Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riskiryhnäperheet - siirtyminen etäopetukseen

Vierailija
05.10.2020 |

"Riskiryhmäperheiden oikeus etäopetukseen
Riskiryhmäläisillä ja riskiryhmään kuuluvien perheenjäsenillä on oikeus saada perusopetuslain (18 pykälän) mukaista etäopetusta tänä syksynä, vaikka muut koululaiset olisivat lähiopetuksessa.

Opetuksen erityisjärjestelyihin pitää kuitenkin hakea erikseen. Kouluilla on velvollisuus tiedottaa vanhemmille, kuinka poikkeusjärjestelyihin haetaan ja miten se järjestetään."

Lähde:

https://yle.fi/uutiset/3-11483457

Aiotko laittaa lapsesi etäopetukseen nyt epidemian kiihtyessä jos perheessänne on riskiryhmään kuuluvia?

Tiedön, tosi tylsää, mutta se vasta olisi hirveää jos perheenjäsen kuolisi tähän tautiin, kun tauti voisi olla "kohtalokas".

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiin kuuluvia nuorehkoja ihmisiä siis noin kolme- ja nelikymppisiä on Suomessa loppujen lopuksi vähän.

Tietenkin, jos laskee itse itsensä johonkin riskiryhmään kuuluvaksi, niin silloin niitä löytyy suurin osa kansasta.

Täytyy olla todella vakava ja huonossa hoitotasapainossa olevat sairaus, että kuuluu koronan riskiryhmään.

Jos kuuluu koronan riskiryhmään, kuuluu myös kausi-inluenssan riskiporukkaan.

Mutta onhan se niin hienoa sanoa ja kuuluttaa, että just minä kuulun koronan riskiryhmään.

Loppujen lopuksi lääkäri päättää sen, kuka on riskiryhmään kuuluva.

Ei sitä voi henkilö itse päättää.

Aika harva kolmekymppinen on koululaisen vanhempi kun ensisynnyttäjien keski-ikä on jo tuon 30.

Sen sijaan Suomessa on paljon viisi-kuusikymppisiä koululaisten vanhempia.

Ai, täällä meillä päin on jo 30 vuotiaat kymmenvuotiaan koululaisen äitejä.

Mutta eniten heitä on kuitenkin noin 35- 40 vuotiaissa.

Vasta viime vuosina on yleistynyt lasten tekeminen myöhemmällä iällä, ei se aiemmin ole ollut mikään valtakunnallinen trendi.

En puhu nyt white trash slummeista, vaan normaaleista ihmisistä.

Edelleen ensisynnyttäjien keski-ikä on 29,6.

Ja se oli lähellä tuota jo 80-luvulla. Ei siis mikään uusi asia.

Vierailija
22/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ottanut lapseni etäopetukseen. Korona on mitä todennäköisemmin miehelleni tappava, joten otamme asian vakavasti. 

Onneksi tässä koulussa etäopetus saatiin järjestymään kivasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisia on muitakin kuin ekaluokkalaiset esikoiset.

Kun alat katsoa ysiluokkalaisia niin kyllä siellä on paljon viisikymppisiä vanhemmissa.

Vierailija
24/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys joutua sairaalahoitoon on pienempi kuin lottovoitossa, joten ei liene syytä mihinkään erikoisjärjestelyihin riskiryhmäläisilläkään

Tama on se asia, ja samamn riskin saat influenssasta:

https://www.tays.fi/fi-FI/Influenssa_vie_vuosittain_tehohoitoon_ke(8002…

Itseasiassa Influenssa vie paitsi vie teho-osastolle, niin myos täyttää sairaalat käytäville asti, sen tuohon kyllä otan takaisin, mutta jos kuuluu koronariskiryhmään, niin kuuluu myos influenssariskiryhmaan, siitä ei pääse yli ei ympäri.

https://www.tays.fi/fi-FI/Influenssa_ruuhkauttanut_Taysin_ja_jatko

Julkaistu 7.3.2018

Influenssa ruuhkauttanut Taysin ja jatkohoitopaikat

Taysin Ensiapu Acutassa on viime viikkoina ollut influenssan vuoksi poikkeuksellisen paljon potilaita. Hengitystieinfektiopotilaille soveltuvat osastot kaikissa Taysin toimipisteissä ovat täynnä. Tilanteen vuoksi Taysiin hoitoon jääneitä potilaita on jouduttu sijoittamaan ylimääräisille paikoille tai käytäväpaikoille.

Ja influenssataudin vakavampaan muotoon sairastuminen saattaa viedä sinut teho-osastolle! Tutkimukset selvittävät asian!

Vierailija
25/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sanottu, että juuri 50 vuotiaat ja vanhemmat naiset ovat eritysen herkkiä saamaan koronan?

Ja miten juuri tuossa ikäryhmässä olisi niin suunnattoman paljon riskiryhmäläisiä.

Olettaisin, että ainoa syy siihen on lihavavuus, valtava ylipaino.

Vai onko juuri tuon ikäiset naiset eniten myös poissa töistä jonkien vakavien sairauksiensa takia.

Ja miten he ovat yleensä pystyneet lapsia synnyttämään, jos heillä on erittäin ja niin vakava sairaus, että kuuluvat koronan riskiryhmään.

Ja miten nämä riskiryhmään kuuluvat ovat pärjänneet kausi-inluenssan kanssa, rokotushan ei koskaan suojaa täysin sataprosenttisesti tuolta taudilta.

Vierailija
26/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo ottanut lapseni etäopetukseen. Korona on mitä todennäköisemmin miehelleni tappava, joten otamme asian vakavasti. 

Miehesi kuuluu selvään riskiryhmään.

Julkaistu 27.11.2018

Influenssa vie vuosittain tehohoitoon keuhkosairaita, mutta myös terveitä

Influenssan vuoksi Taysissa tehohoitoon joutuneista noin neljäsosalla ei ole mitään diagnosoitua pitkäaikaissairautta. Influenssasta tehohoitoon joutuneiden sairauksista tavallisimpia ovat erityisesti krooniset keuhkosairaudet tai sydänsairaudet. Noin neljäsosalla Taysissa hoidetuista on krooninen keuhkosairaus ja viidesosalla sydänsairaus.

Influenssa vie teho-osastolle yhtä paljon terveitä ihmisiä kuin keuhkopotilaitakin. Pitkäaikaissairaudet lisäävät vaikean influenssan riskiä, mutta myös aiemmin terve voi joutua influenssan takia tehohoitoon.

https://www.tays.fi/fi-FI/Influenssa_vie_vuosittain_tehohoitoon_ke(8002…

Vierailija
27/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu, että juuri 50 vuotiaat ja vanhemmat naiset ovat eritysen herkkiä saamaan koronan?

Ja miten juuri tuossa ikäryhmässä olisi niin suunnattoman paljon riskiryhmäläisiä.

Vai onko juuri tuon ikäiset naiset eniten myös poissa töistä jonkien vakavien sairauksiensa takia.

Ja miten he ovat yleensä pystyneet lapsia synnyttämään, jos heillä on erittäin ja niin vakava sairaus, että kuuluvat koronan riskiryhmään.

Ja miten nämä riskiryhmään kuuluvat ovat pärjänneet kausi-inluenssan kanssa, rokotushan ei koskaan suojaa täysin sataprosenttisesti tuolta taudilta.

Ihan tosissasiko kyselet? Itse olen nyt 60, lapset sain 28 - 42-vuotiaana, täysin terveenä.  Nuorin lapsista on lukiolainen. Nyt kuulun riskiryhmään, koska saan sytostaattihoitoja. Kesään asti olin töissä, nyt sairauslomalla. Mun mies on  kuulunut jo vuosia riskiryhmään ja siksi olen ottanut aina inluenssarokotuksen. Tänä vuonna otan sen myös itseni takia. Se suojaa kuitenkin yleensä vakavilta tautimuodoilta. Parempi se on ottaa kuin olla ottamatta.

Vierailija
28/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, jos et ole viitsinyt seurata uutisointia, tiedotustilaisuuksia, lukea itsenäisesti vaikka THL:n sivuja, niin en ainakaan minä enää jaksa sitä tietoa sinulle etsiä. Käy vaikka tutustumassa ECDC:n, WHO:n ja THL:n sivuihin. Ole hyvä ja lue, niin ei ole niin paljoa ihmeteltävää.

Luuletko sinä tosiaan, että riskiryhmäläinen tarkoittaa samaa kuin raihnas. He voivat olla muuten terveitä, liikunnallisia tavallisia ihmisiä, jotka käyvät töissä ja saavat lapsia. Ei se riskiryhmä useinkaan näy ulospäin.

Rokotus ei suojaa 100 %sti, mutta varmaan tiedät sen, että se vähentää silti influenssan oireita ja lyhentää taudin kestoa jos sen rokotuksesta huolimatta sairastaa. Sekin tieto löytyneeTHL:n sivuilta ja jos ei löydy, niin aina oi googlata.

Vierailija
29/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama mahdollisesti edessä. Miten lapsi on suhtautunut etäopetukseen entä onko muitakin koulussanne etänä. Onko asiat sujuneet samoin kuin keväällä vai jopa paremmin..

Vierailija
30/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tuota naurettavaa horinaa siitä miten koululaisten vanhemmat on kolmekymppisiä...

Vierailija
31/32 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskiryhmiin kuuluvia nuorehkoja ihmisiä siis noin kolme- ja nelikymppisiä on Suomessa loppujen lopuksi vähän.

Tietenkin, jos laskee itse itsensä johonkin riskiryhmään kuuluvaksi, niin silloin niitä löytyy suurin osa kansasta.

Täytyy olla todella vakava ja huonossa hoitotasapainossa olevat sairaus, että kuuluu koronan riskiryhmään.

Jos kuuluu koronan riskiryhmään, kuuluu myös kausi-inluenssan riskiporukkaan.

Mutta onhan se niin hienoa sanoa ja kuuluttaa, että just minä kuulun koronan riskiryhmään.

Loppujen lopuksi lääkäri päättää sen, kuka on riskiryhmään kuuluva.

Ei sitä voi henkilö itse päättää.

Mitä sitten jos kuuluu kausi-influenssan riskiporukkaan? Siihen on rokote.

Vierailija
32/32 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up