Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ja joulu, tsempit kiitos, mites muilla?

Vierailija
20.12.2013 |

Viikkoa takana ja viikko edessä anopin kanssa joulua, sarvi jo otassa, tsempit mulle kiitos! Nyt on pakko päästellä vähän jonnekin. Anoppi tuli kylään viikko sitten ja nyt alkaa oleen mitta täynnä vaikka vielä yli viikko ois vierailua jäljellä. Eihän hänestä harmia sinällänsä ole. Aamulla herää istuu sohvalle, häneltä pitää kyysä mitä kanavaa haluat katsoa ja se laitetaan. Me syödään lasten kanssa aamupalaa mies on töissä jo. Huutelen anoppia syömään ja yleensä sitten kun me ollaan syöty tuloo jotain syömään tai jos mies on kotona hän tekee sille leivät pöytään vie kahvin ja kyselee mitä muuta haluaa etc. Anopilla on kyllä ikää jo 70 v mutta kotona elelee ja tekee kaikki itsenäisesti. On vaan tosi omituinen luonne.

No on syöty  ja lapsukaiset keksii kaikkea touhua ja anoppi on ottanut tehtäväkseen hoitaa tiskit eli hän tiskaa astiat juoksevan veden alla fairylla ja laittaa tiskikoneeseen, pyyhkii pesukoneen huolella päältä sivulta ja sisältä ja menee sohvalle istumaan. Pöydät voi jäädä pyyhkimättä. Me käydään ulkona tai tehdään kotihommia jne. Teen lounaan huuteleen taas anoppia että tulehan syömään sen 10x jos mies kotona hän on ripeempi. Taas sama tiski homma siis anopilla ja takas sohvalle. Pienimmät menee päiväunille. Anoppi istuu ja katsoo telkkaria. Välipala, koululaiset tulevat.Koululaiset jumittuu katoon telkkua anopin kanssa. Siitä keskustelua että voisko tehdä muuta mutta telkkua ei voi laittaa kiinni kun anoppi sitä katsoo. Teen päivällisen houkuttelen anoppia syömään jos mieskin on tähän aikaan kotona se tarjoilee sille ruuan , sama tiski homma ja telkun ääreen. Me tehdään omia juttuja käydään harrastuksissa kaupassa yms. Jos lähtiessä ei ole ollut valoja anoppi istuu pimeässä ja juniori päällä jos ei ole huomattu vaihtaa kanavaa. Hän kyllä osaa jos haluaa on siitä neuvottu ja olen näkenytkin hänen kanavaa vaihtava.

MUtta eniten ärsyttää se että joku istuu mun olohuoneessa aamusta iltaan katsomassa telkkua. Koko fakin päivän telkku on päällä, meikä haluis kuunnella joulumusiikkia ja virittäytyä joulutunnelmaan mutta joku kauniit ja rohkeat tai salkkarit uusinta ärsyttää. Me ei itse niitä katota ja yritetään rajoittaa lasten telkun katsomista.

Toki kun hän siinä istuu lapsi kun vie kirjan hän sitä lukee ja silleen mutta kovin on hän passiivinen ja sanoinko jo että mulla ärsyttää kun vielä yli viikko ja koko joulu pitää seurustella anopin kanssa joka katsoo vaan telkkua, sitä kanavaa koka näyy. Kertaakaan ei ole edes ulkona käynyt kun meille tuli eikä varmasti mene ennenkuin lähtee.

Siinä hän istuu sohvalla ja katsoo telkkua. Hyvää joulua. Mutta ollaan kiitollsiia että olemme terveitä meillä on isovanhempi joka ei ole ärtyisä ei valita , ehkä vähän haisee, kun käy kerran kahdessa viikossa pesulla, mutta miehen sanoin hänhän on ihan harmiton ja mummi tykkää, (vai tykkääkö? ajatteleko meidän iskä, että mummilla on meillä mukavampaa kuin kotona jouluna yksin..?)) Ja kun anopilta itseltä kysyy, niin vastaus on joo niin niin ihan sama.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti miniänä, perheriidat välttääkseni, viettää joulut anoppilassa. Minä olin samanlainen jouluvieras kuin sinun anoppisi. Olin ujo ja minua vitutti viettää joulua vieraassa paikassa. Onneksi olen päässyt tuosta, enää ei ole anoppia, appea eikä anoppilaa.

Vierailija
2/19 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teissä on kieltämättä jotain samaa, itsepäisiä jääriä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomi ap:n äidinkieli?

Vierailija
4/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, mä olisin asemassasi muuttanut jo hotelliin.

Vierailija
5/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa 'tuloo'?

Vierailija
6/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se töllö kellariin.

Vierailija
7/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavan muistisaurauden oireita.

Vierailija
8/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mut mua naurattaa :D Ehkä sä toisella viikolla totut ja sohvalla könöttävä mummo tuntuu jo ihan kalustolta ;)

Vierailija
9/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat joskus viäl.

Vierailija
10/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella viikolla sulla on vieroitusoireita, kun anoppi on lähtenyt kotiinsa. Kaiholla vain muistelet ja katot sitä anopin jättämää kuoppaa sohvalla.

Vierailija
11/19 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisiko tosiaan dementoitua, kuten joku tuossa jo mainitsikin? Tuommoinen aloitekyvyttömyys ja tunteiden latistuminen vaikuttaisi siltä.

Kieltämättä puuduttavalle kuulosti kertomasi. Tsemppiä :)

Vierailija
12/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buu.

Vierailija
14/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen anopin pitäisi tehdä? Television katsominen on aika vaaratonta, siinä ei pääse miniä sanomaan, että pengot kaappeja tai leivot väärin. Ulos ei arvaa lähteä, kun ei ole varma, että mitä siellä saa tehdä, että pitääkö kävellä reippaasti kuin lenkillä vai saako ottaa hiljaisemman tahdin ja katsella maisemia.

Se mummo sohvalla ihan oikeasti yrittää olla olematta vaivaksi! Se on lukenut ET-lehdestä, miten miniät inhoaa anoppeja ja yrittää nyt välttää kaikki sudenkuopat.

Vierailija
15/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuosta tunteen, että anoppi taitaa olla pitkästymisen elämänvaiheessa. Onko hän ollut niin yksinään, että ei ole muuta virikettä ollut kuin televisio, johon hän on turtunut. Ottaisitko anopin enemmän osallistumaan teidän arkeen, niin että hän tuntisi itsensä tarpeelliseksi ja välitetyksi. Tekemistä hänelle, niin loppuu sohvatyynyltä kauhiat ja rohkeat. Kääk, kyllä joululauluja olisi jo kiire päästä kuuntelemaan ja tunnelmoimaan.

Vierailija
16/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko sinä sille mitään vai annatko sen hiljaa olla nököttää telkun ääressä? Vie välillä pihalle ja vaikka autoajelulle maisemia kattelemaan.

Vierailija
17/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos lähtiessä ei ole ollut valoja anoppi istuu pimeässä ja juniori päällä jos ei ole huomattu vaihtaa kanavaa. "

:D

Vierailija
18/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden takainen aloitus - tuskin se anoppi enää siinä sohvalla kököttää!

Vierailija
19/19 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos lähtiessä ei ole ollut valoja anoppi istuu pimeässä ja juniori päällä jos ei ole huomattu vaihtaa kanavaa. "

Just kuin minun äitini. Jos valot on valmiiksi päällä, niitä ei sammuta, kun lähtee huoneesta. Jos ei ole valoa, ei niitä sytytä, vaikka kuinka pimenisi. Töllö saisi olla päällä aina, kuulo on niin huono, että jos hän kuulee, muut tulevat kuuroiksi. Ei tee mitään oma-aloitteisesti. Ei ole ikinä tehnyt mitään oma-aloitteisesti ainoan lapsenlapsensa kanssa - edes omassa kodissaan. Mummolassa sain mukulan lisäksi melkein pukea mummonkin... Ja ikää oli 60+