Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ala- asteikäinen lapaesi kulkee koulumatkat?

Vierailija
05.10.2020 |

Kuinka pitkä matka kouluun?
Kulkevatko kaikki lapset pyörällä kuten 90- luvulla itse kuljin?
Mietimme asunnon ostoa ja sen sijaintia. Kovin läheltä lapsen koulua ei löydy mielenkiintoisia asuntoja..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, otsikossa virhe.

* lapsesi.

Vaikka samantapainen aihe oli yhdessä aloituksessa, toivoisin silti vastauksia tähän gallupiin☺️

Kiitos

Vierailija
2/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla kulkevat eskarilainen ja koululainen, matkaa 10 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen pyörällä tai scootilla. Joskus harvoin kävellen ja joskus vielä harvemmin pääsee kyydillä. Koulumatka 2,9 kilsaa. Lasten koulussa onneksi sai pyöräillä vanhempien luvalla jo ekaluokkalainenkin. Kaikissa kouluissa ei ilmeisesti saa.

Vierailija
4/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka- ja tokaluokalla eivät saaneet mennä pyörällä vaan menivät kävelleen. Matkaa on ollut sekä alakouluun, että yläkouluun vajaa kilometri.

Vierailija
5/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen menee pääsääntöisesti. Joskus pyörällä tai potkulaudalla. Matkaa n. kilometri. 

Vierailija
6/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3km polkupyörällä.

Vierailija
7/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla aamulla, iltapäivisin autolla tai bussilla. Kulkevat painotukseen keskustaan.

Vierailija
8/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljin 70-80-luvun taitteessa bussilla alakouluun. Omat lapset ovat kulkeneet pyörällä tai bussilla, riippuu vähän lapsesta, kun eivät käyneet samaa alakoulua kaikki. Mulla oli koulumatka 4,5km, lapsilla 2,2km ja 1,5km.

Vierailija
9/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulumatka on kovin pitkä, saa lapsi ilmaisen koulukuljetuksen joko normaalissa julkisessa liikenteessä tai jos sellaista ei ole käytettävissä, kuljetus järjestetään jotenkin muuten, esim. taksilla.

1-2 luokkalaisilla kunnan  maksaman koulukyydin raja on muistaakseni 3 km, sitä vanhemmilla 5 km. Jos koulumatka on erityisen vaarallinen, tai lapsella on liikuntarajoite, voi kyydin saada lyhyemmällekin matkalle.

Vierailija
10/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo teinejä, mutta 3 km matkan kulkivat nuorempina fillareilla tai kävellen kavereiden kanssa/yksin. Joskus todella sateisena päivänä tai kun oli -30 pakkasta vein heidät töihin mennessä autolla, mutta kotiin kulkivat sitten itsenäisesti.

Vierailija
11/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa hiukan alle kilometri, pyörällä tai skuutilla ja talvella kävellen.

Vierailija
12/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxilla kakkos ja vitos luokkalaiset, matkaa 25km.

Vierailija
13/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 km. Pyörällä säällä kuin säällä.

Vierailija
14/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kuusivuotias. Viemme autolla. Koulumatka on aikuisen kävelyvauhtia noin 20 minuuttia pitkä eli pari kilometria. Matkalla on paljon vilkkaita autoteitä. Asumme maassa, jossa rikollisuus ja väkivalta on yleisempää kuin Suomessa.

Itse kuljin tuossa iässä yksin kävellen päiväkotiin. Olin kiltti, kuuntelevainen ja huolellinen lapsi, niin vanhemmat uskalsivat. Kävelymatka oli myöskin vain alle kilometrin. Pari tienylitystä oli mutta suhteellisen rauhallisilla teillä.

Vierailija
15/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni kulkevat itse koulumatkansa kävelemällä. Välillä ollaan autolla noudettu koulusta. Riippuu ihan päivästä.

Vierailija
16/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalainen kävelee, n. 1,5km per suunta. 

Vierailija
17/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalainen kulkee kävellen alle kilometrin matkan, kun on isällään. Jos on minun luonani, vien aamulla autolla (3km). Joskus koulun jälkeen hän kyllä tulee tuon 3km kävellen luokseni. 

Nelosluokkalainen on erityiskoulussa yli 10km päässä ja kulkee sinne yksityistaksilla sairauden vuoksi.

Vierailija
18/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörällä. Joskus kävellen ja harvoin autolla. Matkaa noin 1,5km

Vierailija
19/19 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitosluokkalainen pyöräilee, talvisin menee julkisella bussilla. Kolmosluokkalainen menee koulubussilla. 5km matka kummallakin, väistökouluun.