Vero Moda ei antanut minun palauttaa vaatetta
Täysin käyttämätön vaate, en ottanut edes muovikassista pois. Samana päivänä lähdin palauttamaan paitaa. (Teinitytön joululahja, olikin juuri saman paidan ostanut ja oli päällä kun tulin kotiin. Kiireenvilkkaa palautukseen) Kassalla oli sama henkilö, joka myi paidan minulle. Selitin tilanteen kassalla ja sanoin, että voisin vaikka vaihtaa paidan johonkin toiseen. Nenänvarttaan pitkin tuijottava lehmä alkoi huutamaan, että paitaa on käytetty eikä sitä voi palauttaa. Olin ihmeissäni ja pyysin häntä selventämään. Yritti etsiä paidasta ryppyjä, haisteli, katsoi valoa vasten ja ihme ettei suurennuslasilla katsonut. Täysin virheetön! En saanut edes vaihtaa vaatetta toiseen! Syytä palautuksen eväämiselle en saanut, myyjä toisti vaan että en voi palauttaa. Ei ollut alevaate, kuitissa luki palautusajaksi 30 päivää. Mikä ongelma tässä oli? Nyt on tytöllä sitten kaksi identtistä paitaa, antakoon toisen vaikka ystävälleen.
Vituttaa tuollainen asiakaspalvelu. Laitoin asiakaspalautetta Helsingin Forumin Vero Modasta, mutta olen niin raivoissani.
Myyvät vielä alerekeissään rikkinäisiä lumppuja, joista puolet lojuu lattialla.
Kommentit (64)
Mene palauttamaan kamppiin tai citycenteriin!
Minullekin tyrkytettiin ties mitä muuta paidan lisäksi. Koskaan ei ole tullut samanlaista tapausta vastaan. Tämä oli jo niin törkeää ja myyjällä selvästi huono päivä. Ei tarvitse asiakkaisiin purkaa huonoa oloaan!
Ap
Tosi törkeää! Onneksi olen saanut aina ensiluokkaista palvelua Zeppelinin Vero Modassa palautus- ja vaihtoasioissa, joten lohdutukseksi voin sanoa, että ei todellakaan ole yleinen käytäntö koko ketjussa.
Minulla sama kokemus! Ostin villapaidan, kotona huomasin villapaidan näyttävän nuutuneelta ja lähdin palauttamaan. Myyjä alkoi syyttämään minua, että olen pitänyt paitaa päällä ja "silmukat ovat väljähtäneet". Villapaidat olivat yhdessä helvetin sekasortokasassa pöydällä!
Kauppojen ei muuten ole mikään pakko ottaa virheetöntä tavaraa takaisin. Mutta yleensä niin tehdään, koska se on hyvää palvelua. Ja jos kuitissa lukee, että on palautusoikeus, niin tietenkin silloin pitää ottaa. Sinuna menisin toisen myyjän aikana takaisin.
Myyjänä olen huomannut, että ne "käyttämättömät" paidat ovat todella usein käytettyjä. Asiakas väittää, että ei ole pidetty, mutta huomaahan tuon esim. kainaloon tulleista jäljistä. Paita oli eilen joulujuhlassa päällä ja tänään se palautetaan, näitä on nähty kymmeniä.
Jos yritit palauttaa samana päivänä kun ostit, kuitissahan on ostopäivämäärä. Olisit näyttänyt myyjälle ja kysynyt millä ihmeellä paitaa on voitu käyttää, jos se on ollut hallussasi vain xx tuntia
Jos on 30 päivän palautusoikeus, laput kiinni ja paidassa ei ole käytön jälkiä, kyllä silloin kuuluu valitettavasti palauttaa. Joiltain myyjiltä puuttuu käytännön järki tässä asiassa ja toisaalta esimiehet hönkii niskaan, ettei turhia palautuksia tulisi. Itse myymäläpäällikkönä (tunnettu brändi ulkomailla, ei rättikauppa vaan erikoistunut ulkoilu- ja urheiluvaatteisiin) olen ottanut sen linjan, että asiakas on aina oikeassa ja vastaan tullaan jos ei ole aivan naurettavan absurdi tilanna, esim. Punaviiniä valkoisella "käyttämättömällä" untuvatakilla. Sen tuotteen hinta ketjuliikkeelle ei ole niin suuri ja jos sillä saa asiakkaalle hyvän mielen ja heidät palaamaan liikkeeseen uudestaan, on se sen arvosta!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:34"]
Jos yritit palauttaa samana päivänä kun ostit, kuitissahan on ostopäivämäärä. Olisit näyttänyt myyjälle ja kysynyt millä ihmeellä paitaa on voitu käyttää, jos se on ollut hallussasi vain xx tuntia
[/quote]
Juuri näin. Joku tässä jutussa nyt mättää. Jos on laput kiinni ja saman päivän kuittu niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Kusetusta?
Kai paidassa oli vielä laput kiinni?
Taitaa ap:llä olla joku vihamies kyseisessä kaupassa ja täällä nyt yrittää mustamaalata. Ei tossa jutussa mitään järkeä ole.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:34"]
[/quote]
Juuri näin. Joku tässä jutussa nyt mättää. Jos on laput kiinni ja saman päivän kuittu niin mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Kusetusta?
[/quote]
Joko vastapalkattu jouluapulainen töissä tai ap oli oikeasti ostanut sen paidan aikaisemmin ja teini/joku muu oli käyttänyt sitä.
Kerätään av:lla porukka kasaan ja hakataan se myyjä.
Kuluttajansuoja sanoo, että 14 päivää pitää olla palautusaika käyttämättömälle tuotteelle.
Ei palautettavassa vaatteessa tarvitse olla enää hintalappua kiinni, ihan kaikkien tiedoksi =) Kuitti riittää
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:41"]
Kuluttajansuoja sanoo, että 14 päivää pitää olla palautusaika käyttämättömälle tuotteelle.
[/quote]
Tämä koskee vain postimyyntiä, tai sitä, että tuote on virheellinen.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:41"]
[/quote]
Tämä koskee postimyyntiä!
oho! no onhan toi selkee väärä! tottahitossa niien pitää suostua ottaa se takas tai vähintää vaihtaa! WTF. siksi siinä lukee se 30pvää palautusoikeutta. Just eilen ostin vero modalta rikkinäisen paidan, mutta se oli tarkotuksella rikki. Ja se ainainen "ostaisitko tähän jonkun topin tai aluspaidan tai vaikka hiuspinnin." En.