"Avioliitto pidentää miesten ja lyhentää naisten elinikää..."
Miksi tätä myyttiä toistellaan jatkuvasti?
Kysehän on siitä että varallisuus korreloi voimakkaimmin eliniän kanssa.
Varakkaat miehet avioituvat todennäköisemmin kuin köyhät.
/
Varakkaat naiset pysyvät sinkkuina todennäköisemmin kuin köyhät.
Infoa löytyy vaikkapa tilastokeskuksen sivuilta. Tulot vaikuttavat dramaattisesti elinikään molemmilla sukupuolilla, mutta pariutumisen todennäköiseen käänteisesti miehillä vs naisilla.
Kärjistettynä mies hakee naista kun miehellä on paljon tarjottavaa sosioekonomisessa mielessä, mikä perustunee biologiseen ja kulttuuriseen haluun olla kyvykäs elättäjä. Jos taas naisella on vahva sosioekonominen status, nainen kokee olevansa jo turvassa ja halu löytää mies on vähäisempi.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite on vanha ja sitä sanottiin jo silloin, kun mentiin nuorena naimisiin suoraan lapsuudenkodeista. Sinä oletat, että naimisiin mennään kolme-nelikymppisenä. Itse elän nyt avioliitossa epäterveellisemmin mitä sinkkuna eläisin, mies taas elää nyt terveellisemmin mitä sinkkuna.
Tuo "tutkimus" perustuu 1970-luvun amerikkalaisiin kun poikamiehet söi pelkkää junk foodia ja päihteitäkin taisi mennä.
Ihan suomalainen väite tuo on. Mieti nyt vaikka jotain 50-lukua, silloin mentiin nuorena naimisiin.
Tuo sama oli myös 1980 julkaistussa jenkkikirjassa. Ruokavalio on ilmeinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämä ilman miestä on tyhjää. Muutama extra lisävuosi vain pidentää tuskaa.
mies52v
Jai kuitenkin vaimosi halusi erota sinusta?
Ei tuolla ole mitään tekemistä asian kanssa. Naiset nyt elää vaistojen varassa ja tekevät typeriä päätöksiä asioiden suhteen joita katuvat myöhemmin. ex-avokin kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä edelleenkin ja päivittäin yhteydessä.
mies52v
Eipä se kuitenkaan takaisin liittoon halua. Miksi ei? Liittyykö jotenkin naisvihaasi?
Mistäpä tuon tiedät? Toki tuo on minun puolelta mahdoton tilanne. Pidämme hyvät välit ja thats it.
""Naiselle hän sanoi:
– Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat,
ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi.
Kuitenkin tunnet halua mieheesi,
ja hän pitää sinua vallassaan.""""
mies52v
Jumalan kuva jakaa originaalin viisauksia 😂
"olen nainen vuonna 2020 ja olen miestäni passaava uhri jo pikkutytöstä alkaen"
huutista niin saatanasti naisten olkiukoille. ettekö te olekaan niin kovin voimaantuneita ja joka ikistä maapallon miestä paremmin koulutettuja ja akateemisia jne`??????????????????????????
Ikäero lyhentää naisen elinikää. Miehellä taas pidentää. Oletuksena nainen nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Ikäero lyhentää naisen elinikää. Miehellä taas pidentää. Oletuksena nainen nuorempi.
Suomalainen lähde? Ai ei ole?
"Minä niin kovasti teen metetyötäkin kun makaan palstalla. On tämä naisen elämä kamalaa. Ihan pikkutytöstä asti patriarkattia ja lasikattoa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämä ilman miestä on tyhjää. Muutama extra lisävuosi vain pidentää tuskaa.
mies52v
Ei tuolla ole mitään tekemistä asian kanssa. Naiset nyt elää vaistojen varassa ja tekevät typeriä päätöksiä asioiden suhteen joita katuvat myöhemmin. ex-avokin kanssa ollaan ihan hyvissä väleissä edelleenkin ja päivittäin yhteydessä.
mies52v
Eipä se kuitenkaan takaisin liittoon halua. Miksi ei? Liittyykö jotenkin naisvihaasi?
Mistäpä tuon tiedät? Toki tuo on minun puolelta mahdoton tilanne. Pidämme hyvät välit ja thats it.
""Naiselle hän sanoi:
mies52v
Jumalan kuva jakaa originaalin viisauksia 😂
No ei sentään, pikemminkin palstan omatunto. Omatunto se on mammallakin
mies52v
"kyllä tämä palstalla mieheni rahoilla makaaminen oikeuttaa minulle pörssiyhtiön toimitusjohtajan paikan ja palkan!" t. naisuli
Vierailija kirjoitti:
huutista niin saatanasti naisten olkiukoille. ettekö te olekaan niin kovin voimaantuneita ja joka ikistä maapallon miestä paremmin koulutettuja ja akateemisia jne`??????????????????????????
Ihan omatoimisestiko lietsot itseäsi raivoon siellä? Laiskuus huipussaan, kun ei jaksa etsiä edes lainattavaa viestiä josta möykätä.
Kyllä minusta tuntuu että kodin ja lastenhoito ja arkeeen kuuluvat asian hoidot ja työ uuvuttaa minut. Mies passuuttaa ja odottaa valmista ruokaa. Koti siivota ja pyykit pestä. Ei pese pyykkiä eikä löydä omia tavaroitaan. Ei huomaa laittaa mitään tavaroita paikalleen. Kännykkä kädessä oleilee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta tuntuu että kodin ja lastenhoito ja arkeeen kuuluvat asian hoidot ja työ uuvuttaa minut. Mies passuuttaa ja odottaa valmista ruokaa. Koti siivota ja pyykit pestä. Ei pese pyykkiä eikä löydä omia tavaroitaan. Ei huomaa laittaa mitään tavaroita paikalleen. Kännykkä kädessä oleilee.
Paljonkos tuot talouteen rahaa? Et senttiäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omatoimisestiko lietsot itseäsi raivoon siellä? Laiskuus huipussaan, kun ei jaksa etsiä edes lainattavaa viestiä josta möykätä.
"tienaan miestäni enemmän avaruuslääkärinä ja olen silti kotiorja, voi minua uhria!!!!!!!!!!!!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
mies52v
""Naiselle hän sanoi:
mies52v
No huhuh. Siellähän sanotaan, että avioliitossa mies ja vaimo tulevat yhdeksi lihaksi. Ei niin, että nainen tulisi miehen lihaksi.
Nimim. Oma liha paras liha sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Tuon huomaa omastakin lähipiiristä.
Aika vähän on 35+ urheilullisia ja menestyneitä miehiä sinkkuina. Naisia montakin.
Miksi tämä saa yläpeukkuja mutta avausviesti alapeukkuja?
Näissähän sanotaan sama asia.
Kun naiset ovat menestyviä ja heillä on kaikkea, halu pariutua nousee.
Kun naiset ovat menestyviä ja heillä on kaikkea, halu pariutua laskee.
Siitä johtuu tuo tilastoharha.
Useimmiten se parisuhteen ikävästi käyttäytyvä osapuoli on mies.
Miehet ryyppää, hakkaa, ovat henkisesti väkivaltaisia laiskoja paskoja.
Naiset siivoaa miestensä sotkut ja hyssyttelee, mutta voivat huonosti.
Hyvässäkin parisuhteessa nainen hoitaa asioita enemmän kuin mies. Hoitaa metatyön, sukulaisuhteet, juhlat, kaiken suunnittelun, siivoamiseen, laittaa enemmän ruokaa jne. jne.
Miehet on itsekkäitä paskoja, jotka makaa sohvalla, ottavat naisen orjaksi, että eläisivät parempaa elämää ja pidempään.
Mutta ajat muuttuu, kasvatus muuttuu, koko kulttuuri muuttuu. Kohta ei ole enää miehiä ja naisia, vain ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon huomaa omastakin lähipiiristä.
Aika vähän on 35+ urheilullisia ja menestyneitä miehiä sinkkuina. Naisia montakin.
Miksi tämä saa yläpeukkuja mutta avausviesti alapeukkuja?
Näissähän sanotaan sama asia.
Kun naiset ovat menestyviä ja heillä on kaikkea, halu pariutua nousee.
Kun naiset ovat menestyviä ja heillä on kaikkea, halu pariutua laskee.Siitä johtuu tuo tilastoharha.
Samaa mieltä naisista, mutta en sanoisi että noiden miesten halu etsiä parisuhde olisi suurempi. Kyse on mahdollisuuksista löytää parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tienaan miestäni enemmän avaruuslääkärinä ja olen silti kotiorja, voi minua uhria!!!!!!!!!!!!!"
Hienoa, opit noin sukkelasti lainaamaan viestiä. Hyvä hyvä, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten se parisuhteen ikävästi käyttäytyvä osapuoli on mies.
Miehet ryyppää, hakkaa, ovat henkisesti väkivaltaisia laiskoja paskoja.
Naiset siivoaa miestensä sotkut ja hyssyttelee, mutta voivat huonosti.
Hyvässäkin parisuhteessa nainen hoitaa asioita enemmän kuin mies. Hoitaa metatyön, sukulaisuhteet, juhlat, kaiken suunnittelun, siivoamiseen, laittaa enemmän ruokaa jne. jne.
Miehet on itsekkäitä paskoja, jotka makaa sohvalla, ottavat naisen orjaksi, että eläisivät parempaa elämää ja pidempään.
Mutta ajat muuttuu, kasvatus muuttuu, koko kulttuuri muuttuu. Kohta ei ole enää miehiä ja naisia, vain ihmisiä.
Joka ikinen suomalaisnainen pakastaa vastasyntyneitä vauvoja. Tai ajaa lapset viimeistään bussin keulaan.
""Naiselle hän sanoi:
mies52v