Siis lenkkeileekö joku oikeasti vielä nykyäänkin?
Eli kävelee ulkona päämäärättömästi vain sen kävelemisen takia? 80 luvulla ymmärrän kun ei muuta viihdykettä ollut mut nyt on pelit ja vehkeet.
Kommentit (90)
Juu, lenkkeilee ja tekee myös ruskeaa kastiketta paistinpannulla jauhoja paistamalla.
Ei ne asiat muutu, kun ne on toimivia.
Niimpä. Autolla salille ja apua jos vähän raitista ilmaa saa keuhkoihin kun parkkiselta on liian pitkä matka (jos ei ole autohallia)...
Yhden miehen kanssa lähtisin mielelläni lenkille 😘
Kyllä juoksen ja aktiivisesti juoksenkin. Talvella hiihdän. On oikeastaan vain kolme helppoa, halpaa ja hyvin tehokasta kalorinpolttajaa: juoksu, hiihto ja mökkeillessä soutu. Sen kun vain lähtee tekemään ja timmissä kunnossa pysyy. Minä olen 184cm ja 81kg. Jonkun mielestä ehkä liian hoikka, mutta eipähän ole iskävatsaa. Kannattaisi varmaan kaikkien yli 30v liikkua. Jos on aikaa ja ylimääräistä rahaa, niin miksei sitten joku seinäkiipeily tai sulkapallokin. Mutta teho-/hintasuhde on noissa mainitsemissani aika ylivertainen. No soutaessa toki vene, jos mökillä ei sellaista entuudestaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä voi kuunnella äänikirjaa, musaa podcastia, radiota asiaohjlemia.
Tai sitten ihan vaan luonnonääniä. Kun sinne luontoon mennään nauttimaan, niin eikö siitä silloin kannattaisi nauttia täyspainoisesti, eikä käyttää niitä teknisiä härpäkkeitä joka paikkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävellessä voi kuunnella äänikirjaa, musaa podcastia, radiota asiaohjlemia.
Tai sitten ihan vaan luonnonääniä. Kun sinne luontoon mennään nauttimaan, niin eikö siitä silloin kannattaisi nauttia täyspainoisesti, eikä käyttää niitä teknisiä härpäkkeitä joka paikkassa.
Kukin sitä mitä haluaa. Voi vaihdellakin.
Kaikki lenkit eivät ole aivan luonnonhelmassa.
T. Eri
Kävelen Kaivarin ja Skattan ympäri kuunnellen kuulokkeilla sinfonioita.
<3
Minun on suorastaan pakko päästä metsään sauvakävelylle. Mieli puhdistuu ja kroppa voi hyvin. Enkä todellakaan kuuntele mitään kuulokkeilla vaan haluan nauttia luonnon äänistä, oli se sitten lintujen laulua tai sateen ropinaa. Ja mieluiten kävelen yksin ja mielessäni ”lasken hengitystä” tyyliin neljä askelta sisään ja neljä ulos. Kävelen varsin reipasta tahtia. Tämä jäi tavaksi erään personal trainerin jäljiltä.
Kävelyhän on ihmisen luontaisin liikkumismuoto.
Minä sai olet polttanut 648 kcal olon viime lenkillä I, sama matka juosten tuottaa vain 243 kcal polton.