Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Chihuahuan liikunnantarve

Vierailija
19.12.2013 |

Kysyisin aikuisen chihuahuan liikunnantarpeesta. Onko sopiva määrä liikuntaa noin tunnin reipas kävelylenkki päivässä ja sen lisäksi tietysti 3-4 pikaisempaa pissatusreissua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilökohtaista. Meidän chihua ei lenkitetä ollenkaan, koska se ei suostu kävelemään. Kannetaan talon nurkalle, lasketaan sylista maahan pissalle ja kannetaan sisään. Jos pitää kulkea enemmän, chihu on laukussa tai sylissä. Ja joo, tiedän että on naurettavaa, mutta puolustuksekseni voin kertoa, että koira on tullut meille 9-vuotiaana, sitä ennen kiertänyt useamman suomen julkkisbimbon laukussa, ja todellakin sen 9 vuotta tottunut siihen, että ei kävele. Joten ei suostu kävelemään vaikka väkisin yrittäisi. Ja mä olen todennut, että en vanhan koiran kanssa ala asiasta tappelemaan.

Mutta itse kysymykseen, liikunnantarve on oikeasti ihan yksilöllistä. Toi sun tunnin lenkki kuulostaa aika pitkältä, joku koira voi väsyä ja toinen taas jaksaa. Ehkä jos mahdollista, jakaisin sen esim. kahdeksi puolen tunnin lenkiksi tms.

Vierailija
2/5 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon yhden lenkin teen heti töistä tullessani, kun itsekin kaipaan happea ja liikuntaa. Toivottavasti se ei ole chihulle liikaa. Innoissaan se kyllä kävelee. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen koirasta huomaa onko se liikaa. Jos innoissaan kävelee eikä näytä olevan mitään ongelmaa, niin ei ole liikaa. Siinä vaiheessa kun koira rupee hidastamaan, lakkaa haistelemasta, ja näyttää väsyneeltä, tietää että on liikaa.

Vierailija
4/5 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös tosi paljon chihusi koosta, eli 3,5 kiloinen uros on jo ihan koiran kokoinen ja kaipaakin vähän sitä reippailua. Omani on 1,2kg narttu (täysikasvuinen), oikea rääpäle, joka ei pääse itse kulkemaan edes portaita. Tunnin kävelylenkki olisi ihan mahdoton saavutus kun nakuttaa lyijykynän paksuisilla jaloillaan menemään. Enemmän kaipaa sitten niitä virikkeitä sisällä leikkien ja pääasiassa nukkuu vaan sylissä <3

Vierailija
5/5 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun chihu on 3,5-kiloinen narttu, tosi isokokoinen säkäkorkeudeltaan, ei siis lihava eläinlääkärinkään mielestä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä