Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko yliluonnolliseen?

Vierailija
21.12.2013 |

Miksi uskot/et usko? Kertokaa kokemuksianne olisi kiva lukea niitä. Eihän yliluonnollinen ole aina paha juttu? Vai onko? Sitähän on olemassa sanokaa mitä vaan, niin se kuitenkin on.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon yliluonnolliseen minulla ei ole mitään syytä epäillä sitä.

Vierailija
2/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa harva asia on luonnollista...

Tuuli on yksi hyvä esimerkki, vaikka se näin ajateltuna on ihan normaali ja luinnollinen asia, mutta onkohan se sittenkään niin? Se mitä ei ole nähnyt ei tarkoita ettei sitä ole.

Se mitä ei voi todistaa kiistetään, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tarvetta uskoa ns. yliluonnolliseen. Tunnustan ja hyväksyn iloisesti sen, että ihmisen aivokapasitteetti ei koskaan riitä maailmankaikkeuden kaikkien "ihmeiden" ymmärtämiseen ja selittämiseen. Mutta ei sen takia tarvitse turvautua yliluonnollisuuksiin uskomiseen.

Vierailija
4/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:27"]

Itseasiassa harva asia on luonnollista...

Tuuli on yksi hyvä esimerkki, vaikka se näin ajateltuna on ihan normaali ja luinnollinen asia, mutta onkohan se sittenkään niin? Se mitä ei ole nähnyt ei tarkoita ettei sitä ole.

Se mitä ei voi todistaa kiistetään, miksi?

[/quote]

Sen luonnollisempaa ilmiötä kuin tuuli on vaikea kuvitella. Aurinko aiheuttaa lämpötilan vaihteluita, jotka aiheuttavat ilmanpaineen vaihteluita, jotka aiheuttavat tuulta. Ei tarvita yhtään menninkäistä tai muuta ihmeolentoa tuulta puhkumaan.

Vierailija
5/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin. Mikä on yliluonnollista? Onko lääkekokeissa havaittu lumelääkkeen tehoaminen sairaudenhoitoon yliluonnollista?

Onko levitaatio yliluonnollista? Ovatko etiäiset ja enneunet yliluonnollista? Onko luonnossa kuljeskelun ja vaikkapa puiden halailun ja alltojen liplatuksen  rauhoittava vaikutus ihmismieleen yliluonnollista? Onko rukouksen avulla saavutettu hyvä ja rauhallinen yöuni, tai lohdun tunne yliluonnollista?

Jos jokin noista on sinusta yliluonnollista, niin voin sanoa, että uskon.

Vierailija
6/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:45"]

No ensinnäkin. Mikä on yliluonnollista? Onko lääkekokeissa havaittu lumelääkkeen tehoaminen sairaudenhoitoon yliluonnollista?

Onko levitaatio yliluonnollista? Ovatko etiäiset ja enneunet yliluonnollista? Onko luonnossa kuljeskelun ja vaikkapa puiden halailun ja alltojen liplatuksen  rauhoittava vaikutus ihmismieleen yliluonnollista? Onko rukouksen avulla saavutettu hyvä ja rauhallinen yöuni, tai lohdun tunne yliluonnollista?

[/quote]

Etiäisiä ja enneunia ei ole olemassa. Kukaan ei koskaan etukäteen kerro enneunistaan, aina jälkikäteen kyllä "paljastetaan", että noinhan minä siinä unessa näin tapahtuvan. Heh-heh!

Vierailija
7/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:45"]No ensinnäkin. Mikä on yliluonnollista? Onko lääkekokeissa havaittu lumelääkkeen tehoaminen sairaudenhoitoon yliluonnollista?

[/quote]

Ainaki jotkin noista saattavat olla..

-Ap

Vierailija
8/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:45"]No ensinnäkin. Mikä on yliluonnollista? Onko lääkekokeissa havaittu lumelääkkeen tehoaminen sairaudenhoitoon yliluonnollista?

[/quote]

Ainaki jotkin noista saattavat olla..

-Ap

Vierailija
9/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset "yliluonnolliset" asiat ovat enemmän ja vähemmän kokijan mielikuvitusta. Minkäänlaisia etiäisiä ei ole, niin kuin joku jo edellä manitsi, niin jälkikäteen näitä etiäsiä kyllä mainostetaan, kertoisivat joskus ennakkoon mitä tuleman pitää.

Levitaatiot on pelkkä myytti, kukaan eikä mikään levitoi, se vaan on fakta! Rukouksen kautta saatu rauha ja mielihyväkin on omasta mielestä riippuvainen juttu, ihan normaali asia jonka tausta ei ole sitä miksi rukoilijat sen luulee ja ajattelee olevan.

Vierailija
10/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taipuvainen uskomaan yliluonnolliseen, mutta en sitä kielläkään. Olen kuullut järkevien ja tasapainoisten ihmisten kertovan yliluonnollisista kokemuksistaan, enkä oikein osaa niitä epäilemäänkään.

Vierailija
11/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja etenkin viimeaikoina olen saanut siitä paljon lohtua vaikeuksiini ja päässyt eteenpäin "kuunnellessani kuudetta aistiani". Onko se sitten vain intuitio? Ihan kuin "kuudes aistini" kuitenkin osaisi kommunikoida jonkin sellaisen minussa kanssa, joka ei ole se minä, jonka arjessa tunnen, vaan sellainen osa minua, jota en itse "hallinnoi" ja jossa on "tieto"tai "viisaus". Voin kylläkin ainakin tähän asti onneksi itse päättää, minkä verran "keskustelen" tämän osan kanssa, jota en mitenkään pysty hallitsemaan. 

Mutta minäkin ajattelen ettei ole oikeastaan mitään yliluonnollista, vaan kaikki sekin on luonnon osa. 

Vierailija
12/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:09"]

En. Kaikki mitä tässä maailmassa on  ja tapahtuu, on luonnollista.

[/quote]

Samoin ajattelen. En tosin tiedä haitko tuolla samaa mitä minä ajattelen, mutta minä siis voin esim. pitää etiäisiä mahdollisina, mutta en yliluonnollisina. Juuri sillä perusteella, ettei minulla ole mitään tarvetta erotella maailmassa tapahtuvia asioita luonnolliseen ja yliluonnolliseen. Kaikki on luonnollista, mutta joitakin asioita vaan ei tiede osaa selittää. (En toisaalta myöskään tarkoita, etteivätkö jotkut asiat olisi vain sellaisten "yliluonnolliseen hurahtaneiden" ihmisten mielikuvitusta, en siis ajattele että kaikki yliluonnolliseksi koettu olisi todellista muuten kuin kokijansa päässä.)

Vierailija
13/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:20"]

En ole taipuvainen uskomaan yliluonnolliseen, mutta en sitä kielläkään. Olen kuullut järkevien ja tasapainoisten ihmisten kertovan yliluonnollisista kokemuksistaan, enkä oikein osaa niitä epäilemäänkään.

[/quote]

On vaikka kuinka monta kertaa empiirisesti todistettu, että ihmisillä on  "kokemuksia"  asioista, jotka 100 % varmasti eivät  ole tapahtuneet. Ihmisen aistit ja aivot ovat kaikkea muuta kuin erehtymättömiä.

Vierailija
14/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bermudan kimolmio...

Vierailija
15/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:11"]Bermudan kimolmio...

[/quote]

Mikä kimolmio?? Kolmio varmaan.

Vierailija
16/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Eläimethän aistii yliluonnollisen? Vai?

Vierailija
17/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bermudan kolmio on myytti muiden mukana, ei siinä paikassa ole mitään sen suurempaa ja yliluonnollista kuin missään muuaallakaan.

Mielivitus teettää yliluonnollisia asioita, eli niillä ei ole mitään pohjaa.

Vierailija
18/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielivitus se justii :D

Vierailija
19/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yliluonnollisuuteen, mutta tiede ei vielä osaa selittää kaikkea. Ihminen ei tiedä maailmankaikkeudesta paljoa mitään. Emme edes tunne omaa planettaamme kunnolla (esimerkiksi tunnetut eläinlajit ovat vain murto-osa kaikista maapallon eläinlajeista). Ennen ajassa matkustaminen oli satua, mutta nykyisin tiedetään, että avaruudessa ajassa matkustaminen on mahdollista ja tätä samaa voidaan kenties tulevaisuudessa soveltaa maapallolla (eli aikakone ei kenties tulevaisuudessa ole satua vaan normaali laite samalla tavalla kuin tietokone). Ihminen ei edes tiedä kaikkia avaruuden planeettoja. Avaruusolennot, jotka joskus mielletään satuolennoiksi, ovat todennäköisesti olemassa. Bermudan kolmio ei ole myytti vaan sinne on oikeasti kadonnut laivoja ja lentokoneita. Bermudan kolmioon on varmasti olemassa tieteellinen selitys, mutta vielä tiede ei osaa sanoa mikä saa laivat ja lentokoneet katoamaan Bermudan kolmiossa.

Vierailija
20/27 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:45"]

[/quote]

Etiäisiä ja enneunia ei ole olemassa. Kukaan ei koskaan etukäteen kerro enneunistaan, aina jälkikäteen kyllä "paljastetaan", että noinhan minä siinä unessa näin tapahtuvan. Heh-heh!

[/quote]

Tätä se minun uneni tiesi! Miksi et kertonut ajoissa? Ei niistä parane kertoa, käy vielä huonosti. No eikö nyt käynyt huonosti? Älä sinä tyttö/poika puhu, kun et vielä elämää ymmärrä.

Siinä keskustelivat näkijä ja hänen nuori sukulaisensa.