Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikotiellä, mitä järkeä kuvata lähikuva viherkasvista, kun tarkoituksena olisi nähdä, miltä asunto näyttää?

Vierailija
05.10.2020 |

Luulevatko jotkut, että asiakkaat ovat tyhmiä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa, onko asunnon vastapäätä taloa.  Joskus näkymä ikkunasta ulos on osattu ottaa niin ovelasti viistoon, ettei melkein vastapäätä pönöttävää kerrostaloa näy lainkaan.  Se on minusta huijausta.

Eihän se huijausta ole, jos tietystä kulmasta ulos katsoessa näkymä on sama kuin kuvassa.  Ikkunanäkymä ei sitä paitsi saisi olla mikään ykköskriteeri uutta asuntoa valittaessa, huomattavasti tärkeämpiäkin pointteja löytyy.

Kuka on väittänyt ikkunasta avautuvaa näkymää ykköskriteeriksi? Ehkä se ei ole ykkönen, mutta asumisviihtyvyyteen se merkitsee hyvin paljon mitä ikkunoista näkyy -aina-. Sisätiloja ja remonttia voi tehdä taloon niin paljon kuin huvittaa, mutta sitä rumaa näköalaa et saa ikinä pois.

Vierailija
42/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin näkee, että tyhjään asuntoon on photosopattu huonekalut. Muuten jees, mutta minikokoiset sohvat ja pöydät hämää huoneen kokoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ilmoituksessa on vaikka 35 kuvaa, joista 20 on lähikuvia oven kahvoista ja sisustussitruunoista, 10 kuvaa juuri uusitusta keittiöstä eri kuvakulmista, 4 kuvaa omenapuun oksista ja yksi kuva makuuhuoneen sängystä. Kaikkein tärkein olis pohjapiirros, vaikka sitten käsin piirretty että näkee huonejärjestyksen edes suuntaa antavasti.

Mä ainakin ajattelen että kämppä josta ei ole laitettu pohja kuvaa, on niin huono pohjaratkaisultaan ettei sitä ole sen vuoksi laitettu. Esim. makuuhuoneissa ei ole kaikkia seiniä ja koko kämppä on pelkkää käytävää ja aulaa.

Vierailija
44/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, millainen asunto oikeasti on tunnelmaltaan, tasoltaan ja materiaaleiltaan, selviää aina vasta paikan päällä.  Ei luulisi monenkaan panevan minkäänlaista painoa näille välitysfirmojen mainoskuville.  Viitettä siitä, millaisesta asunnosta on kyse, ne antavat, mutta useimmiten hyvin puutteellisesti ja jopa harhaanjohtavasti.

Vierailija
45/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turhautunut tuon kaltaisiin ilmoituksiin. Tämän vuoden aikana vuokra-asunnon etsiminen on ollut erittäin ajankohtaista, joten kokemusta löytyy paljonkin noista surkeista ilmoituksista. P*skimpia ovat ne, joissa ei ole edes pohjakuvaa. Lähikuvat lukosta, ikkunan kahvasta ja hanasta ovat myös täysin turhia. Jos kuvat puuttuvat niin voisi edes sanallisesti kuvailla, missä kunnossa asunto on, esimerkiksi mitä materiaaleja on käytetty sekä kertoa asunnon remonttihistoria. Kuvatkaan ei aina pelasta asiaa, jos ne on otettu markkinoiden ensimmäisellä kamerapuhelimella ja lopputulos on kallellaan olevia pikselimössökuvia.

Vierailija
46/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ostajana en halua maksaa ylimääräistä siitä, että asunnosta on ollut stailatut kuvat netissä. Johonkinhan se stailauksenkin kulut pitää laittaa ja ostajahan sen sitten viime kädessä maksaa asunnon hinnassa. Siksi mieluummin ostaisin asunnon, jonka hintaan ei ole lisätty stailauskuluja. Minulle ei ostajana ja mahdollisena tulevana asukkaana ole mitään merkitystä niillä ylimuokatuilla stailauskuvilla.

Vierailija
47/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on olohuoneesta monta kuvaa eri kulmista ja torkkupeitosta eri asennoista. Minä haluaisin nähdä myös tarkat kuvat pesutiloista, mielellään pari lähikuvaa kaakelien saumoista ja hanoista. Haluaisin nähdä, onko keraamisen- tai induktiolieden pinta pilalla. Miltä näyttävät saunan lauteet läheltä. Laattalattian saumat, portaikon askelmien reunat. Parvekkeen pinnat paljaina.

Mitä väliä jollain lieden kunnolla on? Sen voi vaihtaa, eikä se tunnu asunnon hinnassa juuri mitään. Voi sen asunnon hinnasta jopa tinkiä ainakin osan pois sillä verukkeella, että liesi menee vaihtoon.

Tietysti, jos pitää lieden huonoa kuntoa merkkinä siitä, miten asuntoa on ylipäätään pidetty. Mutta silloin pitäisi tietää myös lieden ikä.

Vierailija
48/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan se joka kuvassa näkyvä viherkasvi on kuvattu saunan lauteilla. Viereen on "huolettomasti" aseteltu beigensävyinen pellavapyyhe...

Vanhojen omakotitalojen myynti-ilmoituksissa ihmetyttää, kun ilmoitukseen on listattu keittiön varustus: sähköliesi, mikro, joskus jopa verhotangot on mainittu. Ihan kuin en toisi omistusasuntoon omaa mikroa ja ostaisi uutta liettä sen 30 v vanhan tilalle.

Vierailija
49/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on olohuoneesta monta kuvaa eri kulmista ja torkkupeitosta eri asennoista. Minä haluaisin nähdä myös tarkat kuvat pesutiloista, mielellään pari lähikuvaa kaakelien saumoista ja hanoista. Haluaisin nähdä, onko keraamisen- tai induktiolieden pinta pilalla. Miltä näyttävät saunan lauteet läheltä. Laattalattian saumat, portaikon askelmien reunat. Parvekkeen pinnat paljaina.

Mitä väliä jollain lieden kunnolla on? Sen voi vaihtaa, eikä se tunnu asunnon hinnassa juuri mitään. Voi sen asunnon hinnasta jopa tinkiä ainakin osan pois sillä verukkeella, että liesi menee vaihtoon.

Tietysti, jos pitää lieden huonoa kuntoa merkkinä siitä, miten asuntoa on ylipäätään pidetty. Mutta silloin pitäisi tietää myös lieden ikä.

Jos on vuokra-asunnosta kyse, en kyllä ostaisi itse uutta liettä tai jaksaisi alkaa vääntää siitä vuokranantajan kanssa.

Vierailija
50/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä näkee että asunto on miellyttävä myös viherkasveille ja kasvit voivat hyvin.

Vierailija
51/51 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vuokra-asunnosta kyse, en kyllä ostaisi itse uutta liettä tai jaksaisi alkaa vääntää siitä vuokranantajan kanssa.

Näytätkö missä kohtaa avauksessa mainitaan vuokra-asunto. Tai tässä ketjussa, johon itse vastasit?