Tuosta rumuus-kauneuskeskustelusta...
Minä olen saanut syntymälahjanani hyvän ulkonäön. Tämä ei ole mikään kehu, kunhan totean faktan. Sain aina lapsenakin kehuja nimenomaan ulkonäöstäni... aivan sama mihin säkkiin olin pukeutunut.
Mutta en ole millään tavalla arvostaa sitä. Arvostan paljon enemmän esim. älyä. Kauniskin voi olla älykäs, niin rumakin, samoin "ihan tavis".
Nykyisin en tosiaankaan ole mikään sykähdyttävä kaunotar enää, tiedän, että ihmiset pitävät minua "ihan ok:n näköisenä, vaikka lapsista onkin jäänyt pari liikakiloa, raskausarpia ja vaikka mitä... enkä ravaa kampaajalla tahi ostele jatkuvasti uusia muotivaatteita.
Olen varmaankin naivi, kun minusta naisissakin olisi ensimmäiseksi arvostettava:
- älyä
- huumorintajua
- osaamista
- ystävyyttä
- ihmisyyttä
- lahjakkuutta
jne.
Ja kaiken tämän jälkeen (jos vielä jaksaa) voi kiinnittää huomiota siihen onko henkilö fyysisesti viehättävä vai ei. Ei ihme, että lasten ja nuorten syömishäiriöt ym. lisääntyvät, kun naisiin kohdistuu aina ensiksi vaatimus olla kaunista katsottavaa ja vasta sen jälkeen on mitään merkitystä sillä kuka sinä olet.
Kommentit (2)
Miehet saavat rötköttää kaljamahoinensa ja koska naiset, fiksuina olentoina,eivät tuijota vain ulkonäköä kuten yli puolet miehistä, miehet rupsahtavat ennen aikojaan ja "sanelevat" naiselle, miltä tämän kuuluu näyttää. Sitten kun mediassa on esillä YKSI kaunis poika vuoden aikana, voidaankin itkeä siitä kuinka miehiltä odotetaan mahdottomia ja että feministit ovat syypäitä siihen, että sotilaskodin munkit tehdään tulevaisuudessa terveellisemmästä taikinasta...
mutta tuo toinen ketjuhan on ihan läppää alusta loppuun :)