsutaan nimellä aama, jota pidetään yhtenä tärkeimmistä sairauksien ja vaivojen aiheuttajista.
M 1950 kirjoitti:
Olen nyt ollut yli 30 tuntia paastolla.
OMFG! Mittasin juuri verensokerin: 3,9! 😵 Alin arvo, mitä olen muutaman vuoden omamittaushistorian aikana saanut 12 tunnin paaston jälkeen, on ollut 5,7! Nyt yritän saada alas kupillista mustaa kahvia MCT-öljyn kera. Vaikka olen juonut kahvia vuodesta 1954, kun äidin mukaan mummu minut siihen opetti, musta kahvi ilman makeutusta maistuu kamalalta! 😂 Saapa nähdä nostaako tuo sokeria, lähinnä glukoosineogeneesitse...
- sama
Se on ihan normaalia tuntea nälkää ja saa syödä iman, että olisi sitten jotenkin saastainen. Paasto ei ole mikään itsensä kiduttamisen muoto vaan tavoite saada hyvää oloa. Kaikkia ansaitsevat sitä ja ruokaa, myös sinä. Muista syödä ja hakea apua, jos oma suhtautuminen ruokaan on vääristynyt. Eikä minunkaan paastoni tavoite ole laihduttaa itsrään sairaalloisesti.