Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaiettu fakta: kiusatuissa on lähes aina vikaa.

Vierailija
19.12.2013 |

Kiusatut itse aiheuttavat kiusaamisensa lähes aina. He ovat sosiaalisesti omituisia. Vastaavat kysymiksiin liian väärin, liian oikein, liian aikaisin tai liian myöhään. He ovat sosiaalisesti typeriä: eivät osaa ottaa oikeita sanontoja, eleitä, ilmauksia, merkkejä jne. itselleen tai sitten he ottavat ne liian kirjaimellisesti. Kiusatut ottavat lähes aina itse itsensä liian vakavasti. Itseironista ihmistä ei koskaan kiusata. Älkää olko friikkejä, olkaa nopeita, näppäriä, sosiaalisesti sulavia post-poststrukturalistisia ihmisiä.

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:24"]

Juu, minunhan vikani se oli että eräät kiusasivat minua koko helvatun peruskouluajan fyysisen vamman takia. Ilmeisesti ansaitsin sen, mitäs olin mennyt syntymään viallisena.

[/quote]Mitäs menit? Mua kiinnostaa tää: miksi ihmeessä muiden pitäisi antaa jotain erityistä armoa ihmisille joilla on vajavaisuus? Miksi mun pitäisi olla varovaisempi, lempeämpi, ymmärtävämpi tai hyväksyvämpi siksi, että toisella on joku vitun kampurajalka tai MBD? Vittuako mua kiinnostaa mikä sillä on. Joko se on ok tyyppi tai sitten se ei ole ok tyyppi. Ja sitä kohdellaan sen mukaan.

[/quote]

Täyspäinen antaa olla rauhassa. Huonosti kasvatettu hullu ei anna. 

Vierailija
62/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa, oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde kaikkiin tapauksiin, mutta juu. Näitäkin löytyy.

Vierailija
64/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Idiootti.

Vierailija
65/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämäkö oikeuttaa ihmisen kiusauksen ja syrjinnän? Se, että on erilainen? Kaikkien pitäisi olla samanlaisia?

Vierailija
66/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Tuu kertoon se meidän päiväkotiin lasten vanhemmille, niin meidän ei tarvitse ohjata niiden kiusaajien käytöstä. Mitäs hankkiutuvat tönittäväksi, olisivat vähän vikkelämpiä kintuistaan, nuo kuka-milloinkin .

Vierailija
67/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla vitosen kanssa. Miksi kaikkien pitäisi olla samalaisia, sosiaalisia, ei tosikkoja, vain keskivertoja koulussa...Oikeasti ihminen muuttuu yleensä melko paljon juurikin tuossa 15-20 v. välillä. Monesta ei sosiaalisesta voikin tulla sosiaalinen jne. Miksi ei vain saa olla sellainen kuin on?

Vierailija
68/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:18"]

Kiusatut itse aiheuttavat kiusaamisensa lähes aina. He ovat sosiaalisesti omituisia. Vastaavat kysymiksiin liian väärin, liian oikein, liian aikaisin tai liian myöhään. He ovat sosiaalisesti typeriä: eivät osaa ottaa oikeita sanontoja, eleitä, ilmauksia, merkkejä jne. itselleen tai sitten he ottavat ne liian kirjaimellisesti. Kiusatut ottavat lähes aina itse itsensä liian vakavasti. Itseironista ihmistä ei koskaan kiusata. Älkää olko friikkejä, olkaa nopeita, näppäriä, sosiaalisesti sulavia post-poststrukturalistisia ihmisiä.

[/quote]

Kieltämättä tunnistan, että sinun tyylisi saa aikaan halun kiusata sinua. Onneksi se on sinusta OK.

Vierailija
69/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä sekä ap:n että vitosen kanssa. Kyllä: kiusatuissa on yleensä jotain "vikaa". Kyllä: se ei oikeuta kiusaamista.

Yläasteella kiusattiin tyttöä, joka oli pullea ja erikoinen. Lapseni luokalla kiusattiin tyttöä, jolla oli vaikeuksia hallita sosiaalisia tilanteita (ei osannut tulkita muiden ilmeitä ja eleitä, tuli liian lähelle jne.). Nämä räikeimmät tapaukset, jotka muistan.

Vierailija
70/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja yrittää saada tekojaan oikeutetuiksi...

Vierailija
71/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee meille kaikille palvelus ja poistu tästä maailmasta ennenkuin ehdit levittää sairasta ideologiaasi yhtään enempää.

Vierailija
72/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta shaissea.

Vierailija
73/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajissa on AINA vikaa. Joka ei korjaannu kuin viemällä saunan taakse.

Vierailija
74/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain voi olla totta. Ja siksi lapsia pitää opettaa ymmärtämään erilaisuutta ja hyväksymään se. Kaikki me ollaan jollain tapaa omituisia ja mikään ei oikeuta kiusaamista.

Vierailija
75/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:20"]

Ja tämäkö oikeuttaa ihmisen kiusauksen ja syrjinnän? Se, että on erilainen? Kaikkien pitäisi olla samanlaisia?

[/quote]Totta kai oikeuttaa. Ihmistä kiusataan jos se on ärsyttävä. Ja näin kuuluukin olla.

Vierailija
76/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu on erilainen ja siksi häntä kiusataan liian samantyyppisessä ympäristössä. Ympäristö jossa erilaisia ihmisiä sietää paremmin erilaisuutta ja on vähemmän kiusaamista. Toinen asia on se, että onko kiusaaminen hyväksyttyä vai ei.

Vierailija
77/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla aika nuori? Jos kuvittelet että koulussa on omituisia ihmisiä, tulet lentämään pyllyllesi kunhan siirryt työelämään. Aikuisena ne jotka eivät ole kiinnostuneita menemään keskiverron muottiin ovat hioneet omituisuutensa huippuunsa. He ovat omituisia yhtään yrittämättäkään olla tavallisia ja heidän kanssaan on vain tultava toimeen. Ja monet heistä pärjäävät asenteellaan, etenevät ja ylenevät ja osuvat aika usein esimiehiksikin. Keskiverto tapettiin sulautuja ei oikein uskalla mitään koskaan yrittääkkään.

Vierailija
78/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:23"]

Samoilla linjoilla vitosen kanssa. Miksi kaikkien pitäisi olla samalaisia, sosiaalisia, ei tosikkoja, vain keskivertoja koulussa...Oikeasti ihminen muuttuu yleensä melko paljon juurikin tuossa 15-20 v. välillä. Monesta ei sosiaalisesta voikin tulla sosiaalinen jne. Miksi ei vain saa olla sellainen kuin on?

[/quote]Siksi, että jos on todella ankeaa seuraa, vaivaannuttava, ikävä jne, niin mitä iloa sellaisesta tyypistä on kellekään? Paitsi silloin, kun on naurun kohteena.

Vierailija
79/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:18"]

[/quote]

Kieltämättä tunnistan, että sinun tyylisi saa aikaan halun kiusata sinua. Onneksi se on sinusta OK.

[/quote]Saa yrittää! On todellakin ok. ;) ap

Vierailija
80/105 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet selvästi päässyt helpolla elämässäsi.  Mua on kiusattu ja kokemusta rikkaampana en erityisemmin viihdy ihmisten kanssa.  Kiusaamista on kaikissa ikäryhmissä. Aikuiset osaa ihan yhtä lailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän