Vero Moda ei antanut minun palauttaa vaatetta
Täysin käyttämätön vaate, en ottanut edes muovikassista pois. Samana päivänä lähdin palauttamaan paitaa. (Teinitytön joululahja, olikin juuri saman paidan ostanut ja oli päällä kun tulin kotiin. Kiireenvilkkaa palautukseen) Kassalla oli sama henkilö, joka myi paidan minulle. Selitin tilanteen kassalla ja sanoin, että voisin vaikka vaihtaa paidan johonkin toiseen. Nenänvarttaan pitkin tuijottava lehmä alkoi huutamaan, että paitaa on käytetty eikä sitä voi palauttaa. Olin ihmeissäni ja pyysin häntä selventämään. Yritti etsiä paidasta ryppyjä, haisteli, katsoi valoa vasten ja ihme ettei suurennuslasilla katsonut. Täysin virheetön! En saanut edes vaihtaa vaatetta toiseen! Syytä palautuksen eväämiselle en saanut, myyjä toisti vaan että en voi palauttaa. Ei ollut alevaate, kuitissa luki palautusajaksi 30 päivää. Mikä ongelma tässä oli? Nyt on tytöllä sitten kaksi identtistä paitaa, antakoon toisen vaikka ystävälleen.
Vituttaa tuollainen asiakaspalvelu. Laitoin asiakaspalautetta Helsingin Forumin Vero Modasta, mutta olen niin raivoissani.
Myyvät vielä alerekeissään rikkinäisiä lumppuja, joista puolet lojuu lattialla.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:41"]
Kuluttajansuoja sanoo, että 14 päivää pitää olla palautusaika käyttämättömälle tuotteelle.
[/quote]
Ei muuten pidä paikkansa. Virheetöntä tuotetta ei tarvitse ottaa takaisin eikä vaihtaa toiseen. Kaikki palautusajat ovat yritysten omia käytäntöjä, joihin laki ei velvoita. Verkkokauppa ja kotimyynti on sitten asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:41"]Kuluttajansuoja sanoo, että 14 päivää pitää olla palautusaika käyttämättömälle tuotteelle.
[/quote]
ETÄMYYNNISSÄ. Itse kaupasta ostettu tavara ei kulu palautusajan piiriin.
Tässä vielä faktaa: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/palautusoikeus-ja-kaupan-purku/
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:35"]
Jos on 30 päivän palautusoikeus, laput kiinni ja paidassa ei ole käytön jälkiä, kyllä silloin kuuluu valitettavasti palauttaa. Joiltain myyjiltä puuttuu käytännön järki tässä asiassa ja toisaalta esimiehet hönkii niskaan, ettei turhia palautuksia tulisi. Itse myymäläpäällikkönä (tunnettu brändi ulkomailla, ei rättikauppa vaan erikoistunut ulkoilu- ja urheiluvaatteisiin) olen ottanut sen linjan, että asiakas on aina oikeassa ja vastaan tullaan jos ei ole aivan naurettavan absurdi tilanna, esim. Punaviiniä valkoisella "käyttämättömällä" untuvatakilla. Sen tuotteen hinta ketjuliikkeelle ei ole niin suuri ja jos sillä saa asiakkaalle hyvän mielen ja heidät palaamaan liikkeeseen uudestaan, on se sen arvosta!
[/quote]
Ei tuo "laput kiinni" kerro mistään, ne saa irrotettua ja siististi takaisin kiinni. Eikä todellakaan tarvitse olla mitään punaviinitahroja, koska käytettyä puseroa on hankala myydä uutena, jos siinä on meikkitahroja, deodoranttirantuja, hikiryppyjä jne.
Asiakas palaa liikkeeseen joka tapauksessa ostoksille, vaikka paitaa ei saanutkaan palautettua. Asiaa on tutkittu: palautus tai ei, sillä ei ole merkitystä ostoskäyttäytymiseen.
14 päivän palautusaika koskee vain postimyynti/nettitilaustuotteita.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:43"]
Ei palautettavassa vaatteessa tarvitse olla enää hintalappua kiinni, ihan kaikkien tiedoksi =) Kuitti riittää
[/quote]
Mutta sen täytyy olla käyttämätön, siis aidosti käyttämätön. Lähes päivittäin kauppaan kannetaan takaisin vaatteita, jotka on jopa pesty pari kertaa ja sitten huomattu, että ei tämä olekaan kiva. Vedotaan palautusoikeuteen ja siihen, että vaate on siisti. Ja sitten suututaan, kun sitä ei vaihdeta.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:56"]Mä oon Vero Modan omistaja.
[/quote]
me ehkä hakataan sutkin.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:43"]
Ei palautettavassa vaatteessa tarvitse olla enää hintalappua kiinni, ihan kaikkien tiedoksi =) Kuitti riittää
[/quote]
Mutta sen täytyy olla käyttämätön, siis aidosti käyttämätön. Lähes päivittäin kauppaan kannetaan takaisin vaatteita, jotka on jopa pesty pari kertaa ja sitten huomattu, että ei tämä olekaan kiva. Vedotaan palautusoikeuteen ja siihen, että vaate on siisti. Ja sitten suututaan, kun sitä ei vaihdeta.
[/quote]
Ai että sekin syletti kun ihmiset yritti palauttaa kenkiä joita oli käytetty "ihan vaan yhden kerran ulkona".
Että ei se kuulemma kenkää pilaa ja ihan varmasti joku ne vielä ostaisi.
Itse kyllä ruinasi alea kun kenkäpari oli viimeinen ja ehtinyt olla myymälässä malliparina muutaman tunnin. Silloin kengät jostain syystä oli huonokuntoiset...
Hintalappu oli kiinni, tietenkin. On vielä sellaisella mustalla muovilukolla hintalapun langat toisissaan kiinni, että saa vain saksilla auki. Paita oli kuitin mukaan hallussani alle kaksi tuntia. Teinillekö antaisin joululahjan sovitettavaksi? Vai minä, 48v, laittaisin moisen paidan päälleni? Ehen. Otin paidan kassista pois ensimmäisen kerran palauttaessa, itseasiassa myyjä otti. Ihmeen tylyä käytöstä, olen vain niin ällistynyt. Kerran ostin itselleni Indiskasta mekon. Irrotin hintalapun ja puin mekon päälle - olin ottanut väärän koon. Sain vaihdettua mekon oikeaan kokoon ilman mitään suurempia kohtauksia.
Ap
Ensinnäki sun tyylis kirjottaa on ala-arvonen ja toiseks ois kiva (itsekkin myyjänä) tietää miten oot oikeesti menny palauttamaan kyseistä tuotetta kerran myyjä eikun anteeksi lehmä on alkanut ”huutamaan” sinulle.. pelkkä epämielyttävä ominais haju joka voivtarttua kodista voi olla syynä.. ja miksi et näyttäny kuittia ja pyytänyt esimiestä paikalle jos olet kerran samantien mennyt palauttamaan sen etkä ollu käyytäny?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäki sun tyylis kirjottaa on ala-arvonen ja toiseks ois kiva (itsekkin myyjänä) tietää miten oot oikeesti menny palauttamaan kyseistä tuotetta kerran myyjä eikun anteeksi lehmä on alkanut ”huutamaan” sinulle.. pelkkä epämielyttävä ominais haju joka voivtarttua kodista voi olla syynä.. ja miksi et näyttäny kuittia ja pyytänyt esimiestä paikalle jos olet kerran samantien mennyt palauttamaan sen etkä ollu käyytäny?
Mahtaakohan ap vielä näin kuuden vuoden jälkeen kirjoitella täällä?
Kuluttaja-asiamieheen yhteys. Voitat.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinulta kysytään harrastuksista, vastaatko totuudenmukaisesti "kaivan vanhoja ketjuja netistä ja nostan niitä kommentoimalla. Teen tätä tuntikausia päivässä"?
Vierailija kirjoitti:
Kuluttaja-asiamieheen yhteys. Voitat.
Eiköhän tämä "rikos" ole jo vanhentunut? Reilu 5v kuitenkin...
Minä ostin kerran lasten takin ja kotiin päästyäni huomasin, että takin sisäpuolelle, taskuun, oli kirjoitettu kuulakärkikynällä edellisen omistajan nimi! Oli varmaankin palautettu käyttämättömänä?
Mä palautin kerran käytetyt talvisaappaat joissa ei olisi muutenkaan ollut palautusoikeutta kun olivat alennuksessa. Huomasin nimittäin vasta pihalla päivänvalossa että saappaathan olivat ihan eri sävyiset keskenään. Sisävalossa sävyeroa ei huomannut. Myyjä ei tietenkään olisi halunnut ottaa käytettyjä saappaita takaisin mutta uhkasin ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen koska eihän se ole oikein että mun pitää kulkea toisessa jalassa kullanruskea saapas ja toisessa jalassa harmaanruskea. Myyjä pelästyi sen verran että otti ylös mun puhelinnumeron ja lupasi ottaa yhteyttä sitten kun on puhunut esimiehensä kanssa. Pari tuntia myöhemmin ilmoitti että palauttavat rahani.
Sama kävi erään lounaspaikankin kanssa. Yritys yht’äkkiä lopetti oltuaan auki vain pari päivää ja olin ostanut sinne 10 krt lounaskortin. Eivät halunneet antaa rahojani takaisin. Otin yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja välitin hänen viestinsä eteenpäin. Sain rahani takaisin.
Tää juttu haiskahtaa. Kerrotkohan nyt aivan kaiken?? Jos tuote on kunnossa niin tottakai on vaihto- ja palautusoikeus. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia vaihtaa-tai palauttaa jos on ollut kuitti mukana ja tuote kunnossa (tietysti).
Olen itsekin myyjä, joten kaikenlaista on tullut nähtyä. Kyllä siihen on pakko olla joku SYY miksei tuotetta ole otettu takaisin, nämä asiat ei ole mitään mielivaltaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu haiskahtaa. Kerrotkohan nyt aivan kaiken?? Jos tuote on kunnossa niin tottakai on vaihto- ja palautusoikeus. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia vaihtaa-tai palauttaa jos on ollut kuitti mukana ja tuote kunnossa (tietysti).
Olen itsekin myyjä, joten kaikenlaista on tullut nähtyä. Kyllä siihen on pakko olla joku SYY miksei tuotetta ole otettu takaisin, nämä asiat ei ole mitään mielivaltaisia juttuja.
Anna jo olla, tämä vanha ketju ei lähde lentoon, vaikka kuinka yrität sitä nostaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 22:38"]Taitaa ap:llä olla joku vihamies kyseisessä kaupassa ja täällä nyt yrittää mustamaalata. Ei tossa jutussa mitään järkeä ole.
[/quote]
Vero Modan myyjä on saanut kyrpää. Ap ei.