Mt ongelmat ja niistä kärsivät ahdistavat ja pelottavat :(
Joskus näkee paljon kadulla itsekseen puhujia, suttuisen näköisiä jne. selvästi avohoitopotilaita.
Jos julkisessa liikenteessä näitä hörhöjä tulee vastaan vaihdan paikkaa.
en tiedä mikä sellaisissa ihmisissä pelottaa niin hirveästi.. Kai mä kuvittelen että se hulluus jotenkin tarttuu.
ja mikä ihme johtaa heidät hulluksi ? :D ovatko he olleet ihan normaaleita perustyyppejä ja yht äkkiä vaan seonnut ? Pelottavaa hyi että...
Kommentit (11)
No 2, en nyt suinkaan, ehkä vain tietämätön..
Jos tietäisin faktat niin asia voisi olla aivan eri
Usein hulluksi tulemisen syynä on se, että ympärillä on sun kaltaisia ihmisiä, jotka pelkää ja leimaa ja kiertää kaukaa ikäänkuin kaikki erilainen olisi jotenkin alempaa ja arvotonta.
Mun mielestä tuollainen ajattelu kielii siitä, että sulla on itsellä jonkinlaisia mt-ongelmia.
En tiedä lohduttako yhtään sun peloissa vertaus mun tilanteeseen. Mä rakastan järkky paljon miestä joka on diagnosoitu viime syksynä, en tiedä miten. Hän syö kahta eri lääkettä joista toinen on syvään masennukseen ja toinen on skitsofreniaan ja/tai kaksisuuntaiseen tarkoitettu.
Hänen elämänsä on niin rytmitöntä kuin voi oman navan ympärillä pyörivän olla ja 99% ajasta mua ei ole olemassa hänelle vaikka vieressä olisin samaan tahtiin hengittäen.
Mä suren kuin tulisin jätetyksi joka päivä uudelleen ja uudelleen.
Epätoivoisimpina hetkinä vaihtaisin paikkaa kanssasi. =(
Minä olen avohoitopotilas, etkä ikinä sitä arvaisi ulkomuotoni perusteella. Olen siisti, laitettu, käynyt vaateostoksilla kuluneen vuoden aikana ja käyttäydyn aivan normaalisti. Kykenen small talkkiin ventovieraiden kanssa, katson silmiin ja hymyilen, osaan pyytää anteeksi. Mistään et huomaa ongelmiani kun puhut kanssani.
Koitan tässä sanoa, että ne ns. avohoitopotilaat ovat sekalainen porukka, joukossa on sellaisia jotka kuuluisivat suljetulle ja myös niitä, joiden tuska ei paista näkyvästi läpi. Minä saan joka kerta vieraassa kaupassa paniikkikohtauksen, joten käyn vain yhdessä, samassa lähikaupassa. Siellä ostokset sujuvat kuten keneltä tahansa.
Kiitos asiallisesti vastanneille :) en todellakaan halua loukata ketään mutta minua itseäni vain pelottaa epätietoisuus kyseisestä asiasta.
Sekava oloiset ihmiset ovat yleesä sen verran omissa maailmoissaan ettei heistä ole uhkaa ympäristölle. Kovaan ääneen itsekseen puhuvat saattavat tuntua uhkaavilta mutta he huutelevat ja raivoavat oman päänsä sisällä oleville uhkakuville, ei sulle.
Kuulostaa jonkinlaiselta neuroosilta (eräänlainen mt- ongelma sekin).
Ei se hulluus tartu, älä pelkää <3 Suurin osa mt-potilaista ovat täysin vaarattomia ja harmittomia sinulle. Itse pelkään mt-potilaita enemmän vanhuksia (liian vanhoja, höppäniä, huono näköisiä) liikenteessä auton ratissa. He aiheuttavat todellisen vaaran kanssaliikkujille.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:57"]
Kuulostaa jonkinlaiselta neuroosilta (eräänlainen mt- ongelma sekin).
[/quote]
Niin ja jotkut hyvin neuroottiset ihmiset päätyvät "hulluiksi" jos eivät mene ajoissa hoitoon. Käyttäytymisesi kuulostaa vähän epänormaalilta.
idiootti