No huh! Teinipoika olisi tuonut tyttöystävänsä meille yöksi.
Poika on 16, täyttää maaliskuussa 17. Tyttö samanikäinen. Olen kyllä sen verran vanhanaikainen näissä yökyläasioissa, että saavat vielä odottaa. Olen muuten aika vapaamielinen enkä mikään tiukkismutsi:)
Mitäs mieltä te muut olette näistä teinien yökyläilyistä?
Kommentit (67)
16-vuotias on kuitenkin eri asia, kuin 13-vuotias. En antaisi 13-vuotiaalle tulla yövieraita tai mennä itse, mutta 16-vuotiaan voisin antaakin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:22"]
Minulla on 13 v tyttö ja olen lueskellut hänen ja kavereidensa ask sivuja. Hyvin leviää jutut, keneltä tytöltä saa helposti, kuka on antanut pildeä ja kenen kotiin saa mennä yöksi ja tyttöä pamputtaa ihgan vcanhempien luvalla. Tuollaiset tytöt saa äkkiä poikakavereita, joilta saa hgelppoa pillua ja ketkä saa mennä poikien luokse yöksi.
Olikohan nuoret noin moralisteja minuk nuoruudessa. Ei tainneet. Nykyään kunpoika saa pillua, on se tunnin päästä jo askin seinällä, että siltä saa hgelposti ja se on ajellut karvatkin
[/quote]
Vaikka tämä olisi provo, niin valitettavasti tässä on ihan liikaa totuutta mukana. Kyllä ne tytöt on todella tiedossa, joilta helposti saa ja joilla äidit kannustaa kavereita yöpymään. Myöhemmin samat tytöt löytyy pisteytettyinä sihteeriopiston sivuilta.
[/quote] tämä nyt ei vain ole provo. Lukekaa ihan oikeasti niiden nuortenne askin sivuja. Esim tällä hetkellä juuri pojat käsittelee eräässä koulussa 13 v tytön tapausta, missä tyttö on antanut kotisängyssään poikaystävälle. Aikaa rankkaa luettavaa. En tiedä, tietääkö tytön vanhemmat tästä, miten tyttöä huoritellaan ja jokapoika kyselee tuolta poikjaystävältä, antaisko se heillekin. Älkää nyt olko sinisilmäisiä. Ja uskon, että lukemani on vielä aika pientä, koska kyse on pikkukaupungin koulusta
[/quote]
Löytyy sieltä pisteytystäkin: suihinotosta saa 3 pistettä, pillusta 5 ja anaalista 10. Kyse siis 15v poikien tyttöystävilleen antamista pisteistä. Ja on kuvattu, miten tytön vanhempien makuuhuoneessa on kokeiltu vanhempien seksivälineitä.
Noi yllä olevat jutut onkin jo sairaita. Jos vaikka ne 16-17-vuotiaat "on yhdessä" eli seurustelee, nimittävät toisiaan selkeästi tyttöystäväksi/poikaystäväksi, niin tuskinpa silloin tuollaisesta on kyse. Ei nämä tällaiset nuoret ole mitään yleisiä pisteytettäviä. Oma rakas ihminen tuskin tuollasita kirjoittelee omista asioistaan.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:38"]Noi yllä olevat jutut onkin jo sairaita. Jos vaikka ne 16-17-vuotiaat "on yhdessä" eli seurustelee, nimittävät toisiaan selkeästi tyttöystäväksi/poikaystäväksi, niin tuskinpa silloin tuollaisesta on kyse. Ei nämä tällaiset nuoret ole mitään yleisiä pisteytettäviä. Oma rakas ihminen tuskin tuollasita kirjoittelee omista asioistaan.
[/quote] lukekaa, lukekaa. Se oma rakas saattaa laittaane sun 16 v tytön kuvat ylilautaan. Yhden tytön entinben poikaystävä juuri levitti ylilaudassa tytön kuvcat. Vanhemmat varmaan ylpeitä, että mun tyttö sai nukkua meidän kotona rakkaansa kainalossa
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:38"]Noi yllä olevat jutut onkin jo sairaita. Jos vaikka ne 16-17-vuotiaat "on yhdessä" eli seurustelee, nimittävät toisiaan selkeästi tyttöystäväksi/poikaystäväksi, niin tuskinpa silloin tuollaisesta on kyse. Ei nämä tällaiset nuoret ole mitään yleisiä pisteytettäviä. Oma rakas ihminen tuskin tuollasita kirjoittelee omista asioistaan.
[/quote] lukekaa, lukekaa. Se oma rakas saattaa laittaane sun 16 v tytön kuvat ylilautaan. Yhden tytön entinben poikaystävä juuri levitti ylilaudassa tytön kuvcat. Vanhemmat varmaan ylpeitä, että mun tyttö sai nukkua meidän kotona rakkaansa kainalossa
[/quote]
No jotain luottoa niihin omiin tyttäriinne etteivät tuollaisia poikaystäviä hanki. Meillä fiksu ja omanarvoinen tyttö juurikin 16v, poikaystävä 17v, fiksuja lukiolaisia, seurustelleet syksyn. Varmasti harrastavat seksiä, mutta varmasti eivät harrasta askia ja ylilautaa, ne on kuulemma pennuille.
Kuinka vanhemmat on sokeita. Mutta turha tästä on yrittää puhuya. Meillä rehtori vanhempainillassa kehotti seuraamaan nuorten nettielämää. Heti pari isää ja äitiä mölisi, että heidän lapsensa ei ainakaan. Silleyhdelle mammalle olisi haluttanut nauraa päin naamaa. Sen verran herutuskuvia tyttönsä esittelee instagramissa.
Sihteeriopiston sivuilta löytyy myös kostoksi pisteytettynä noita kilttejä tyttöjä.
Mites kuvat liittyy yökyläilyyn? Nyt menin ihan ulalle...
Kun niitä seksijuttuja kuvataan. Tai kuvamuokataan ja sitten kostoksi jollekin sivulle. Mutta totta on tosiaan se, että ne tytöt on suosittuja, joiden kotona saa naida. Jos tytön eteen joutuu tekemään töitä ja siltä on hankala saada, teinipoika valitsee sen, kenen kotona saa koko yön rynkyttää ja aamupalan päälle. Teinipojat ajattelee aika paljon vain sitä, miten saisi ja keneltä helpolla
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:14"]
Kun niitä seksijuttuja kuvataan. Tai kuvamuokataan ja sitten kostoksi jollekin sivulle. Mutta totta on tosiaan se, että ne tytöt on suosittuja, joiden kotona saa naida. Jos tytön eteen joutuu tekemään töitä ja siltä on hankala saada, teinipoika valitsee sen, kenen kotona saa koko yön rynkyttää ja aamupalan päälle. Teinipojat ajattelee aika paljon vain sitä, miten saisi ja keneltä helpolla
[/quote]Ai sellaisia kokemuksia sulla, otan osaa!
Itse aloitin 16v seurustelun, joka kesti seuraavat 12 vuotta. Kuukausia meni ensimmäiseen "rynkytykseenkin". Mulle kun vanhemmat osas opettaa vastuuntuntoa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:14"]
[/quote]
Hohhoi, aika kapea näkemys sulla teinipojista. Samoin teinitytöistä. Kaikki pojat ei tosiaan ole suoraviivaisen seksin perään, eivätkä kaikki tytöt hae hyväksyntää ja suosiota jakamalla itseään.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:21"]
Meillä on vierashuone vieraita varten.
Lisäksi olen sitä mieltä, että kun vanhemmat eivät kannusta seksiin (ei yhteistä sänkyä, ei yhteistä sänkyä, ei yhteisiä öitä) niin lapset ei harrasta seksiä ennen kuin ovat siihen itse aidosti valmiita.Vanhempana tehtäväni on laittaa lapselle rajoja ja ne teinin rajat menevät siinä, että nukutaan eri huoneissa. On typerää ja on vanhanaikaista, mutta estää ainakin sillä kertaa teiniraskauden.
Kyllä sitä seksiä ehtii harrastamaan myöhemminkin. Tavisteini ei lähde kesken koulupäivän kotiin naida naksauttamaan vaan tyytyy muunlaiseen läheisyyteen. Todella harva käy välitunnilla koulun vessassa naimassa, kuten palsta mammat jaksavat vakuutella (välitunti on 10 min, siinä ei kovin hyvin ehdi vaikka kaveritkin on oven takana lyömässä tahtia).
Annan teinin olla vielä hetken lapsi niin kauan kuin hän asuu kotona. Näin hän saa olla turvallisesti ihastunut ja rakastunut tietäen, että äiti ei kannusta liian aikaiseen seksiin sijaamalla parisängyn teinin kamariin.
[/quote]
Ettekö te muista omasta nuorudestanne mitään vai kuvitteletteko ihan tosissanne, että kun kiellätte yökyläilyn niin teinit ei harrasta seksiä. Itse seurustelun yläaste ja lukioaikoina koko kouln priimuksen kanssa, sellainen unelmaoppilas ja kilttipoika, ja kyllä me hänenkin kanssaan jo 15-16 vuotiaana "naida naksauteltiin", jos tätä termiä haluatte käyttää. Ei koskaan yökyläilty, koska vanhemmat eivät tosiaan antaneet lupaa, mutta kyllä me aina tilat ja olot löydettiin. Nähtiin aina iltaisin, ja kun maalaistaajamassa asuttiin, niin tiedettiin mm.monia tyhjiä latoja, joissa hommat pystyi hoitamaan. Leikkipuistotkin oli aika hiljaisia seitsemän jälkeen illalla... Seksielämäni oli silloin paljon vilkkaampaa ja kekseliäämpää kuin nykyisin aviovuoteessa :p
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, siitä että vanhempien ei ole syytä kannustaa teiniä seksielämään tarjoamalla puitteet seksiin liian nuorena yökyläilyn muodossa, mutta on kyllä tosi sinisilmäistä kuvitella, että teinit ei harrasta seksiä sitten ollenkaan ikinä missään.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:21"]
Meillä on vierashuone vieraita varten.
Lisäksi olen sitä mieltä, että kun vanhemmat eivät kannusta seksiin (ei yhteistä sänkyä, ei yhteistä sänkyä, ei yhteisiä öitä) niin lapset ei harrasta seksiä ennen kuin ovat siihen itse aidosti valmiita.Vanhempana tehtäväni on laittaa lapselle rajoja ja ne teinin rajat menevät siinä, että nukutaan eri huoneissa. On typerää ja on vanhanaikaista, mutta estää ainakin sillä kertaa teiniraskauden.
Kyllä sitä seksiä ehtii harrastamaan myöhemminkin. Tavisteini ei lähde kesken koulupäivän kotiin naida naksauttamaan vaan tyytyy muunlaiseen läheisyyteen. Todella harva käy välitunnilla koulun vessassa naimassa, kuten palsta mammat jaksavat vakuutella (välitunti on 10 min, siinä ei kovin hyvin ehdi vaikka kaveritkin on oven takana lyömässä tahtia).
Annan teinin olla vielä hetken lapsi niin kauan kuin hän asuu kotona. Näin hän saa olla turvallisesti ihastunut ja rakastunut tietäen, että äiti ei kannusta liian aikaiseen seksiin sijaamalla parisängyn teinin kamariin.
[/quote]
Ettekö te muista omasta nuorudestanne mitään vai kuvitteletteko ihan tosissanne, että kun kiellätte yökyläilyn niin teinit ei harrasta seksiä. Itse seurustelun yläaste ja lukioaikoina koko kouln priimuksen kanssa, sellainen unelmaoppilas ja kilttipoika, ja kyllä me hänenkin kanssaan jo 15-16 vuotiaana "naida naksauteltiin", jos tätä termiä haluatte käyttää. Ei koskaan yökyläilty, koska vanhemmat eivät tosiaan antaneet lupaa, mutta kyllä me aina tilat ja olot löydettiin. Nähtiin aina iltaisin, ja kun maalaistaajamassa asuttiin, niin tiedettiin mm.monia tyhjiä latoja, joissa hommat pystyi hoitamaan. Leikkipuistotkin oli aika hiljaisia seitsemän jälkeen illalla... Seksielämäni oli silloin paljon vilkkaampaa ja kekseliäämpää kuin nykyisin aviovuoteessa :p
Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, siitä että vanhempien ei ole syytä kannustaa teiniä seksielämään tarjoamalla puitteet seksiin liian nuorena yökyläilyn muodossa, mutta on kyllä tosi sinisilmäistä kuvitella, että teinit ei harrasta seksiä sitten ollenkaan ikinä missään.
[/quote]
Suurin osa teineistä ei edelleenkään harrasta seksiä alle 17v iässä. Tuo kertomasi on pelkästään tietyn alimman sosiaaliluokan naisten kehittämä harha, jolla he oikeuttavat sen, että itse etsivät hyväksyntää hakeutumalla seksisuhteisiin. Kun nuorella on turvallinen koti, välittävät vanhemmat ja terve psyyke, jaksaa hän odottaa siihen asti, ettei tarvitse maalaistaajaman leikkipuistossa naida naksautella.
Varhainen tiheä seksinaloitusikä korreloi aika suoraa mielenterveysongelmien kanssa! Kun se teidän ihana oma Jasmin-Cinderellanne on nyt poikien suosikki, niin muutaman vuoden kuluttua saatte kuunnella, miten sen on paha olla eikä kukaan rakasta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:09"]
Poika on 16, täyttää maaliskuussa 17. Tyttö samanikäinen. Olen kyllä sen verran vanhanaikainen näissä yökyläasioissa, että saavat vielä odottaa. Olen muuten aika vapaamielinen enkä mikään tiukkismutsi:)
Mitäs mieltä te muut olette näistä teinien yökyläilyistä?
[/quote]
Joo ei onnistunut meilläkään.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 18:16"]
Luuletko etteivät nuoret sekstaa jo muutenkin? Vai kulkeeko esiliina aina mukana? Kyllä ne nuoret keinot keksii, et voita tuossa mitään. Toki periaatteesta voit kieltää yökyläilyt, mutta ei se enää taida estää mitään.
[/quote]
No eivätpähän ap:n kotona sekstaa, se on pääasia.
Ap tässä! Kiitos monista kannanotoista! Huomaan olevani todella konservatiivinen yökyläilyn suhteen verrattuna moniin vastaajiin. Kaipa teinien yökyläily on sitten nykyaikana normaalia ja sallittua. Tiedän tai ainakin uskon poikani harrastavan seksiä tyttöystävänsä kanssa, eikä siinä mitään. En vain pidä ajatuksesta, että sitä harrastetaan silloin kun olen itse kotona.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 20:21"]
Ap tässä! Kiitos monista kannanotoista! Huomaan olevani todella konservatiivinen yökyläilyn suhteen verrattuna moniin vastaajiin. Kaipa teinien yökyläily on sitten nykyaikana normaalia ja sallittua. Tiedän tai ainakin uskon poikani harrastavan seksiä tyttöystävänsä kanssa, eikä siinä mitään. En vain pidä ajatuksesta, että sitä harrastetaan silloin kun olen itse kotona.
[/quote]
Niin, se on totta että seksiä pitää harrastaa vaan yöllä.
Poikasi meni panemaan forumin vessaan
Itse olin 17 v kun aloin seurustella samanikäisen kanssa. Edelleen ollaan yhdessä ja 3 lasta. Mutta lapset tehtiin seksistä huolimatta 27-35 v ikäisenä. Eli pienin on nyt vauva. Onhan ehkäisy keksitty! Eikä eri huone yöllä mitään seksiä ehkäise... Oletteko vanhemmat iltapäivälläkin kotona vahtimassa :) vai töissä?
Miten moni aikuinen sallii kotonaan 15v tyttärelleen eri kumppanin joka yö, jonain yönä jopa 2 tai 3? Sillä sitäkin se seksi joillekin on. Sallitteko vain yhden "tutun ja turvallisen" poikakaverin vai ymmärrättekö, että joku tyttö tarvitsee enemmän, useammin ja myös tuntemattomilta?
Jostain syystä suuri osa aborttia hakevista nuorista ei tiedä, kuka on lapsen isä eli yhdyntätiheys on sitä luokkaa, että aikuisia hirvittää.
Onko meillä aikuisilla lupa kahlita teinin seksuaalisuus omiin normeihimme vai ymmärrämmekö, että hän on erilainen kuin me olimme, paljon vapaampi ja paljon sallivamman yhteiskunnan kasvatti. Onko yökyläily siis rajattu vain poikakaveriin vai saako teini aidosti olla oma itsensä kaikkine tarpeineen?