Vaiettu fakta: kiusatuissa on lähes aina vikaa.
Kiusatut itse aiheuttavat kiusaamisensa lähes aina. He ovat sosiaalisesti omituisia. Vastaavat kysymiksiin liian väärin, liian oikein, liian aikaisin tai liian myöhään. He ovat sosiaalisesti typeriä: eivät osaa ottaa oikeita sanontoja, eleitä, ilmauksia, merkkejä jne. itselleen tai sitten he ottavat ne liian kirjaimellisesti. Kiusatut ottavat lähes aina itse itsensä liian vakavasti. Itseironista ihmistä ei koskaan kiusata. Älkää olko friikkejä, olkaa nopeita, näppäriä, sosiaalisesti sulavia post-poststrukturalistisia ihmisiä.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:09"]
Ap sinäkö muka psykopaatti kiusaaja huh huh. Raukka sinä olet ja veikkaan että vaikean paikan tullen et itse saisi sanaa suuntasi. Olet itse kiusattu juuri siitä syystä kun päästät tuollaisia tyhmyydestä suuntasi kuten on aloituksesikin.
[/quote]
Nonnih, sieltä se p-sana taas tuli. Juuri AP:n kaltaisiahan ne tuppaavat olemaan, siis peruskouluikäisinä.
Iän myötä tuppaavat oppimaan, mutta ei tehtyä silti tekemättömäksi saa.
Et nyt ap vain Tajua että maailma on laajempi paikka kuin mitä sinun kakkulasi läpi päästävät.
Miten voimme kehittää yhteiskuntaa toimivammaksi jos pinnankaan alla kuplii tällaista vihamielisyyttä, etenkin kun se on jo katukuvassa jokapäiväistä?
Asenteiden tarkistusta kaivataan ja pahasti. Ei sinun mielipiteesi ole niin tärkeä tai edes hyvä että se oikeuttaisi kylvämään lokeroivaa, vihamielistä myrkkyä yhtään minnekään.
Toivotan hyviä pyhiä sekä lämpimämpiä ajatuksia, niin turvallista kuin nenäkäs, kuiva halveksunta onkin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:30"]
Et nyt ap vain Tajua että maailma on laajempi paikka kuin mitä sinun kakkulasi läpi päästävät.
Miten voimme kehittää yhteiskuntaa toimivammaksi jos pinnankaan alla kuplii tällaista vihamielisyyttä, etenkin kun se on jo katukuvassa jokapäiväistä?
Asenteiden tarkistusta kaivataan ja pahasti. Ei sinun mielipiteesi ole niin tärkeä tai edes hyvä että se oikeuttaisi kylvämään lokeroivaa, vihamielistä myrkkyä yhtään minnekään.
Toivotan hyviä pyhiä sekä lämpimämpiä ajatuksia, niin turvallista kuin nenäkäs, kuiva halveksunta onkin.
[/quote]
Ei sitä kiinnosta, se pitää hauskaa. Anonyymi pään aukominen ei ole edes rikos.
HYVAT IHMISET. miksi jopa kiusatut jattaa tahan ketjuun viesteja, etta joo oli mun vika. EI OLE. Miksei mene ihmsille tajuntaan etta on rikkaus etta on erilaisia ihmisia, ei tarvitse kiusata. Ja jos joku kiusaa ei tarvitse ottaa sita henkilokohtaisesti. Kiusaajallla on aina joku ongelma, ei kiusatulla..
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:35"]HYVAT IHMISET. miksi jopa kiusatut jattaa tahan ketjuun viesteja, etta joo oli mun vika. EI OLE. Miksei mene ihmsille tajuntaan etta on rikkaus etta on erilaisia ihmisia, ei tarvitse kiusata. Ja jos joku kiusaa ei tarvitse ottaa sita henkilokohtaisesti. Kiusaajallla on aina joku ongelma, ei kiusatulla..
[/quote]
no äläpä.... kaikilla on oikeus olla, vaikka jotakuta ärsyttäisi. Se on vain ärsyyntymistä, pikkkusieluista nillitystä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:35"]HYVAT IHMISET. miksi jopa kiusatut jattaa tahan ketjuun viesteja, etta joo oli mun vika. EI OLE. Miksei mene ihmsille tajuntaan etta on rikkaus etta on erilaisia ihmisia, ei tarvitse kiusata. Ja jos joku kiusaa ei tarvitse ottaa sita henkilokohtaisesti. Kiusaajallla on aina joku ongelma, ei kiusatulla..
[/quote]
no äläpä.... kaikilla on oikeus olla, vaikka jotakuta ärsyttäisi. Se on vain ärsyyntymistä, pikkkusieluista nillitystä.
sinä aloittaja, taidat olla itse kiusaaja ??? jos näin nii, teillä siellä aivokopassa on pahasti jokin vialla! ettepä ota huomioon sellast seikkaa, et jo kotiasiat ei hällä välttämät kovin ruusuiset ole olleet, entäs teillä kiusaajilla, ootteko kaiken saaneet vai muuten vaan syntyneet kultalusikka p...sees? teillä ei oo hajuakaan miten sosiaalinen ihminen kiusattu voi olla. ja vaikka ikää tulee haavat ei parane koskaan, on niitä jotka haluavat näyttää kiusatu(i)lleen, et heist tulee jotain, mut on myös niitä jotka eivät pysty teidän takia kouluttautumaan ku miettii jo mitä siitäkin tulee. nyt kyl sait mun niskavillat nousemaan!
Kommenttina aloitukseen, ei kenenkään viat tai ärsyttävyys oikeuta kiusaamista.
Muita vaiettuja faktoja - raiskatut ovat itse syypäitä raiskauksiin (liian himottavia, väärässä paikassa, väärä vaatetus jne.), murhatut ovat itse syypäitä murhaansa (väärässä paikassa väärään aikaan, vääränlainen habitus, väärät mielipiteet jne.) Näitä vaiettuja "faktoja" on aika paljon.
Vaiettu fakta on myös se, että juutalaiset olivat aikoinaan syypäitä holocustiin kohdallaan, ikävää, mutta totta, jonkuhan on paljastettava nämä vaietut faktat.
Sarcasm
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:35"]
HYVAT IHMISET. miksi jopa kiusatut jattaa tahan ketjuun viesteja, etta joo oli mun vika. EI OLE. Miksei mene ihmsille tajuntaan etta on rikkaus etta on erilaisia ihmisia, ei tarvitse kiusata. Ja jos joku kiusaa ei tarvitse ottaa sita henkilokohtaisesti. Kiusaajallla on aina joku ongelma, ei kiusatulla..
[/quote]
Kaunis ajatus, mutta... Kyllä minulla oli taatusti enemmän ongelmia kuin hyvistä perheistä tulevilla kiusaajilla. Ei toki ollut minun syyni syntyä niin omituiseksi että vedin kiusaajia puoleeni, mutta näin aikuisena voi jo ymmärtää heidänkin näkökulmaansa. Miten voisi odottaa, että kehittymätön kakara osaa suhtautua erilaisuuteen, kun aikuisillakin on siinä vaikeuksia...
Olin tosiaan erilainen, mutta en koe rikkaudeksi olla kotiolojen traumatisoima ongelmapesäke. Kiusaaminen oli vain varsinaisten ongelmien sivuoire, mutta kukaan ei puuttunut varsinaisiin ongelmiin juuri tuon sinun edustamasi ajattelutavan takia, että eihän nyt kiusatussa itsessään voi olla mitään vikaa.
Olen esimerkki siitä, miten tuhoisaa tuollainen hyvää tarkoittava mustavalkoisuus voi olla juuri kiusatulle. Uskoisin, että kiusaaminen saataisiin paremmin kitkettyä jos tilanteita arvioitaisiin objektiivisesti eikä vaan hoettaisi näitä "vika on kiusaajassa"-mantroja.
Aikuisten harrastamaa kiusaamista minäkään en tosin voi käsittää, silloin täytyy kiusaajassa olla jotain vialla.
t:45
Täysin typerä aloitus. Mutta allekirjoitan siitä silti pienen promillen. Oma kokemus kiusaamisesta ja kiusatuista ei nimittäin ole mustavalkoinen. Yläasteella oli yksi tyttö, joka oli ilkeä ja hallitseva. Hän valitsi kätyreitään nuoremmista oppilaista, joita sitten velvotti tekemään kaikkea hänen puolestaan. Itsekin olin tuon tytön ystävä jonkin aikaa, mutta alkoi jotenkin pelottaa hänen vaativa luonteensa. Tiedättehän sellaisia teinejä, jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman, noh, tämä tyttö oli sellainen. Sitten kävi niin, että tyttöä alettiin kiusata, koska ylimielistä menoaan ei jaksettu enää sivusta seurata. Tai se meni sellaiseksi tyttö+kätyrit vastaan muut- nahisteluksi. Tyttö tietenkin itse otti kiusatun raukan rooli, jolla sitten ratsasti ja valitti kiusaajistaan opettajille ja kaikille. En kuitenkaan pitänyt häntä uhrina, vaan oikeasti tosi hankalana ihmisenä.
Toinen tapaus on työelämästä, aikuisten maailmasta. Entisessä työpaikassani oli samanlainen hankala nainen, jolle ei mikään kelvannut, syytti omista virheistään muita ja koitti vapaamatkustaa muiden kustannuksella. Ja sitten vielä käyttäytyi työpaikalla kuin joku pikkupomo. Kun sitten naisesta alettiin valittaa esimiehelle, nainen alkoi nimittää itseään työpaikkakiusatuksi ja "vainotuksi".
Asiat harvoin ovat mustavalkoisia, kiusauskaan.
Lapset ovat kaikki hirviöitä enemmän tai vähemmän. Ei kiusaaminen tarvitse muuta syytä.
Ääh, viestin 93 kirjoitti siis 54 eikä 45. Näköjään aika mennä nukkumaan.:)
Ääh, viestin 93 kirjoitti siis 54 eikä 45. Näköjään aika mennä nukkumaan.:)
Minua kiusattiin koska olin olemassa. Jotakuta on aina kiusattava, joku on aina riittävä uhri siksi joutuakseen. Yläasteella pätee viidakon laki, ja jos ei itse kiusaa, on kiusattu tai ainakin hyljeksitty. Ala-asteella peli ei ole vielä yhtä raakaa, mutta silloinkaan ei tarvita muuta, kuin se ettei joku tykkää henkilöstä X kuten ihmiset eivät kaikista nyt vain satu tykkäämään, ja hän levittää ideologiaansa X:stä. Muut uskovat, sillä jos ovat eri mieltä, joutuvat itse uhriksi.
Mitä helvettiä ap nyt taas
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:32"]No oma diagnoosisi on selvästi ainakin nyt esillä ja epäilen myös, että vielä diagnostisoimatta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:24"]
Juu, minunhan vikani se oli että eräät kiusasivat minua koko helvatun peruskouluajan fyysisen vamman takia. Ilmeisesti ansaitsin sen, mitäs olin mennyt syntymään viallisena.
[/quote]Mitäs menit? Mua kiinnostaa tää: miksi ihmeessä muiden pitäisi antaa jotain erityistä armoa ihmisille joilla on vajavaisuus? Miksi mun pitäisi olla varovaisempi, lempeämpi, ymmärtävämpi tai hyväksyvämpi siksi, että toisella on joku vitun kampurajalka tai MBD? Vittuako mua kiinnostaa mikä sillä on. Joko se on ok tyyppi tai sitten se ei ole ok tyyppi. Ja sitä kohdellaan sen mukaan.
[/quote]
[/quote]
Mutta MIKSI vain SINUN o.k. on o.k ??
rakastan autistien ja aspergerien seuraa. Sellaisten joita monet pitävät rasittavana. Mulle he ovat paljon enemmän kuin joku elitistinen oman pierun haistelija.
[/quote]Hyvä. Ole sitten heidän kanssaan. Minua he rassaavat pahasti. Ja huom: en silti kiusaa.
[/quote]
Kiusaatpa. Täällä. Pidä myös omana tietonasi ettet kestä erilaisuutta. Se on sivistymättömyyttä, suoranaista moukkamaisuutta.
[/quote]Paskan marjat. Kukas nyt on suvaitsematon? Enkä edes ole sanonut etten suvaitsisi erilaisuutta. Suvaitsen kyllä. Bussissa viereen saa tulla ihan millainen kuolaava eebertti tahansa ja silti vain hymyilen, puhun kohteliaasti, saatan jopa auttaa ulos bussista jos tyyppi on jotenkin liian daiju selviämään itsekseen. Ei se itsehillintäni kuitenkaan tarkoita ettenkö toivoisi, ettei tyyppi olisi koskaan syntynytkään ja jos on ollut pakko syntyä, niin olisi voinut mennä jonnekin muualle kuin pilaamaan minun matkani sillä vitun rumalla pärställään ja kuolaamisellaan. =)
[/quote]
Minä toivon, ettet sinä olisi koskaan syntynyt, ettet pilaisi muiden elämää vitun rumalla luonteellasi ja elämänkatsomuksellasi. =)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:01"]
Olin tosiaan erilainen, mutta en koe rikkaudeksi olla kotiolojen traumatisoima ongelmapesäke. Kiusaaminen oli vain varsinaisten ongelmien sivuoire, mutta kukaan ei puuttunut varsinaisiin ongelmiin juuri tuon sinun edustamasi ajattelutavan takia, että eihän nyt kiusatussa itsessään voi olla mitään vikaa.
[/quote]
Ei, huomiotta jättäminen ei johtunut "juuri tuosta ajattelutavasta". Huomiota on katsos olemassa monenlaista.
Aloitusviestin logiikka on nyrjähtänyt kuten kiusaajan: jos et ole samanlainen kuin kaikki muut, sinua saa syrjiä...
Vittu ap on KUSIPÄÄ.