Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, olisiko sinulle ongelma, että minä (nainen) olen se perheen pää?

Vierailija
05.10.2020 |

En nimittäin osaa nähdä itseäni muunlaisessa suhteessa kuin sellaisessa, että olen itse se perheen pää. Mutta kiinnostaisi miesten ajatukset tällaisesta asetelmasta.
N36

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehet ei tykkää mutta joillekin sopii.

T. Nainen joka perheen pää ja päätöksentekijä (ja kyllä, vaihdan myös renkaat, vien auton huoltoon, kolaan lumet ja remontoin - kohta joku kuitenkin valittaa että et sitten tee miesten töitä).

Vierailija
2/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen joka perheen pää ja päätöksentekijä (ja kyllä, vaihdan myös renkaat, vien auton huoltoon, kolaan lumet ja remontoin - kohta joku kuitenkin valittaa että et sitten tee miesten töitä).

Mitä teillä mies tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin teen lumitöitä ja sellaista, en oikeastaan edes ajattele että olisi naisten vs. miesten työt. Renkaita en viitsi itse vaihtaa, mutta maksan itse sen renkaanvaihdon, voin maksaa sen miehenikin autoon kyllä. Ap

Vierailija
4/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla hyvä ja rahakas ura, jonka takia mies voi jäädä kotiin pelaamaan videopelejä, harrastamaan, hoitamaan lapsia, soittelemaan kitaraa tjsp. niin uskoisin että käy monelle miehelle.

M38

Vierailija
5/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI olis ongelma. Oma vaimo on tyyppiä joo ok tehdään, mennään, ollaan jne. Ei ole omaa mielipidettä yhtään mihinkään asiaan. Sit jos kerrankin päättää jotain, niin kysyy sata kertaa onko ok vai huono idea.

Vierailija
6/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ulkkarimiehelle ollut ihan jees.

Vierailija
7/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla hyvä ja rahakas ura, jonka takia mies voi jäädä kotiin pelaamaan videopelejä, harrastamaan, hoitamaan lapsia, soittelemaan kitaraa tjsp. niin uskoisin että käy monelle miehelle.

M38

Miksi miehen pitäisi saada jäädä kotiin vain pelaamaan? Kyllä oletan, että me molemmat olemme työelämässä. Ei minulla ole rahakasta uraa, mutta kuitenkin 60 000 € vuosipalkka, joten jos mies on pienempipalkkainen niin toki voin maksaa isomman osan yhteisesti menoista. Ap

Vierailija
8/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ongelma. En osaa nähdä itseäni muunlaisessa, kuin tasavertaisessa parisuhteessa.

Vierailija
9/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hittoa tuo perheen päänä oleminen on? En ole kuullut ilmaisua viimeiseen 30 - 40 - vuoteen. Tiedon joo, että epätasa-arvoisia suhteita on, mutta joku oikeasti mainostaa haluavansa sellaista, se on vähän harvinaisempaa. 

Vierailija
10/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoitat perheen päällä. Mulle kävisi koti-isyys, mutta mikään alempiarvoinen en siitä huolimatta olisi.

Vierailija
11/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa tehdä hyviä päätöksiä ja ottaa muiden mielipiteet huomioon niin ihan ok. Sitten taas jos on kusipää pompottelija ja narsu, niin ei ole ok. 

Eli ihan samat jutut pätee kuin miehen ollessa perheen päänä. Kahta alfaahan ei suhteeseen mahdu.

Vierailija
12/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ongelma. En osaa nähdä itseäni muunlaisessa, kuin tasavertaisessa parisuhteessa.

Tässä varmaan pitäisi avata näitä määritelmiä. Itse nimittäin perheen päänä pyrkisin tekemään päätökset niin, että ne ovat molemmille mieleen ja molempien kannalta reiluja ja tasapuolisia. Ja tietenkin asioista aina keskusteltaisiin ja molempien mielipiteitä kuultaisiin. Minä vain olisin se, joka asiat viime kädessä päättää. Välillä päätökseni olisi sellainen, että itse luovun omasta hyvästäni ja teemme miehen toiveen mukaan, jos sopivaa puoliväliä ei löydy. Ap

Vierailija
13/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomalaiset miehet ole enemmän perässä vedettäviä kiviriippoja.

Vierailija
14/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämän perheen "päänä" oleminen ilmenee? Kun nyt en oikein omasta parisuhteesta osaa kumpaakaan meistä nimetä tuohon rooliin.

Vierailija
15/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä varmaan pitäisi avata näitä määritelmiä. Itse nimittäin perheen päänä pyrkisin tekemään päätökset niin, että ne ovat molemmille mieleen ja molempien kannalta reiluja ja tasapuolisia. Ja tietenkin asioista aina keskusteltaisiin ja molempien mielipiteitä kuultaisiin. Minä vain olisin se, joka asiat viime kädessä päättää. Välillä päätökseni olisi sellainen, että itse luovun omasta hyvästäni ja teemme miehen toiveen mukaan, jos sopivaa puoliväliä ei löydy. Ap

Ei kuule tarvii avata enempää. Sinun kannattaa ehkä mieluummin keskustella jonkun ammattilaisen kanssa tästä ongelmastasi kuin av- palstan. 

Just, sinä tiedät aina mikä on muille parhaaksi. Mutta kuitenkin tietustelet vinkkejä netissä. Aiotko sitten myös kysyä meiltä, mikä on miehellesi parhaaksi? Ole kiltti, älä pariudu. 

Vierailija
16/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat vähän ikisinkulta. Oletko siis liki nelikymppinen ja nyt kyselet tuollaista asiaa täältä?

Ei taida sinulla olla kovin pitkää jonoa miehiä ovesi takana...

Vierailija
17/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on perheen pää? Meillä mies saa päättää melkein kaikesta, minä annan yleensä hyväksyntäni ja menen muuttamaan hänen näkemyksiään aika harvoin. Puutun vain itselleni todella tärkeisiin asioihin tai jos näen että joku asia ei nyt todellakaan ole etenemässä oikeaan suuntaan, eikä näissä tilanteissa sitten yleensä ole paljonkaan neuvottelun varaa ja mies melkein aina kyllä tottelee :D 

Vierailija
18/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tulis toimimaan. Hanki ennemmin lemmikki.

Vierailija
19/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveksi kumppanistani niinkään johtajaa tai pomoa itselleni, joka kulkisi edelläni ja näyttäisi suuntani ja määräisi, mitä kulloinkin tulisi tehdä ja pitäisi toteuttaa. En liioin haluaisi olla parisuhteessa sen yksinomainen johtaja, jota kumppanini tulisi totella, katsoaen kunniottavasti ylöspäin ja kuuliaisesti elää rinnallani toiveitteni mukaisesti. 

Sen sijaan toivosin löytäväni hänet jonka kanssa saattiaisin jatkaa eloani hänen kanssaan rinnakkain eteenpäin toinen toistamme tukien ja tsempaten. 

Niin että kumpitahansa meisä vosi olla vuorollaan tarvittaessa ja ajan ja paikan kohdatessa suhteessamme sen vahvempi ja voimakkaampi ja kuin sen heikompi ja voimattomampi. 

kaiken ei tarvitsisi olla yhteistä, vaikka paljon olisikin.  Kumppanillani saisi olla siinä kuin minullakin myös (ns) omiakin juttuja ja puuhia. Jotka sallisi toiselle paljossa siksi että tajuaisi, kuinka tärkeitä ja arvokkaita ne saattava toiselle olla.

Välillä saattaisimme pysähyä. Ihan vain nauttiaksemme pian ohi kiitävästä hetkestä. Tai arvioidaksemme, mitä vosiimme seuraavaksi tehdä; - tai yrittää olla tekemättä. Ei elämä voi olla vain pelkkää suorittamista ja pyrkimistä aina johonkin.

Sinkkumies

Vierailija
20/26 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että pysy keskenäsi. Parisuhteessa molemmat päättävät omista asioistaan ja yhteisistä päätetään yhdessä ilman mitään ylintä päätösvaltaa kummallekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi