Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teksiviestejä tuntemattomalta - miten edetä?

Ei kiitos
04.10.2020 |

Olen saanut hiljattain kaksi tekstaria numerosta, jota ei löydy numerotiedustelusta (siis salainen numero tai pre paid?). Niissä puhutellaan minua etunimeltä, toivotetaan esim. hyvää viikonloppua, perään sydänmerkki ja allekirjoituksena yksi kirjain.

Tämä tuntuu tosi kurjalta ja vaivaa mieltä! Olen perheenäiti ja onnellisesti naimisissa enkä todella kaipaisi mitään tällaista tähän arjen keskelle. Mies suhtautuu vähän kevyesti minusta: kehottaa blokkaamaan numeron.

Mutta tuntuu, etten voi jättää asiaa ihan silleen. Haluaisin tehdä viestittelijälle selväksi, että tämä tuntuu häirinnältä ja saa loppua. Jos vain blokkaan numeron, hän voi kai lähetellä viestejään edelleen ja kuvitella, että minä luen niitä tyytyväisenä. Vaikuttaa siltä, että hän on joku tuttu, enkä voi erään aiemman episodin (epämääräisen yhteydenoton) takia pois sulkea ajatusta siitä, etteikö hän olisi sukulainen miehen puolelta. :-(( Jos on, niin asia on aika sotku! Enkä varsinkaan tällöin halua jättää asiaa ihan auki.

Mutta mitähän tässä voisi tehdä? Onko ”tietoteknisesti” turvallista vastata viesteihin? Voiko tuo olla jokin ihan huijaus koko homma? Viesteissä ei ole mitään linkkejä tai muita, joita massahuijauksissa yleensä on.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda

Vierailija
2/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita siihen numeroon ja sano yes yes :D

Vierailija
4/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun mies 😃

Vierailija
5/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sotku siitä voi tulla jos blokkaat numeron? Isompi sotku siitä tulee jos alat vastailemaan tuollaisiin.

Vierailija
6/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin niin että laittaisin takaisin yhden viestin jossa sanoisin ”hei, taisi tulla väärään numeroon tämä viesti, ethän enää lähettele viestejä kiitos” ja sitten blokkaisin numeron.

Tällä tavalla olisin kertonut etten ole kiinnostunut viesteistä ja että pyydän ettei enää lähetellä viestejä. Jos henkilö sitten lähettää silti viestejä en saa niitä ja hän toisaalta ei kuvittele että aaaaahhhh se varmaan ihan innoissaan lukee näitä.

Vierailija
7/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blockkaa se numero ja jos sen jälkeen vielä jatkuu ilmoita poliisille

Vierailija
8/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaat numeron. Mitään hyvää ei seuraa siitä että annat siimaa tuollaiselle. Normaali ihminen ei lähesty noin.

Vierailija
9/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vaihtoehto, mitä äkkiä tuli mieleen:

Hommaa prepaid ja ala kirjoitella sille yhtä häröjä tekstareita.

Se on miehesi salarakas, joka haluaa jäädä kiinni, mutta ei ole ballseja.

Keksi parempi provo.

Keksi omat juttusi, senkin iltapäivälehden toimittaja.

Vierailija
10/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin niin että laittaisin takaisin yhden viestin jossa sanoisin ”hei, taisi tulla väärään numeroon tämä viesti, ethän enää lähettele viestejä kiitos” ja sitten blokkaisin numeron.

Tämä, paitsi että itse en blokkaisi numeroa ellei viestien tulo silti jatku.

Edellisellä puhelinnumerollani kävi monesti niin että joku vähän mummeli välillä soitti siihen (lankapuhelimesta) kun yritti soittaa lapsenlapselleen, numeroissa oli vain yhden numeron ero. Sain sitten yhtenä päivänä tekstiviestin ko. henkilöltä tuntemattomasta numerosta, jossa pyysi anteeksi kaikkia niitä vääriä soittoja, ja että nyt ei tule enää tapahtumaan kun kännykässä voi vain valita nimen niin ei tarvitse aina näppäillä numeroa.

Vierailija
11/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, paitsi että itse en blokkaisi numeroa ellei viestien tulo silti jatku.

Edellisellä puhelinnumerollani kävi monesti niin että joku vähän mummeli välillä soitti siihen (lankapuhelimesta) kun yritti soittaa lapsenlapselleen, numeroissa oli vain yhden numeron ero. Sain sitten yhtenä päivänä tekstiviestin ko. henkilöltä tuntemattomasta numerosta, jossa pyysi anteeksi kaikkia niitä vääriä soittoja, ja että nyt ei tule enää tapahtumaan kun kännykässä voi vain valita nimen niin ei tarvitse aina näppäillä numeroa.

Siis joku vähän vanhempi mummeli.

Vierailija
12/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joku häirikklö soittelee kovaäänisiä pierupuheluita ja katkasee. Mulle on joskus joku lähettänyt väärään numeroon jotain samantyylisiä viestejä kun sinä saat

Vierailija
13/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sotku siitä voi tulla jos blokkaat numeron? Isompi sotku siitä tulee jos alat vastailemaan tuollaisiin.

Jos se epäilykseni henkilöstä pitäisi paikkansa, niin hän olisi sen verran läheinen sukulainen, että käy välillä (vaimonsa kanssa) meillä ja vahtii meidän lapsiakin. :-/ Mihinkään epämääräisiin keskusteluihin en ryhtyisikään, jokin viesti vain siitä, että saa luvan lopettaa.

Vierailija
14/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ihme lähettelee tekstiviestejä enää nykyää?? Nehän on 90-luvun juttu.! Taidatte olla jotain 100v luumusukkia koko sakki!

Vierailija
15/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vaihtoehto, mitä äkkiä tuli mieleen:

Hommaa prepaid ja ala kirjoitella sille yhtä häröjä tekstareita.

Se on miehesi salarakas, joka haluaa jäädä kiinni, mutta ei ole ballseja.

Keksi parempi provo.

Keksi omat juttusi, senkin iltapäivälehden toimittaja.

Juu tää oli tääl ainakin jo eilen

Vierailija
16/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se epäilykseni henkilöstä pitäisi paikkansa, niin hän olisi sen verran läheinen sukulainen, että käy välillä (vaimonsa kanssa) meillä ja vahtii meidän lapsiakin. :-/ Mihinkään epämääräisiin keskusteluihin en ryhtyisikään, jokin viesti vain siitä, että saa luvan lopettaa.

Ole sitkeä. Älä blockaa numeroa, vaan anna viestien tulla. Jos lähetättäjällä on oikeesti päässä vikaa, se vaan kiihtyy kun et vastaa. Jossain vaiheessa se mokaa ja paljastaa itsensä. Näytä miehellesi ajoittain, mitä sieltä on tullut, niin joku tietää. Voitte ottaa puheeksi, kun sovitte etukäteen. Kun tämä henkilö on läsnä, miehesi esimerkiksi alkaa ääneen ihmetellä asiaa ja kehuu pistävänsä pataan jos vaan kiinni saa. Viestittelijän naamasta näette, onko oikea henkilö.

Vierailija
17/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla mahdollista että viestit olisikin tarkoitettu jollekin toiselle, jolla on sama nimi?

Vierailija
18/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille kuva tisseistäsi.

Vierailija
19/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisivatkin.. Olisi kai se mahdollista. Jotenkin ovat osuneet aika hyvin omaan tilanteeseeni kyllä (no viikonloppu nyt on kaikilla samaan aikaan :-D).

Vierailija
20/37 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kirjoitti:

Kunpa olisivatkin.. Olisi kai se mahdollista. Jotenkin ovat osuneet aika hyvin omaan tilanteeseeni kyllä (no viikonloppu nyt on kaikilla samaan aikaan :-D).

Tämän piti olla vastaus klo 16.31 tulleeseen kommenttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi