Kumpaa arvostat enemmän, työllä vai keksinnöllä rikastunutta?
Jos joku on rikas, kumpi sinusta on kunnioitettavampi tapa rikastua, raataminen hulluna eli ylipäänsä työnteko (vaikka perustamassaan firmassa), vai jonkun merkittävän keksinnön tekeminen?
Itsestäni uuden, kaikkia hyödyttävän keksinnön tekeminen, se, että joku on älykäs, niin älykäs että keksii jotain tärkeää, saa enemmän kunnioitusta kun puurtaminen.
Kommentit (12)
Entä jos on tehnyt ihan käsittämättömän määrän työtä sen keksintönsä eteen ja sen jälkeen jatkaa keksiäkseen seuraavan? :)
On se kyllä aika ahkera, joka työllään (Suomessa) rikastuu. Pakko arvostaa!
Riippuu mitä on tehnyt työkseen tai keksinyt. jos on esim keksinyt superpommin joka tappaa kaikki ja rikastuu sillä niin en paljon arvosta,
Keksinnöllä, koska "hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä".
Keksinnöt vaativat kyllä yleensä todella paljon työtä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:08"]
Keksinnöllä, koska "hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä".
[/quote]
Just näin. Vähä-älyiset tekevät paljon työtä. Arvostan eniten lahjakkuutta ja älyä. Tietysti kaikille on paikkansa maailmassa, että näin ollen arvostan myös heitä, jotka putsaavat katuja ja olen heille kiitollinen.
Pitääkö niistä toista arvostaa enemmän? Arvostan ihmistä joka täällä saa omaisuuttaan rehellisesti kartutettua. Vaikeaksi se on tehty.
Edellisiin lisäten, arvostan menestystä joka ei ole jonkun toisen selkänahasta revitty.
Keksinnöllä. Mun suurin unelma olisi keksiä jotain aivan uutta, joka tekisi maailmasta vähän paremman paikan sekä minusta varakkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:09"]
[/quote]
Tavallaan... Mutta eivät aina niin paljon, mitä vastaavaan rahamäärä
n saattaa työtä tekemällä tarvita.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 21:09"]
[/quote]
Tavallaan... Mutta eivät aina niin paljon, mitä vastaavaan rahamäärä
n saattaa työtä tekemällä tarvita.
[/quote]
Mä taas sanoisin, että usein ne vaativat myös palkatonta työtä ja todella kovaa omistautumista asialle.
Arvostan työtä ja keksintöjä (esim. penisiliini, suhteellisuusteoria), mutta en rikkautta. En siis osaa vastata.
Jos arvostaa nimenomaan rikkautta niin on kai ihan yhdentekevää miten ne rahat on haalittu, huijaamalla, "verosuunnittelulla", roskalainoja myymällä tms. Työllä ei mun nähdäkseni edes pysty yhdessä sukupolvessa rikastumaan. Kansainvälisen patentin saaminen keksinnölle voi kestää kymmeniä vuosia.