"rahamies muttei sentään sahamies" laulaa Cheek - mitä tarkoittaa?
väittelemme tässä tuttavan kanssa mitä tuo tarkoittaa. Luulen tietäväni oikean vastauksen, kysytäänpä teiltä myös :)
Kommentit (36)
Joo eiku metsätyöläisil on nii paljo hynää;)
No kyllä tämä taisi jo vitsienväännön puolelle mennä tämä keskustelu. Mutta jos nyt joku ei vielä tajunnut, niin hän kertoo olevansa "rahamies muttei sentään mikään Sahamies. Itse kortit pelaat jne..." Eli viitataan pelikorttiammattilaiseen, eli pokerimiljonääri Ilari Sahamieheen. Eli sun korttejasi ei tässä maailmassa pelaa kukaan toinen, ei ainakaan ammttimies Sahamies. Eli itse elämästäsi vastaat.
Hyvä provoyritys "äidinkielen opettajalta". Cheek ei vielä kuulu opetussuunnitelmaan, eikä opettaja voi pysyä jokaisesta maailman asiasta tietäväisenä, ihan vain tiedoksi Cheek-faneille.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:03"]vaihda tavujen sa ja ha paikkoja.
toinen merkitys on teuvo hakkarainen
[/quote].
Putosin! ;)
Minäkin olen ihmetellyt että mitä se tarkoittaa kun cheke laulaa että päällä on parempaa seppää,mistä merkeistä silloin puhutaan,ilmeisesti vaatteista(tiedän että vaatteista,mutta mikä merkki).
En tiä. Kyl mun mielestä monilla muilla räppäreillä on parempiaki sanotuksia. Paleface esim. On hyvä. Tykkään myös Finteligenssistä tai Elastisesta enemmän. Roope Salminen ja koirat hyvä uus tulokas. Ja paljon paljon muitaki on hyviä. Cheek ei oo todellakaan paras!
Bonjaa. Snaijaa. Herrat ystäväät, herrat ystääväääät. :)
"Rahamies, muttei sentään ihan sahamies miten korttis pelaat täällä, ei oo huoli jakajien käy hattuun kun on vapaus tehä about mitä vaan kihahtaa kun ihan sama mitä haluut sitä saa"
Tässä Cheek tarkoittaa "sahamiehellä" Teuvo Hakkaraista ja "vapaudella tehdä about mitä vaan" Teuvon asemaa kansanedustajana ja tämän suhdetta erääseen nuoreen naiseen. Poski on salapersu kokkarin kledjuissa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:15"]
Cheekin tulot taattuja mutta Sahamiehen tulot onnenkauppaa isolla riskillä.
[/quote]
Itse asiassa täsmälleen toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:51"]
On se vaan kekseliäs jätkä ja hieno säveltaiteilija, jonka monimerkitykselliseen sanoituksiin saa paneutua oikein ajan kanssa. Nero, muttei sentään Nero.
Rakastan <3
[/quote]Taitaa olla vähän termit hakusessa... Tästä poskisolistista kun ei voi puhuakaan samana päivänä 'säveltaiteilijoiden' kanssa. :D
[/quote]
Hahha joo tuo puhelaulu on kaukana musiikista. Mihinkään sanoituksiin tai niiden tasoon en osaa ottaa kantaa, koska korvat vuotaa vertaa samantien kun kuulee sen "aaarrh".
Miten räppäriä, jonka riimit pelastaa aina "aa", voidaan kehua? Yleensä riimiparit on tunnistettavia sanoja :D
No se Ilari Sahamies, mikälie pokerinpelaaja miljonääri. :) toiv. olit oikeassa :)
Että paska sanoittaja.
nimim. äidinkielenopettaja :)
Jep Sahamiestä eli pokerimiljonääriä meinaa..
Ilari Sahamies, rikas pokerin pelaaja. Käsittääkseni cheek tarkoittaa olevansa rahamiehiä, mutta ei vedä vertoja Sahamiehelle. :)
Jos oikeasti olet äidinkilenopettaja, niin miten voit olla näin pihalla?
Kyllä mun koulaikoina opet oli perillä ajankohtaisista ilmiöistä.
Ymmärrätkö edes parempaa seppälää -vertausta? tai oktopussia?
Btw, voishan se sahamies vertauta vaikka 1900-luvun alkuunkin.
Mutta joo, pokerimiljonääristä kyse, hyvin riimitelty.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:46"]
Että paska sanoittaja.
nimim. äidinkielenopettaja :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:11"]
Tuskin itse biittejään tekee tai sanoittaa biisejään.
[/quote] Muuten, kyllä sanoittaa ihan ite.
Sanoituksissa paljon omasta elämästä.