Vaiettu fakta: kiusatuissa on lähes aina vikaa.
Kiusatut itse aiheuttavat kiusaamisensa lähes aina. He ovat sosiaalisesti omituisia. Vastaavat kysymiksiin liian väärin, liian oikein, liian aikaisin tai liian myöhään. He ovat sosiaalisesti typeriä: eivät osaa ottaa oikeita sanontoja, eleitä, ilmauksia, merkkejä jne. itselleen tai sitten he ottavat ne liian kirjaimellisesti. Kiusatut ottavat lähes aina itse itsensä liian vakavasti. Itseironista ihmistä ei koskaan kiusata. Älkää olko friikkejä, olkaa nopeita, näppäriä, sosiaalisesti sulavia post-poststrukturalistisia ihmisiä.
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:34"]
Näin on :( Itseäni kiusattiin rankasti, koska pelkäsin muita, en osannut olla rento ja cool, minussa siis vika kun olin heikko, aivan.
[/quote]Totta.
Joo, mun vika ilmeisesti oli, että olin hyvä koulussa, aktiivinen ja suosittukin ensin, joten se toinen suosittu tyttö ei ilmeisesti pitänyt siitä. Lisäksi olin kaikille ystävällinen (jopa yksi muiden kiusaama kiusaaja pyysi anteeksi ja kiitti minua aikuisena) ja osasin käyttäytyä. Urheilussa en ollut niin kovin hyvä, mutta en huonoinkaan, sellainen tavallinen, mutta nämä pari tyttöä harrastivat kilpaurheilua. Olisi pitänyt varmaan muuttua, mutta olen itsepäinen ja halusin olla oma itseni.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:24"]
Juu, minunhan vikani se oli että eräät kiusasivat minua koko helvatun peruskouluajan fyysisen vamman takia. Ilmeisesti ansaitsin sen, mitäs olin mennyt syntymään viallisena.
[/quote]Mitäs menit? Mua kiinnostaa tää: miksi ihmeessä muiden pitäisi antaa jotain erityistä armoa ihmisille joilla on vajavaisuus? Miksi mun pitäisi olla varovaisempi, lempeämpi, ymmärtävämpi tai hyväksyvämpi siksi, että toisella on joku vitun kampurajalka tai MBD? Vittuako mua kiinnostaa mikä sillä on. Joko se on ok tyyppi tai sitten se ei ole ok tyyppi. Ja sitä kohdellaan sen mukaan.
[/quote]
Onko se armon antamista ettei kiusaa? Mistä teitä idiootteja oikein kumpuaa???
[/quote]
No provoiluahan tuo on herranjumala.
(Ei sillä, eipä provoilukaan mitään kauhean älykästä ole.)
Kaikissa ihmisissä on aina jotain vikaa. Myös ap:ssa. Eikä ihan vähän.
Toivottavasti ap oot Porvoosta, tai muuten toivon, että kompastut vielä täydellisyyteesi! Täydelliset ihmiset ne vasta ärsyttääkin...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:32"]No oma diagnoosisi on selvästi ainakin nyt esillä ja epäilen myös, että vielä diagnostisoimatta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:24"]
Juu, minunhan vikani se oli että eräät kiusasivat minua koko helvatun peruskouluajan fyysisen vamman takia. Ilmeisesti ansaitsin sen, mitäs olin mennyt syntymään viallisena.
[/quote]Mitäs menit? Mua kiinnostaa tää: miksi ihmeessä muiden pitäisi antaa jotain erityistä armoa ihmisille joilla on vajavaisuus? Miksi mun pitäisi olla varovaisempi, lempeämpi, ymmärtävämpi tai hyväksyvämpi siksi, että toisella on joku vitun kampurajalka tai MBD? Vittuako mua kiinnostaa mikä sillä on. Joko se on ok tyyppi tai sitten se ei ole ok tyyppi. Ja sitä kohdellaan sen mukaan.
[/quote]
[/quote]
Mutta MIKSI vain SINUN o.k. on o.k ??
rakastan autistien ja aspergerien seuraa. Sellaisten joita monet pitävät rasittavana. Mulle he ovat paljon enemmän kuin joku elitistinen oman pierun haistelija.
[/quote]Hyvä. Ole sitten heidän kanssaan. Minua he rassaavat pahasti. Ja huom: en silti kiusaa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:32"]No oma diagnoosisi on selvästi ainakin nyt esillä ja epäilen myös, että vielä diagnostisoimatta.
[/quote]
[/quote]
rakastan autistien ja aspergerien seuraa. Sellaisten joita monet pitävät rasittavana. Mulle he ovat paljon enemmän kuin joku elitistinen oman pierun haistelija.
[/quote]Hyvä. Ole sitten heidän kanssaan. Minua he rassaavat pahasti. Ja huom: en silti kiusaa.
[/quote]
Kiusaatpa. Täällä. Pidä myös omana tietonasi ettet kestä erilaisuutta. Se on sivistymättömyyttä, suoranaista moukkamaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:38"]
Kaikissa ihmisissä on aina jotain vikaa. Myös ap:ssa. Eikä ihan vähän.
[/quote]AP tykkäsi tästä. ;)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:02"]
Huippuälykästä sisartani kiusattiin koulussa vuosikaudet, koska hän oli ujo, lyhyt ja käytti silmälaseja. Loistavia syitä kiusaamiseen, vai mitä?
Minä olin luokkani priimus, lyhyt ja käytin silmälaseja. Luonteeni esti kiusanteon, koska ilmoitin mielipiteeni kiusaajista erittäin painokkaasti.
Sisareni kiusaaminen oli ala-arvoista ja täysin tarpeetonta.
Ikävää, että joka luokalle syydettiin myös erittäin vaikeiden ja moniongelmaisten perheiden erittäin vaikeita ja tasapainottomia lapsia.
Kuten sinä.
[/quote]Nyt meni metsään. Olen koulutetun ja pärjäävän yrittäjäpariskunnan lapsi. Pärjäsin erittäin hyvin koulussa eikä minua koskaan kiusattu. Olin opettajien suosikki ja minulla oli paljon ystäviä. En kiusannut edes niitä friikkejä koskaan... tosin en mennyt kyllä viliinkään jos joku nyt sattui ko. tyypin tukkaa vähän pesemään pisuaarissa. Turha on kuitenkaan kenenkään jeesustella. Luokallani oli 30 lasta. Kolmella rinnakaisluokalla oli niilläkin jokaisella 30 lasta. Eikä KUKAAN mennyt väliin. Tästä päättelen, että kukaan teistäkään jeesuksista ei olisi mennyt väliin. ap
[/quote]
Sinä se tässä friikki olet, jos joku. Joku päivä saat koston *****maisesta käytöksestäsi. Turha sitten itkeä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiusaatpa. Täällä. Pidä myös omana tietonasi ettet kestä erilaisuutta. Se on sivistymättömyyttä, suoranaista moukkamaisuutta.
[/quote]Paskan marjat. Kukas nyt on suvaitsematon? Enkä edes ole sanonut etten suvaitsisi erilaisuutta. Suvaitsen kyllä. Bussissa viereen saa tulla ihan millainen kuolaava eebertti tahansa ja silti vain hymyilen, puhun kohteliaasti, saatan jopa auttaa ulos bussista jos tyyppi on jotenkin liian daiju selviämään itsekseen. Ei se itsehillintäni kuitenkaan tarkoita ettenkö toivoisi, ettei tyyppi olisi koskaan syntynytkään ja jos on ollut pakko syntyä, niin olisi voinut mennä jonnekin muualle kuin pilaamaan minun matkani sillä vitun rumalla pärställään ja kuolaamisellaan. =)
Rasittavimpia ovat tyypit jotka jumittavat kaikenlaisiin sanoihin ja vetävät jatkuvasti nokkeluuksia ja heidän kanssaa pitää "nokittaa". Varmasti itsekin stressaantuvat jatkuvasta sana shakista.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Paskan marjat. Kukas nyt on suvaitsematon? Enkä edes ole sanonut etten suvaitsisi erilaisuutta. Suvaitsen kyllä. Bussissa viereen saa tulla ihan millainen kuolaava eebertti tahansa ja silti vain hymyilen, puhun kohteliaasti, saatan jopa auttaa ulos bussista jos tyyppi on jotenkin liian daiju selviämään itsekseen. Ei se itsehillintäni kuitenkaan tarkoita ettenkö toivoisi, ettei tyyppi olisi koskaan syntynytkään ja jos on ollut pakko syntyä, niin olisi voinut mennä jonnekin muualle kuin pilaamaan minun matkani sillä vitun rumalla pärställään ja kuolaamisellaan. =)
[/quote]
Ettet KESTÄ erilaisuutta. KESTÄ. Tuollaiset ihmiset ovat kestämättömiä.
Kauas realiteetit karkaavat... kun on ap:la liian helppo elämä. Ei käy kyllä sua kateeksi. On olosi varmaan kamala päivät pitkät ku niin paljon meitä rumia eeberttejä maailmaan mahtuu.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ettet KESTÄ erilaisuutta. KESTÄ. Tuollaiset ihmiset ovat kestämättömiä.
[/quote]Suvaitsen ja hyvin kestänkin. En vain pidä. Se on eri asia kuin suvaitseminen tai kestäminen. Suvaitseminen on sietämistä, Siedän kyllä. Kuka voisi muka pakottamaan kaikki maailman ihmiset tykkäämään oudoista aivovammaisista ihmisistä? Luojan kiitos kukaan ei voi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 23:00"]
Oot vähän huono tässä. =) =) =)
[/quote]Mä oon vähän huono aika monessa asiassa. ;)
Luojan kiitos ei tartte kestää eikä sietää ap:n kaltaisia yhtään tämän enempää. Se on moro.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 21:47"]
Ap mun on pakko ny dissaa sua ja kertoa sulle että sua vielä Kustaan linssiin minkä kerkeet elämän varrella. Tulet sairastumisen psyykkisesti eikä sulla ole lopulta enää yhtään ystävää. Ja siitä repii moni huhuumoria. ...n postmoderni ääliö
[/quote]
Tietynlaiset linssiin kusijat ovat aina olleetkin psyykkisesti sairaita ja ystävyyteen kykenemättömiä. Heillä on usein sellainen tietynlainen autoritäärinen ja pidäkkeettömän väittävä tyyli, jolla he yrittävät mitätöidä ja/tai kääntää asioita ylösalaisin. Ihan pokkana hommansa tekevät.
Ymmärrän kantasi. Ennen en olisi ymmärtänyt, ennen kuin tielleni sattui huumorintajuton, jatkuvasti kaikesta loukkaantuva kilipää, joka itki kuinka häntä oltiin koulussa kiusattu.
.. Jos vaikka itse tekisit sen eteen jotakin, että joki jaksaisi seuraasi minuuttia kauempaa?!
Tässä tapauksessa vika oli ainakin täysin kiusatussa itsessään ja hänen ajattelumaailmassaan.
Sellaista kiusaamista, joka perustuu synnynnäiseen ominaisuuteen, en todellakaan hyväksy, mutta absoluuttinen totuus ei todellakaan ole se, että kiusattu on aina syytön tilanteeseen. Kyllä se oman käytöksen tarkkailu on monesti aiheellista. Myös niiltä mammojen kullan nupuilta. Jos jauhaa 18-vuotiaana edelleen vain pleikkaripeleistä ja viettää viikonloppuillat äidin kainalossa, olisi mt-puolen asiat syytä tarkistuttaa. Lapsesi ei ole erikoinen vaan sairas. Yleensäkin leiman "omalaatuinen" alle sijoittuvat kärsivät jostakin kehityshäiriöstä, esim. Asperger.
Kiusaajat nyt etsivät minkä "syyn" tahansa kiusaamiselle.
Se ei ole kiusatun syy.
Kiusaajat ajattelevat kuten ap, vika ei muka olisi kiusaajissa vaan kiusatussa joka nyt vain sattuu olemaan vähän erilainen.