Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri tuli valittamaan koiran haukkumisesta

Vierailija
19.12.2013 |

Meidän koiralla on tapana haukkua kun jää päivisin yksin kotiin, muuten ei hauku ollenkaan. Naapurin mummo tuli tänään valittamaan että koiran haukkuminen ärsyttää häntä että voisimmeko tehdä asialle jotain... Ärsyttää kun en nyt tiedä aikooko mummo tehdä valituksen, mutta mitä minä asialle voin tehdä pitääkö minun olla vauvan kanssa päivät pitkät kotona jotta koira ei haukkuisi? Vai olisiko mahdollisesti jotain muuta keinoa? Ihmetyttää kun rappukäytävässä asuu muitakin koiria jotka myös haukkuvat, ilmeisesti vain meidän koira ärsyttää mummoa.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks näitä vanhoja juttuja kaivellaan? Koska tällaset saa ihmiset pöyristymään?

Sentään mummeli tuli naamakkain puhumaan - silloin vuonna 2013 - eikä lähetellyt nimettömiä kirjeitä, kuten meille. Jännästi koiran haukku häiritsi yhtä eläkeläispariskuntaa ja yhtä rappioalkoholistimiesparia, mutta kukaan muu talossa ei ollut kuullut mitään, ei edes vuokraisäntä joka asui toisessa huoneistossa. 

Ei muuten auttanut nimettömyys, vuokraisäntä tunnisti käsialan ja kävi verbaalisesti tinttaamassa eläkeläisukkoa. 

Vierailija
62/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa on se, että naapuri valitti rehellisesti ja suoraan sinulle kuin kirjoittelisi heippa-lappuja tai valittaisi selän takana muille sekä isännöitsijölle.

Palkkasin dogsitterin, joka leikki koirani kanssa tunnin sisällä ja ulkoili tunnin ulkona. Koira väsyi siitä ja nukkui lopun päivää. Maksoin lukiolaistytölle muutaman kympin ja annoin luvan syödä jääkaapista, koska tuli usein suoraan koulusta hoitamaan koiraani.

Naapureille laitoin avoimen kirjeen rapun seinään, puhelinnumeroni sekä pyysin myös ehdottamaan ideoita, jos dogsitteri ei riittäisi, Kukaan ei koskaan soittanut saati enää valittanut koirastani. Se oli se ele, joka osoitti naapureille minun välittävän heistäkin, Ystävällisyys poikii enemmän hyvää  kuin raivokas viha naapuria kohtaan.

Lopulta hankin toisen koiran kaveriksi ja siihen loppui haukkumiset kokonaan. 

MUlle koira oli niin tärkeä, että tein kaikkeni ettei sitä vihattaisi ja valitettaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plussaa on se, että naapuri valitti rehellisesti ja suoraan sinulle kuin kirjoittelisi heippa-lappuja tai valittaisi selän takana muille sekä isännöitsijölle.

Palkkasin dogsitterin, joka leikki koirani kanssa tunnin sisällä ja ulkoili tunnin ulkona. Koira väsyi siitä ja nukkui lopun päivää. Maksoin lukiolaistytölle muutaman kympin ja annoin luvan syödä jääkaapista, koska tuli usein suoraan koulusta hoitamaan koiraani.

Naapureille laitoin avoimen kirjeen rapun seinään, puhelinnumeroni sekä pyysin myös ehdottamaan ideoita, jos dogsitteri ei riittäisi, Kukaan ei koskaan soittanut saati enää valittanut koirastani. Se oli se ele, joka osoitti naapureille minun välittävän heistäkin, Ystävällisyys poikii enemmän hyvää  kuin raivokas viha naapuria kohtaan.

Lopulta hankin toisen koiran kaveriksi ja siihen loppui haukkumiset kokonaan. 

MUlle koira oli niin tärkeä, että tein kaikkeni ettei sitä vihattaisi ja valitettaisi. 

Meillä ystävällisyys ei auttanut, vaikka ilmoitin naapureille henkilökohtaisella kirjeellä että koira tulee taloon, ilmoittakaa jos häiriöitä. Nimetöntä kirjettä vaan pukkasi sitten, saarnaa ja valitusta. 

(tuon ylemmän kommentin kirjoittaja)

Vierailija
64/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin naapurilta heippalappu, jossa luki sanatarkasti näin; " Tiesittekö, että koiranne haukkuu KOKO päivän AINA, kun olette itse poissa?".

Oli vain pari ongelmaa:

A) Meidän koira ei ole ollut kotona yksin koko päivää kolmeen vuoteen. Sillä itse olen etätyössä ja päivät hänen kanssaan.

B) koira on yksin kotona päivän aikana n.5- 10 minuuttia, kun käyn viemässä lapsen hoitoon. Ei ole jäänyt lähdettyäni haukkumaan, eikä myöskään ole haukkunut, kun olen palannut( lapun jälkeen olen myös pariin otteeseen rappukäytävässä kuunnellut hiljaisuutta)

Koira haukahtelee muutaman kerran päivässä, jos rappukäytävässä on kova meteli, mutta ei missään tapauksessa jää haukkumaan, koska puutun tilanteeseen. Muutenkin haukahdukset sattuvat päivällä, eivätkä todellakaan jatku kauaa. Enemmän meistä ihmisistä lähtee ääntä. Lisäksi on kyse melko isosta koirasta, jossa siis kokonsa puolesta ole räksyttäjän vikaa, enemmänkin vartioi ja siksi reagoi satunnaisesti rappukäytävän ääniin. Kun koko perhe on kotona, ei reagoi mihinkään ulkopuoliseen.

Vaikka nämä asiat itse tiedän, ja ehkä juuri sen takia, pahoitin mieleni lappusesta. Elukka on meille hurjan rakas perheenjäsen, joten ärsyttää todella, että jollain on aikaa lappuja väännellä.

Olen kyllä valitettavasti liian myöhään ymmärtänyt myös sen, että kerrostalo on koiralle ehdottomasti vihamielisin ja huonoin paikka asua. Jos harkitsisin nykyään koiran hankintaa, jättäisin hankkimatta.

Vierailija
65/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin naapurilta heippalappu, jossa luki sanatarkasti näin; " Tiesittekö, että koiranne haukkuu KOKO päivän AINA, kun olette itse poissa?".

Oli vain pari ongelmaa:

A) Meidän koira ei ole ollut kotona yksin koko päivää kolmeen vuoteen. Sillä itse olen etätyössä ja päivät hänen kanssaan.

B) koira on yksin kotona päivän aikana n.5- 10 minuuttia, kun käyn viemässä lapsen hoitoon. Ei ole jäänyt lähdettyäni haukkumaan, eikä myöskään ole haukkunut, kun olen palannut( lapun jälkeen olen myös pariin otteeseen rappukäytävässä kuunnellut hiljaisuutta)

Koira haukahtelee muutaman kerran päivässä, jos rappukäytävässä on kova meteli, mutta ei missään tapauksessa jää haukkumaan, koska puutun tilanteeseen. Muutenkin haukahdukset sattuvat päivällä, eivätkä todellakaan jatku kauaa. Enemmän meistä ihmisistä lähtee ääntä. Lisäksi on kyse melko isosta koirasta, jossa siis kokonsa puolesta ole räksyttäjän vikaa, enemmänkin vartioi ja siksi reagoi satunnaisesti rappukäytävän ääniin. Kun koko perhe on kotona, ei reagoi mihinkään ulkopuoliseen.

Vaikka nämä asiat itse tiedän, ja ehkä juuri sen takia, pahoitin mieleni lappusesta. Elukka on meille hurjan rakas perheenjäsen, joten ärsyttää todella, että jollain on aikaa lappuja väännellä.

Olen kyllä valitettavasti liian myöhään ymmärtänyt myös sen, että kerrostalo on koiralle ehdottomasti vihamielisin ja huonoin paikka asua. Jos harkitsisin nykyään koiran hankintaa, jättäisin hankkimatta.

Malliesimerkki pahantahtoisesta koira- ja naapurivihaajasta. Ellei sitten ole mielenterveyshäiriöstä kyse, kuten aiemmassa pianonsoittotapauksessa.

Vierailija
66/77 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira haukkui niin lujaa 18 km:n päästä, että mun naapurikin kuuli sen. Olin äidin luona äitienpäivän viikonlopun ja mukana ollut koira haukkui kuulemma kotona. Naapuri oli vähän olettanut mistä ääni tulee, pyysin isännöitsijää onnittelemaan naapuria hämmästyttävän tarkasta kuulosta.

Kokeile ap juuri tuota haukkupantaa.

Kerrostalot ja niiden elementit kuljetaa myös esim. toisesta rapusta koiran haukumisen toiseen rapuun. Kuin työpajan pidot asunoissa. Aina syytetän heti naapuria. Oli häiritsevä ääni mikä tahansa. Ymärtämättä elementi taloja ja elementien kiertoa äänissä! Asian voitte tarkistaa rakenuslitto.Miten äänet ja elementit toimii. Koiralle voi hankia hoitopaikan päiväksi kun on työssä,jos on ero ahdistus ja koulutus ei tuota tulosta?Toki on koira vihaajia,jotka tekevät tikusta syyn että kerostalossa koira häipyy tai koirat.Joten hyvä keino on nauhoitus systeemi järjestä kotiin kun se koira siellä yksin! Nyky teknologia pitäisi olla helppo?Koira vihaajat seuraa ihmisen poistuminen asunto ja voivat pirutaen mennä soitelee ovikelloa,kiusaa koiralle.Jotta haukuu ja koira lähtisi kerrostalosta pois. Joten nauhuri tai ristakamera pälle esim.sinne kotiin.

Vierailija
67/77 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Suomessa koira =Jumalan asemassa. Häiriöstä valittavalle piikki persuuksiin. Seon systeemi.

Vierailija
68/77 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti! Suomessa koira =Jumalan asemassa. Häiriöstä valittavalle piikki persuuksiin. Seon systeemi.

Vierailija
69/77 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perk leen rakit!

Vierailija
70/77 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan koiria!

Vierailija
71/77 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus keskukseen.

Vierailija
72/77 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin keskukseen?

Vierailija
73/77 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistamiseen liittyy kouluttamusvelvollisuus. Moni ei tätä tajua vaan laiminlyö sen täysin. Tuloksena käytöshäiriöiset sekopää rakit. Yksi tuttu eläinlääkäri sanoi että valitettavan monen ei pitäisi koskaan ottaa koiraa.

Vierailija
74/77 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hau hau naapurit

Vierailija
75/77 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun on tänäänKIN 4 tuntia (tähän mennessä) kuunnellut naapurin koiran räksytystä, niin en voi ymmärtää miksi ihmiset ottaa koiria, mutta eivät kouluta niitä. Tai jos koira ei sovi kerrostaloon, niin sitten sitä ei tuoda kerrostaloon asumaan. Lapsi ei saa nukuttua päiväunia tuon räksyttämisen takia ja itsellä nousee verenpaine kun ei ole hetkeäkään hiljaista. 

Vierailija
76/77 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiriö on toistuvaa ja lähes päivittäistä ja äänekästä, se on häiritsevää jos yksikin naapuri siitä valittaa niin isännöitisijän pitää antaa häiriköijälle huomautus. Jos huomautus ei auta, niin seurauksena on häätö. Jokaisella on oikeus omassa kodissa kotirauhaan ja koiran haukkumisen takia voi todelllakin saada häädön.

Vierailija
77/77 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku ajattelee kun ottaa räksytin rakkeja tiiviseen ihmis asutukseen. Liikkuuko siellä yläpäässä yhtään mitään.

Siellä kun pitäisi ensisijaisesti pystyä ihmisten asumaan eikä eläintarhan. Noloa että ihmisten täytyy alkaa valittamaan kun näillä räykyttäjien omistajilla ei ole mitään järkeä päässä.