Mies, olisiko sinulle ongelma, että minä (nainen) olen se perheen pää?
En nimittäin osaa nähdä itseäni muunlaisessa suhteessa kuin sellaisessa, että olen itse se perheen pää. Mutta kiinnostaisi miesten ajatukset tällaisesta asetelmasta.
N36
Kommentit (26)
Aspergermiehelle järjestely on vallan mainio. Jää aikaa hankkeisiin ja ajatteluun. Vaimo saa mahtavaa seksiä aina kun jaksaa pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hittoa tuo perheen päänä oleminen on? En ole kuullut ilmaisua viimeiseen 30 - 40 - vuoteen. Tiedon joo, että epätasa-arvoisia suhteita on, mutta joku oikeasti mainostaa haluavansa sellaista, se on vähän harvinaisempaa.
Mietin samaa. Olen itse mielipiteeni ja näkemykseni vahvasti esiintuova persoona, siitä sekä hyvästä organisointikyvystä ja nyt eikä heti -otteesta johtuen olen itse usein parisuhteissani ajautunut siihen päätöksentekijän ja vastuunottajan rooliin. Se on kuitenkin ihan hemmetin rasittavaa, enkä lopulta pysty enää tuntemaan vetoa tossukkana pitäämääni mieheen.
Sinun pitää ap löytää joku hyvin nöyrä mies. Sellainen, jolla ei ole oikein mielipidettä asioihin ja joka on esimerkiksi tullut suoraan äitinsä helmoista sinun helmoihisi.
Miksi sinun pitäisi ap päsmäröidä muiden elämää? Mitä sinä saat siitä?
Vierailija kirjoitti:
Aspergermiehelle järjestely on vallan mainio. Jää aikaa hankkeisiin ja ajatteluun. Vaimo saa mahtavaa seksiä aina kun jaksaa pyytää.
Mistä ihmeestä repäisit tuon mahtavan seksin?? Sitä ei assilta saa.
Olen nainen ja omassa suhteessa se dominoivampi osapuoli. Olen myös huomattavasti paremmin tienaava. Kotia ja lapsia hoidetaan 50-50, useimmat "miesten työt" tekee palkattu ammattilainen. En silti osaa samaistua ap:n vaatimuksiin. En ajattele, että olisin jotenkin puolisoani ylempänä tai de joka viime kädessä tekee päätökset. Useimmissa asioissa mieheni antaa periksi, koska minä olen se jolle päättäminen on ikäänkuin tärkeämpää. Sitten on ne muutamat asiat, joista mies ei jousta, eikä mikään mitä minä sanon saa häntä "alistumaan" näissä asioissa. Ja se on minusta hyvä niin. En osaisi kunnioittaa miestä, joka on täysin perässä vedettävä lapanen.
Eli käytännössä mies ei päättäisi yhtään mistään, koska ap päättäisi senkin milloin tehdään niin kuin mies haluaa ja milloin niin kuin ap haluaa.