Tyttärille nimet :) Illan ratoksi taidan kysyä teidänkin mielipidettä..
kaksostemme ristiäiset ovat kahden viikon kuluttua ja edelleen pohdimme miehen kanssa nimiä... muutama suosikki on noussut yli muiden,mutta katsotaanpas mitä te arvon AV sanotte niistä?
Miehen suosikit:
Kendra Katariina & Kiana Kristiina
Senja Emilea & Siri Amelie
Viola Valeria & Neelia Natalia
Mies on TÄYSIN yksin keksinyt nämä nimet seurailtuaan täällä nimipalstaa ja muutamaa ulkomaista vastaavaa saittia.
Minun suosikkini:
Heta Eveliina ja Hilla Inkeri
Kaisa Juulia ja Lotta Eliina
No,ymmärrätte varmaan ongelman...??
Kommentit (54)
Ongelma on tietysti eniten se,että kumpikin on aika joustamaton... :( Mies tykkää noista erikoisemmista,mitä minä nimittelen nimihirviöiksi,koska pidän paljon yksinkertaisemmista nimistä..
ap
ei varmasti tule toista samanlaista parivaljakkoa vastaan elämän aikana :-)
sopimuksena kiutenkin se ettei erikoisempi nimi ole liian erikoine. Tai sitten toinen päättää toiselle etunimen ja toinen toisen nimen.
Minusta Senja on aika tavallinen nimi(?)
Jos suostuisit siihen, saisit päättää sitten sen toisen ja miehen olisi hyväksyttävä;)
10
Toinen nimeää toisen ja toinen toisen. Mitä väliä sillä vaikka nimet ei ole samankaltaisia. Saattaisi olla melkoisen yllättynyttä sakkia lähipiiristä ja nimenomaan positiivisesti yllättynyttä, jos ette anna kaksosille kaksosten nimiä.
mutta jos nimet olis tollasia luontonimiä, niin ehdotan Viola ja Linnea.
Sorry, listan ulkopuolelta...
mitä aina aaveellakin haukutaan,et kuinka joutuu selitteleen nimeä joka paikassa...??
Ei minusta nimien täydy rimmata,mutta tiettyä yhtäläisyyttä tykkään pitää lasten nimissä :)
Viola ja Lotte pisti kyllä miettimään,hyvällä tapaa,en ole osannut tuota Violaa oikein erottaa tuolta miehen nimirimpsuista,mutta yksinäänhän se kuulostaakin aika kivalta ja Lotte on minusta ollut aina kiva nimi,samoin kuin ihan Lotta,mutta minusta Lotta on arkinen Violan rinnalle??
ap
Senja on kyllä myös noista miehen ehdotelmista Violan kanssa toinen mitä suostuisin jopa harkitseen... onkohan se kuinka " uusi" nimi...??
ap
Kendra lienee melko erikoinen, eikä ne yhtäaikaa toimi minusta kaksosilla.
10
Tähkä Pellava ja Varpu Pihlaja.
Musta se oli vähän liikaa, kun sukunimikin on luontoaiheinen...
Mä tunnen pari Senjaa. Ja yhden Sanjan.
Yllättävää minusta että MIES haluaa antaa erikoisemmat nimet kuin nainen..
Kendra ja Kiana.. joop. Tuo Kendra kuulostaa vaan kovemmalta nimeltä kuin Kiana ja on oikeastaan aika vaikeasti lausuttavissa. Varmasti ainakin pienelle lapselle! Että kannattaa sellainenkin asia ottaa huomioon. Ja jos sukunimi on joku Möttönen tai muu supisuomalainen niin ei kiitos tuollaisia nimiä.. (Päivää olen Keandra Möttönen..ARGH!) Unohtakaa!!!!
Senja ja Siri.. Hmm. Miksei sitten Suri? Ois ainakin " päivänpolttava" nimi. ;) Senja ok, mut miltäs kuulostaisi Siiri sen parivaljakoksi? Senja ja Siiri.
Viola ja Neelia.. Mikä ihmeen Neelia? Juu ei! Unohtakaa!!
Heta ja Hilla, ihan ok.
Kaisa ja Lotta, vielä parempi!
esim Maija ja Barbara eivät oikeen käy yksiin. Mutta ilman muuta kaksi erikuuloista nimeä, jotka kuitenkin ovat saman tyylisiä, olisivat hyvä vaihtoehto ainaisten Tiinojen ja Riinojen tilalle. Esim Lotte ja Linnea? Eivät liian samanlaiset, sattuu nyt vaan olemaan sama alkukirjain.
Miehen makuun on enempi prinsessanimet ja ap itse tykkää sanoisinko maatiaisnimistä... Toivottavasti pääsette molempia miellyttävään kompromissiin!
T. 8 joka ehdottaa vielä:
Viola Inkeri ja Valeria Juulia
ei ole uusi nimi
löytyy almanakastakin
Ennen 1900-luvun alkua Senjoja on kastettu jo ainakin 895kpl.
1900-59 välisenä aikana kastettuja on ollut oikein reippaasti.
Tänä vuonna on nimetty jo 23 Senjaa.
10
Olin aika yllättynyt tästä myös,siis tietysti ollaan keskusteltu nimistä jo piiiiitkään,alkuraskaudesta lähtien,mutta olen ajatellut,et ne miehen heittelemät on jotain sinnepäin-juttuja... mut ihan tosissaan se nyt sitten olikin ja viimeisen kuukauden seurasi nimipalstoja jne...
ap
Kiana-nimeä annettu 17 (1 tänä vuonna)
Kendra 9kpl (0 tänä vuonna)
Siri 636kpl (6 tänä vuonna + 5 miestä)
Viola 7503 naista, 3 miestä (56naista tänä vuonna)
Neelia 13 kpl (2 tänä vuonna)
Ja Senjaa siis yhteensä 6198kpl (+1mies)
10
Ja kyllä Hilla ja Hetakin,
Eikö Senja Emilea ja Hilla Inkeri kuullostaisi aika komprosmissilta?
tai sitten toinen valitsee toiselle ja toinen toiselle nimen. Miksi kaksosten nimien tai ylipäätään sisarrusten nimien pitäisi trimmata?