Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensi jouluksi ulkomaille. Mihin näistä lähtisit ja miksi?

Vierailija
19.12.2013 |

Päätettiin miehen kanssa, että nyt alkaa säästäminen ja ensi vuonna lähdemme 2-3 viikoksi jonnekin maailmalle jouluksi. Pikaisella miettimisellä mulle tuli mieleen nämä paikat (miehen mielipidettä en vielä tiedä, kunhan fiilistelen). Minkä näistä valitsisit ja miksi?

1) Safari Tansaniassa tms. paikassa ja mahdollisesti vähän rantalomaa, kuitenkin suuntana siis Afrikka

2) Peru (Machu Picchu + kiertelyä)

3) Meksiko/Väli-Amerikka

4) Chile/Argentiina

5) Intia

6) Thaimaa/Vietnam

7) Joku muu, mikä?

Nämä on mieluisuusjärjestyksessä, Thaimaa ja Intia on kyllä niin iso no-no, että sinne vain äärimmäisessä hädässä. Ei Australiaa eikä Uutta-Seelantia, siellä olimme reilu vuosi sitten.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru tai Chile.

Vierailija
2/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tai 4 ..

itsekin haaveilen. 

kunhan kouluni saan päättymään ja säännöllisen päivätyön niin pääsee itsekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka ehdottomasti.

Vierailija
4/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Itävalta tai Sveitsi. Tai Pohjois-Italia. Siis Alpeille. Myös Ranskan Alpit olisi varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
5/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin johonkin missä on lunta. Jouluna kuuluu olla lunta. Eli todennäköisesti Alpeille.

Jos Lämpimään pitäs päästä niin voisin vaikka haluta Karibian risteilylle. Siellä laivalla pääsisi varmaan joulutunnelmaankin sen lisäksi että näkisi satamissa paljon.

Vierailija
6/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Safari Tansaniassa ja Sansibar. Safari oli ihan käsittämätön kokemus. Ja Sansibarilla pääsee lomatunnelmiin, tosin omasta reissusta on jo 10 vuotta, joten en tiedä on paikka kovin muuttunut.

Machu Picchu on toki ihan mielenkiintoinen, poikkesin siellä, kun tein pidemmän kiertoreissun Etelä-Amerikassa, mutta en lähtisi vartavasten sinne. Turisteja valtavasti ja melkeinpä jonossa siellä kävellään peräkanaa, ei ollut kokemuksena verrattavissa mitenkään safariin..

Vierailija
7/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malesia tai Etelä-Afrikka olisivat mun toivekohteet. Yhden joulun olen viettänyt Alpeilla lasketellen, oli hienoa, lunta ja aurinkoa. Havaiji voisi myös olla kiva.

Vierailija
8/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansania ehdottomasti! Mutta itse olen myös vähän sitä mieltä, että jouluna kuuluu olla lunta joten Alpeille (tai Kanadaan) lähtisin ehkä kaikkein mieluiten.

Vierailija
9/18 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niagaran putoksia joku ehdotti tuolla aikaisemmin, olen käynyt. Suosittelen sinne menoa kesäaikaan. Ne ovat kummankin puolen Yhdysvallat - Kanada rajaa, talvella siellä on yhtä kylmä kuin Suomessa.... hrrrrr!

Ap:n listalta mielenkiintoisimmat vaihtoehdot 1 ja 2.

Vierailija
10/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai 7 (Kuuba)

Vierailija
11/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rio, Niagaran putoukset, Kalifornia.

En menisi minnekään, missä ei joulua juhlita ollenkaan.

Miksi sulla on Thaimaa ja Intia listalla, jos ne on no-no? Ota karttapallo käteen, niin tajuat, että maailma on isompi kuin ymmärrät.

Vierailija
12/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Karibia. 

Vierailija
13/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 tai 2, molemmat on kohdelistalla joskus, kun on taas varaa matkustaa ja lapset vähän isompia. Jos lähtisin nyt pienten lasten kanssa, niin 7, joku Välimeren alueen kohde, Kanaria, Madeira tai Azorit, jonne ei ole liian pitkä lentomatka.

Vierailija
14/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olis pakko... en oikein välitä matkustelusta, mutta Machu Picchun haluaisin nähdä. Tosin se on tietysti täynnä turisteja, mutta ehkä siellä voisi silti aistia jotain hienoa ja ainutlaatuista.

Vierailija
15/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
16/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan matkustettu aika paljon, mm. Kuuba käyty, kuten myös Niagara, Kalifornia jne. Ei lapsia matkassa eikä haluta Välimeren alueelle tai Kanarialle/Madeiralle ym., sillä nekin on jo nähty. Thaimaa ja Intia on näistä "peruskohteista" vielä käymättä, siksi ne on listalla. Indonesia (ja oikeastaan koko Kaakkois-Aasia) on myös vähän tuonne no-no-osastolle, vaikka toisaalta olisivat varmaan ihan ok kohteita. Ei vaan kamalasti kiinnosta.

Vierailija
17/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa ja syynä ilmasto, ruoka ja turvallisuus (täysin minun oma mielipiteeni) jota jostain syystä tuolla tunnen.

Vierailija
18/18 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteesi nro 1 eli Tansania. Yhdistäisin safarin ja Sansibarin.

Olen kerran viettänyt joulun Keniassa ja sen jälkeen safarilla. Se safari on kaikkien matkojeni ykkönen, jotain mitä aina ajattelen lämmöllä. Pala sydäntäni jäi sinne, vai jäikö minuun palanen Afrikkaa. No kuitenkin.